Ένα περιβάλλον βιώσιμης αξίας για όλους
Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η υπεύθυνη επιχειρησιακή λειτουργία είναι υψίστης σημασίας για την παροχή μιας ποιοτικής εμπειρίας στους επιβάτες και κάθε Ενδιαφερόμενο Μέρος.
Βασικά σημεία δέσμευσης:
Τηρούμε αυστηρά τα καθιερωμένα πρωτόκολλα αεροπορικής ασφάλειας, για να εξασφαλίσουμε το ύψιστο δυνατό επίπεