Υποστήριξη

Ταξίδι με παροχή συνδρομής

Πληροφορίες σχετικά με την επίγεια συνδρομή στους επιβάτες με αναπηρία και στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
Πύλη εισόδου στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών

Βασικές πληροφορίες & συμβουλές

Εισαγωγή

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1107/2006, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. παρέχει την επίγεια συνδρομή στους επιβάτες με αναπηρία και στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα χωρίς χρηματική επιβάρυνση. 

Η εν λόγω υπηρεσία παρέχεται σε οποιοδήποτε πρόσωπο, η κινητικότητα του οποίου είναι μειωμένη κατά τη χρήση των μεταφορικών μέσων, λόγω οποιασδήποτε σωματικής αναπηρίας (αισθητήριας ή κινητικής, μόνιμης ή προσωρινής) διανοητικής ανικανότητας ή αδυναμίας, ή λόγω οποιασδήποτε άλλης αιτίας ανικανότητας ή ηλικίας, και η κατάσταση του οποίου απαιτεί κατάλληλη προσοχή και προσαρμογή των προσφερόμενων σε όλους τους επιβάτες υπηρεσιών στις ιδιαίτερες ανάγκες του προσώπου αυτού. 

Πιο συγκεκριμένα στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η παροχή επίγειας συνδρομής προσφέρεται στις ακόλουθες περιπτώσεις: 

  • Στους επιβάτες οι οποίοι είναι σε θέση να ανεβοκατεβαίνουν σκάλες και να μετακινούνται στην καμπίνα του αεροσκάφους χωρίς βοήθεια, αλλά χρειάζονται αναπηρικό αμαξίδιο ή άλλο βοήθημα κινητικότητας για τη μετακίνησή τους μεταξύ του αεροσκάφους και του Κύριου ή Δορυφορικού Αεροσταθμού, εντός του Κύριου ή Δορυφορικού Αεροσταθμού και μεταξύ των Καθορισμένων Σημείων για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα στον Κύριο Αεροσταθμό.
  • Στους επιβάτες που δεν είναι σε θέση να ανέβουν ή να κατέβουν σκάλες, αλλά μπορούν να μετακινηθούν στην καμπίνα του αεροσκάφους και χρειάζονται αναπηρικό αμαξίδιο για τη μετακίνηση μεταξύ του αεροσκάφους και του Κύριου ή Δορυφορικού Αεροσταθμού, εντός του τερματικού σταθμού και μεταξύ των Καθορισμένων σημείων για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα.  
  • Επιβάτες με αναπηρία των κάτω άκρων που έχουν επαρκή ικανότητα να φροντίζουν τον εαυτό τους και μπορούν να μετακινούνται στην καμπίνα του αεροσκάφους με τη βοήθεια αναπηρικού αμαξιδίου επί του αεροσκάφους, αλλά χρειάζονται υπηρεσία βοήθειας κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση από το αεροσκάφος. 
  • Επιβάτες οι οποίοι δεν δύνανται να κινηθούν χωρίς τη χρήση αναπηρικού αμαξιδίου ή οποιουδήποτε άλλου βοηθήματος μετακίνησης και οι οποίοι χρειάζονται βοήθεια καθ' όλη τη διάρκεια του αεροπορτικού τους ταξιδιού από την άφιξη στον Αερολιμένα μέχρι και να καθίσουν στη θέση τους στην καμπίνα του αεροσκάφους κατά την αναχώρηση και αντίστροφα κατά την άφιξη.
  • Επιβάτες με οπτική αναπηρία. 
  • Επιβάτες με απώλεια ακοής ή βαρήκοοι ή κωφοί χωρίς ομιλία. 
  • Επιβάτες με οποιαδήποτε άλλη μορφή αναπηρίας (π.χ. νοητική αναπηρία, μαθησιακές δυσκολίες, άνοια, Αλτσχάιμερ, σύνδρομο Down, μη ορατές μορφές αναπηρίες, διαταραχή του φάσματος του αυτισμού κ.τ.λ) οι οποίοι χρειάζονται συνδρομή.

Αν χρειάζεστε περαιτέρω διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε με το αεροδρόμιο της Αθήνας εδώ.

Ενημέρωση για την ανάγκη Παροχή Συνδρομής

Για να δηλώσετε την ανάγκη και το είδος παροχής συνδρομής για το ταξίδι σας, θα πρέπει: 

  • Ενημερώστε την αεροπορική εταιρεία ή τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα εκ των προτέρων - ιδανικά κατά την κράτηση της πτήσης σας ή τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την πτήση σας - για να τους ενημερώσετε ότι θα χρειαστείτε βοήθεια κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Οι επιβάτες ενθαρρύνονται να δηλώνουν πάντα την ανάγκη και το είδος παροχής συνδρομής βοήθεια με όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Ωστόσο, εάν δεν μπορέσετε να κάνετε κράτηση για παροχή συνδρομής , θα καταβάλουμε κάθε εύλογη προσπάθεια την ημέρα του ταξιδιού για να σας συνδράμουμε.  
  • Παρακαλείστε να ενημερώσετε την αεροπορική σας εταιρεία τουλάχιστον 48 ώρες πριν από το ταξίδι σας εάν ταξιδεύετε με σκύλο συνοδείας ή με δικό σας κινητικό βοήθημα/εξοπλισμό, όπως αναπηρικό αμαξίδιο ή σκούτερ. 

*Κάθε αεροπορική εταιρεία στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ενδέχεται να εφαρμόζει διαφορετικές πολιτικές σχετικά με την κράτηση παροχής συνδρομής. Συνιστάται στους επιβάτες να επικοινωνούν με τη δική τους αεροπορική εταιρεία για περισσότερες πληροφορίες πριν ταξιδέψουν. 

Παροχές και Υποδομές

  • Προσβασιμότητα

Οι κοινόχρηστοι χώροι του αεροδρομίου καθώς και οι χώροι στάθμευσης είναι προσβάσιμοι σε χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος εισήγαγε μια νέα υπηρεσία, η οποία διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ κωφών και βαρήκοων ατόμων και των εκπροσώπων εξυπηρέτησης πελατών του αεροδρομίου! Με τη χρήση της βιντεοδιάσκεψης, οι ταξιδιώτες μπορούν:  

  • Να προγραμματίσουν ένα ραντεβού από το σπίτι τους για να επικοινωνήσουν με έναν διερμηνέα νοηματικής γλώσσας και έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών του αερολιμένα.  
  • Να επικοινωνούν άμεσα και σε πραγματικό χρόνο με έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών του αερολιμένα, με τη βοήθεια ενός διερμηνέα νοηματικής από καθορισμένες θέσεις εντός του αερολιμένα. 

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00-17:00, στο Γραφείο Συντονισμού Υπηρεσιών Συνδρομής για Άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα και στα κεντρικά γραφεία πληροφοριών στις αναχωρήσεις και τις αφίξεις. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την υπηρεσία αυτή σε ακόμη περισσότερα σημεία, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο την ταξιδιωτική εμπειρία! Στο αεροδρόμιο της Αθήνας, η εξυπηρέτηση και η υποστήριξη όλων των επιβατών και των επισκεπτών αποτελεί προτεραιότητά μας. Πιστεύουμε ότι όλοι αξίζουν ίση πρόσβαση και βοήθεια, ανεξάρτητα από τις ανάγκες τους. Με αυτή τη νέα υπηρεσία, κάνουμε ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση να κάνουμε το αεροδρόμιό μας πιο προσβάσιμο και φιλόξενο για όλους! 

Μάθετε περισσότερα

  • Χώροι Στάσης και Στάθμευσης

Ειδικά διαγραμμισμένες θέσεις στάσης στον Κύριο Αεροσταθμό μπροστά από την είσοδο 2 στο Επίπεδο των Αναχωρήσεων και την Είσοδο 4 στο Επίπεδο των Αφίξεων.

Θέσεις στάθμευσης προσδιορισμένες με κατάλληλη σήμανση στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 και 2 και Μακράς Διάρκειας. Για τις θέσεις στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 και 2 ισχύουν οι τιμές του χώρου στάθμευσης Μακράς Διάρκειας.

  • Επιβάτες με αναπηρία – Ειδικά Διαγραμμισμένοι χώροι Στάσης

Έχουν προβλεφθεί τρεις (3) ειδικά διαγραμμισμένες θέσεις στάσης στην εσωτερική λωρίδα του επιπέδου των αναχωρήσεων πλησίον της Εισόδου 2 και δύο (2) ειδικά διαγραμμισμένες θέσεις στάσης στην εσωτερική λωρίδα του επιπέδου των αφίξεων πλησίον της Εισόδου 4 αποκλειστικά για τη χρήση από τους συνοδούς τους και τους ίδιους (ανάλογα με την περίπτωση). Οι θέσεις αυτές παρέχονται δωρεάν για ολιγόλεπτη και μόνον στάση, υπό την προϋπόθεση της επίδειξης, αφενός μεν του σχετικού αποδεικτικού αναπηρίας του επιβάτη με αναπηρία και ανεξάρτητα από το βαθμό αυτής, αφετέρου δε του αεροπορικού εισιτηρίου του επιβάτη με αναπηρία. Παράλληλα, κατά πάντα χρόνο ισχύουν οι ειδικές θέσεις στάθμευσης στους χώρους στάθμευσης  Μικρής Διαρκείας 1 και 2 για άτομα με αναπηρία σε προνομιακές τιμές. Παρακαλούμε ενημερωθείτε για τη σχετική διαδικασία εδώ.

Επίπεδο Αναχωρήσεων:

Προκειμένου να προβείτε σε χρήση των τριών (3) ειδικά διαγραμμισμένων θέσεων στάσης στην εσωτερική λωρίδα στο επίπεδο των αναχωρήσεων ο επιβάτης με αναπηρία που ταξιδεύει θα πρέπει να διαθέτει προς επίδειξη το εισιτήριο αεροπορικής μεταφοράς και το αποδεικτικό αναπηρίας, καθώς και έναν τουλάχιστον συνοδό. Οι θέσεις βρίσκονται πλησίον της Εισόδου 2 και αφορούν αποκλειστικά ολιγόλεπτη στάση. Ο συνοδός μετά την αποβίβαση του επιβάτη με αναπηρία θα πρέπει να απομακρύνει άμεσα το όχημα. Σημειώνεται ότι πλησίον της  Εισόδου 2 του επιπέδου των αναχωρήσεων εξωτερικά του Κτιρίου του Κύριου Αεροσταθμού βρίσκεται το «Καθορισμένο Σημείο 1 για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα» όπου ο επιβάτης με αναπηρία ή ο συνοδός του μπορεί να επικοινωνήσει με το Γραφείο Παροχής Συνδρομής για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Πλησίον της Εισόδου 2 του επιπέδου των αναχωρήσεων, εσωτερικά του Κτηρίου του Κύριου Αεροσταθμού βρίσκεται το «Καθορισμένο Σημείο 6 για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα» όπου ο επιβάτης με αναπηρία ή ο συνοδός τους μπορεί να επικοινωνήσει με το Γραφείο Παροχής Συνδρομής για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Για την απρόσκοπτη μετακίνηση των ατόμων με οπτική αναπηρία η μία (1) ειδικά διαγραμμισμένη θέση στάσης διαθέτει όδευση τυφλών, η οποία οδηγεί στο «Καθορισμένο Σημείο 6 για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα» εσωτερικά του Κτηρίου του Κύριου Αεροσταθμού. Από το «Καθορισμένο Σημείο 6 για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα» ο επιβάτης με οπτική αναπηρία μπορεί να επικοινωνήσει με το Γραφείο Συντονισμού Παροχής Συνδρομής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Προς διευκόλυνση όλων των επιβατών με αναπηρία αξίζει να επισημανθεί με ιδιαίτερη έμφαση, ότι οι θέσεις ολιγόλεπτης στάσης σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στάθμευση των οχημάτων. Σε περίπτωση στάθμευσης είναι στην διάθεση των επιβατών με αναπηρία οι ειδικές θέσεις στάθμευσης στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 & 2. 

Αναφορικά με τους  επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα, εφόσον είτε οι ίδιοι, είτε οι συνοδοί τους δε διαθέτουν κάποιο αποδεικτικό αναπηρίας δεν δύνανται να χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες θέσεις στάσης που περιγράφονται παραπάνω για τα άτομα με αναπηρία. Για τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα συνιστάται να δηλώνουν την ανάγκη και το είδος παροχής συνδρομής κατά την κράτηση του εισιτηρίου τους και αφού σταθμεύσουν  στους Χώρους Στάθμευσης Μικρής Διαρκείας 1 και 2 να κάνουν χρήση των Καθορισμένων σημείων για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα 4 και 5, τα οποία βρίσκονται στους Χώρους Στάθμευσης Μικρής Διαρκείας 2 και 1 αντίστοιχα και να ενημερώσουν για την άφιξή τους  ώστε να τους παρασχεθεί συνδρομή από εκείνο το σημείο. 

Eπίπεδο Αφίξεων:

Προκειμένου να  χρησιμοποιήσετε τις δύο (2) ειδικά διαγραμμισμένες θέσεις στάσης για άτομα με αναπηρία στην εσωτερική λωρίδα στο επίπεδο των αφίξεων πλησίον της Εισόδου 4, απαιτείται να διαθέτετε ένα (1) αντίγραφο της κράτησης/εισιτηρίου του επιβάτη με αναπηρία και ένα (1) αντίγραφο αποδεικτικού αναπηρίας του ατόμου που πρόκειται να παραλάβετε. Τα έγγραφα αυτά θα τα επιδείξετε στο σημείο ελέγχου εισόδου, προκειμένου να σας επιτραπεί η είσοδος. Εάν δεν τα διαθέτετε, θα πρέπει να κάνετε χρήση των θέσεων στάθμευσης στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκεια 1 και 2.

Επιπλέον, πλησίον της Εισόδου 4 βρίσκεται και το «Καθορισμένο Σημείο 3 για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα», όπου οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνήσουν με το Γραφείο Συντονισμού Παροχής Συνδρομής για άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

εικονίδιο με αεροπλάνο

Πάρκινγκ για κάθε ταξίδι

Κλείστε τη θέση σας στο Επίσημο Πάρκινγκ του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και κερδίστε σημαντικές εκπτώσεις και πολλά προνόμια.

Ειδικές Υποδομές

Ράμπες για τη διευκόλυνση της μετακίνησης στα πεζοδρόμια ατόμων καθήμενων σε αναπηρικά αμαξίδια.

Ειδικός διάδρομος για τα άτομα με δυσχέρεια όρασης από τον Τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό με κατεύθυνση είτε τις ειδικά διαγραμμισμένες θέσεις στάσης στην περιοχή της Εισόδου 2 του Επιπέδου των Αναχωρήσεων, είτε το Καθορισμένο Σημείο No 6 για επιβάτες με αναπηρία και επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα που βρίσκεται στο χώρο ελέγχου εισιτηρίων στο επίπεδο των Αναχωρήσεων του Κύριου Αεροσταθμού.

Ειδικά σχεδιασμένοι, ευρύχωροι ανελκυστήρες σε όλα τα επίπεδα του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού, που επιτρέπουν τη δυνατότητα πλήρους περιστροφής του αναπηρικού αμαξιδίου. Στα κομβία κλήσης των ορόφων υπάρχει και γραφή Μπράιγ (Braille) για τα άτομα με δυσχέρεια όρασης.

Ειδικός χώρος αναμονής αποκλειστικά για τους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα και τους συνοδούς τους στον Κύριο Αεροσταθμό, επίπεδο Αναχωρήσεων, περιοχή ελεύθερης πρόσβασης, δίπλα από την Είσοδο 1.

Καθορισμένα καθίσματα με κατάλληλη σήμανση για άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα, στην περιοχή των εξόδων αναχώρησης του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού. Ψύκτες νερού κατάλληλου ύψους ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άτομα καθήμενα σε αναπηρικό αμαξίδιο.

Ειδικά σχεδιασμένες τουαλέτες με σήμανση προσβάσιμη και από άτομα με δυσχέρεια όρασης. Επιπλέον, υπάρχει εγκατεστημένο ειδικό σύστημα ενδοεπικοινωνίας για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ειδικά σημεία ηλεκτρονικού ελέγχου εισιτηρίων καθώς και πρόσβασης στο Διαδίκτυο, κοντά στις Εισόδους 1 και 4, στο Επίπεδο των Αναχωρήσεων του Κύριου Αεροσταθμού, κατάλληλα σχεδιασμένα ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται και από άτομα καθήμενα σε αναπηρικό αμαξίδιο.

Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, οπτικοακουστικά συστήματα ενεργοποιούνται προκειμένου να συνεγείρουν κωφούς η τυφλούς επιβάτες, ώστε να ακολουθήσουν με ασφάλεια τις οδηγίες έκτακτης ανάγκης.

Ειδική ροή στα σημεία ελέγχου καρτών επιβίβασης στο κτήριο του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού. Ειδική ροή στα σημεία ελέγχου διαβατηρίων στο κτήριο του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού. Συγκεκριμένα σημεία ελέγχου ασφαλείας στο κτήριο του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού.

Χώρος Φροντίδας Ζώων

Νέος χώρος φροντίδας ζώων μέσα στον Αεροσταθμό λειτουργεί πλέον στην περιοχή των αναχωρήσεων Εκτός Σένγκεν, στην ελεγχόμενη περιοχή μετά το διαβατηριακό έλεγχο. Με στόχο τη διευκόλυνση των επιβατών που ταξιδεύουν με ζώα συντροφιάς ή υπηρεσίας, σε Εκτός Σένγκεν προορισμούς και έχουν ήδη περάσει από έλεγχο διαβατηρίων αλλά και των μετεπιβιβαζόμενων επιβατών που δε μπορούν να βγουν έξω από τον αεροσταθμό, δημιουργήθηκε ένας ξεχωριστός κλειστός ειδικά διαμορφωμένος χώρος δίπλα από την έξοδο αναχώρησης Α15.

Επιπλέον διευκολύνσεις

  • Στο αεροδρόμιο λειτουργεί πλήρως εξοπλισμένος Ιατρικός Σταθμός (Πύλη 8) για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.
  • Στο Επίπεδο των Αφίξεων, ανάμεσα στις Εισόδους 4 και 5, λειτουργεί Φαρμακείο.  
  • Περαιτέρω πληροφόρηση μπορείτε να λαμβάνετε από το Kεντρικό Γραφείο Πληροφοριών του αεροδρομίου, που βρίσκεται στο Επίπεδο των Αναχωρήσεων (ανάμεσα στις Εισόδους 2 και 3), από το Kεντρικό Γραφείο Πληροφοριών του αεροδρομίου, που βρίσκεται στο Επίπεδο των Αφίξεων (δίπλα στην Είσοδο 3), στην ιστοσελίδα “http://www. aia.gr” του Διεθνούς Αερολιμένα Aθηνών ή τηλεφωνικά, από την υπηρεσία πληροφοριών του αερολιμένα στο 210 35 30 000. 

Ενημερωτικά Φυλλάδια

  • Σε καθορισμένα σημεία του Κτηρίου του Κύριου Αεροσταθμού μπορείτε να βρείτε ενημερωτικά φυλλάδια σε προσβάσιμη μορφή στα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα.  
  • Το φυλλάδιο παρέχεται και σε μορφή Μπράιγ (Braille) προσβάσιμη στα άτομα με δυσχέρεια όρασης. Μπορείτε να ζητήσετε το φυλλάδιό σας σε μορφή Μπράιγ (Braille) στο: 
  1. Γραφείο Συντονισμού Παροχής Συνδρομής, το οποίο βρίσκεται στον Κύριο Αεροσταθμό, επίπεδο Αναχωρήσεων, περιοχή ελεύθερης πρόσβασης, δίπλα από την Είσοδο 1. 
  2. Κεντρικό Γραφείο Πληροφοριών, το οποίο βρίσκεται στον εσωτερικό χώρο ανάμεσα στις Εισόδους 2 και 3, στο επίπεδο των Αναχωρήσεων.  
  3. Κεντρικό Γραφείο Πληροφοριών, το οποίο βρίσκεται στον εσωτερικό χώρο δίπλα στην Είσοδο 3 στο επίπεδο των Αφίξεων.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

  • Ενημερώνετε πάντα τον Αερομεταφορέα/Πράκτορα/Τουριστικό Πράκτορα για την ανάγκη και το είδος παροχής συνδρομής τουλάχιστον 48 ώρες πριν από τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης.
  • Παρουσιαστείτε στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, είτε στα Καθορισμένα για επιβάτες με αναπηρία και επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία είτε στον έλεγχο εισιτηρίων, την ώρα που σας έχει επικοινωνηθεί (ακόμη και με ηλεκτρονικά μέσα) από τον αερομεταφορέα/πράκτορα/ταξιδιωτικό πράκτορα. Aν δεν έχει καθοριστεί η ώρα, το αργότερο 2 ώρες πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης, ανεξαρτήτως προορισμού.
  • Στην περίπτωση που είστε χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου και δεν επιθυμείτε να το παραδώσετε κατά τον έλεγχο του εισιτηρίου σας, ενημερώστε τον Αερομεταφορέα σας τόσο κατά την κράτηση του εισιτηρίου σας όσο και κατά τον έλεγχο του εισιτηρίου σας και βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στην πύλη ελέγχου τουλάχιστον 45 λεπτά πριν από τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης. 
  • Δυνάμει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1107/2006, από 26 Ιουλίου 2008, η παροχή επίγειας συνδρομής στους επιβάτες με αναπηρία και στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα ανατίθεται στα Αεροδρόμια και η παροχή εν πτήσει συνδρομής στους Αερομεταφορείς.
  • Εναπόκειται στον Aερομεταφορέα να αποφασίσει αν θα δεχτεί τους επιβάτες που φθάνουν αργά στο αεροδρόμιο.
  • Σε περίπτωση βλάβης ή απώλειας του δικού σας εξοπλισμού μετακίνησης κατά την άφιξή του, μπορεί να επιτευχθεί προσωρινή αντικατάσταση, αν και όχι κατ 'ανάγκη με όμοιο εξοπλισμό μετακίνησης, αφού κάνετε σχετική δήλωση στα γραφεία Αναζήτησης Αποσκευών της αντίστοιχης αεροπορικής εταιρείας, στο χώρο Παραλαβής Αποσκευών.

Με αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα ή άλλο όχημα ιδιωτικής χρήσης - Χώροι στάσης/στάθμευσης

Θέσεις στάθμευσης προσδιορισμένες με κατάλληλη σήμανση στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 και 2 και Μακράς Διάρκειας. Για τις θέσεις στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας  1 και 2 ισχύουν οι τιμές του χώρου στάθμευσης Μακράς Διάρκειας.

Ειδικά διαγραμμισμένες θέσεις στάσης μπροστά από τις εισόδους του Κύριου Αεροσταθμού στο Επίπεδο των Αφίξεων και στο Επίπεδο των Αναχωρήσεων.

Φτάνοντας στο χώρο του αερολιμένα

Υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτετε έγκυρο εισιτήριο μεταφοράς και ανεξαρτήτως του προορισμού σας παρακαλείσθε να παρουσιαστείτε στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, είτε στα Καθορισμένα για επιβάτες με αναπηρία και επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία είτε στον έλεγχο εισιτηρίων, την ώρα που σας έχει επικοινωνηθεί (ακόμη και με ηλεκτρονικά μέσα) από τον αερομεταφορέα/πράκτορα /ταξιδιωτικό πράκτορα. Aν δεν έχει καθοριστεί η ώρα, το αργότερο 2 ώρες πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης.

Καθορισμένα Σημεία για επιβάτες με αναπηρία & επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα

Τα καθορισμένα σημεία διαθέτουν σύστημα επικοινωνίας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες με αναπηρία και στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα να επικοινωνούν την άφιξή τους στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Τα καθορισμένα σημεία βρίσκονται:

Α) Κτήριο Κύριου Αεροσταθμού - Επίπεδο Αναχωρήσεων: 

  • Καθορισμένο Σημείο 1: Είσοδος 2 
  • Καθορισμένο Σημείο 2: Τερματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός 

  • Καθορισμένο Σημείο 6: Χώρος ελέγχου εισιτηρίων, Eίσοδος 2  

Β) Κτήριο Κύριου Αεροσταθμού - Επίπεδο Αφίξεων:  

  • Καθορισμένο Σημείο 3: Είσοδος 4  

  • Καθορισμένο Σημείο 4: Χώρος Στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 2 

  • Καθορισμένο Σημείο 5: Χώρος Στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1  

Γ) Κτήριο Γενικής Αεροπορίας: 

Καθορισμένο Σημείο 7: Είσοδος του Κτηρίου Γενικής Αεροπορίας

Παρακαλούμε για τη διευκόλυνσή σας δείτε παρακάτω το σχετικό χάρτη PDF, με τα Καθορισμένα Σημεία εδώ.

Γραφείο Συντονισμού Παροχής Συνδρομής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Το Γραφείο Συντονισμού του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών βρίσκεται στον Κύριο Αεροσταθμό, επίπεδο Αναχωρήσεων, περιοχή ελεύθερης πρόσβασης, δίπλα από την Είσοδο 1, όπου υπάρχει ειδικός χώρος αναμονής για τους επιβάτες με αναπηρία, τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα και τους συνοδούς τους. Το Γραφείο λειτουργεί σε 24ωρη βάση και είναι στελεχωμένο από προσωπικό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Ποιοτικά πρότυπα παροχής επίγειας συνδρομής

Το επίπεδο ποιότητας της υπηρεσίας παροχής συνδρομής για τους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα οι οποίοι αναχωρούν από ή αφικνούνται στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και οι οποίοι ενημέρωσαν τον Αερομεταφορέα/Πράκτορα/ Ταξιδιωτικό Πράκτορα τουλάχιστον 48 ώρες πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης για την ανάγκη παροχής συνδρομής ισχύει ως εξής:

Αναχωρούντες Επιβάτες

  • Το 80% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δεν θα πρέπει να περιμένει στα Καθορισμένα για επιβάτες με αναπηρία και επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία ή στις θυρίδες ελέγχου των εισιτηρίων περισσότερο από 10 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 90% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δεν θα πρέπει να περιμένει στα Καθορισμένα για επιβάτες με αναπηρία και επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία ή στις θυρίδες ελέγχου των εισιτηρίων περισσότερο από 15 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 100% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δεν θα πρέπει να περιμένει στα Καθορισμένα για επιβάτες με αναπηρία και επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία ή στις θυρίδες ελέγχου των εισιτηρίων περισσότερο από 25 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

Αφικνούμενοι Επιβάτες

  • Το 80% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δεν θα πρέπει να περιμένει περισσότερο από 5 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 90% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δεν θα πρέπει να περιμένει περισσότερο από 10 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 100% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δεν θα πρέπει να περιμένει περισσότερο από 15 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

Εάν ο επιβάτης ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ τον Αερομεταφορέα/ Πράκτορα/Ταξιδιωτικό Πράκτορα για το είδος και την ανάγκη παροχής συνδρομής ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 48 ΩΡΕΣ πριν την άφιξη ή αναχώρηση της πτήσης

Το επίπεδο ποιότητας της υπηρεσίας παροχής συνδρομής για τους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα οι οποίοι αναχωρούν ή αφικνούνται στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και οι οποίοι ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΑΝ για την ανάγκη και το είδος παροχής συνδρομής τον Αερομεταφορέα/Πράκτορα/Τουριστικό Πράκτορα τουλάχιστον 48 ώρες πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης ή άφιξης της πτήσης ισχύει ως εξής:

Αναχωρούντες Επιβάτες

  • Το 80% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δε θα πρέπει να περιμένει στα Καθορισμένα για τους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία ή στις θυρίδες ελέγχου των εισιτηρίων περισσότερο από 15 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 90% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δε θα πρέπει να περιμένει στα Καθορισμένα για τους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία ή στις θυρίδες ελέγχου των εισιτηρίων περισσότερο από 25 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 100% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δε θα πρέπει να περιμένει στα Καθορισμένα Σημεία για τους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα ή στις θυρίδες ελέγχου των εισιτηρίων περισσότερο από 35 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

Αφικνούμενοι Επιβάτες

  • Το 80% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δε θα πρέπει να περιμένει περισσότερο από 15 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 90% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δ θα πρέπει να περιμένει περισσότερο από 25 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

  • Το 100% των επιβατών με αναπηρία και των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα δε θα πρέπει να περιμένει περισσότερο από 35 λεπτά για την παροχή συνδρομής.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το επίπεδο ποιότητας της υπηρεσίας παροχής συνδρομής για τους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα οι οποίοι αναχωρούν από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ισχύει μόνο υπό την προϋπόθεση ότι o επιβάτης με αναπηρία και ο επιβάτης με μειωμένη κινητικότητα ο οποίος διαθέτει έγκυρο εισιτήριο μεταφοράς παρουσιαστεί στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, είτε στα Καθορισμένα για επιβάτες με αναπηρία και επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα Σημεία είτε στον έλεγχο εισιτηρίων, την ώρα που έχει επικοινωνηθεί (ακόμη και με ηλεκτρονικά μέσα) από τον αερομεταφορέα/πράκτορα/ταξιδιωτικό πράκτορα. Εάν δεν έχει καθοριστεί η ώρα, το αργότερο 2 ώρες πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης, ανεξαρτήτως προορισμού.

Τρόπος επικοινωνίας σχολίων/ αναφορών

Εάν θεωρείτε ότι υπήρξε παραβίαση των δικαιωμάτων σας που προστατεύονται από τον Κανονισμό (EK) No. 1107/2006 και θέλετε να υποβάλλετε αναφορά σχετιζόμενη με παραβίαση των δικαιωμάτων σας μπορείτε να επικοινωνήσετε εγγράφως:

Εάν η αναφορά σχετίζεται με την επίγεια παροχή συνδρομής απευθυνθείτε:

Υπόψιν του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε. 

Επικοινωνία και Μάρκετινγκ 

Κτήριο 17, Σπάτα Αττικής 19019, Ελλάδα  

Τηλέφωνο: 0030 210-3537146 / 0030 210-3536183 

Email: cqidept@aia.gr

Εάν η αναφορά σχετίζεται με την εν πτήσει παροχή συνδρομής απευθυνθείτε:

Υπόψιν της Αεροπορικής Εταιρείας/ Πράκτορα/Ταξιδιωτικού Πράκτορα

Εάν έχετε ήδη υποβάλει έγγραφη αναφορά στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και δεν έχετε λάβει ικανοποίηση κατά αυτόν τον τρόπο μπορείτε να υποβάλλετε το σχόλιο/ αναφορά σας εγγράφως στην:

Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας

Τηλ.: 0030 210-3541329 

E-mail: prm@hcaa.gov.gr

Εάν έχετε ήδη υποβάλει έγγραφη αναφορά στην Αεροπορική Εταιρεία/Πράκτορα/Ταξιδιωτικό Πράκτορα και δεν έχετε λάβει ικανοποίηση κατά αυτόν τον τρόπο μπορείτε να υποβάλλετε το σχόλιο/αναφορά σας εγγράφως στην:

Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας  

Τηλ.: 0030 210-3541329 

E-mail: prm@hcaa.gov.gr

Άλλες πληροφορίες για το ταξίδι σας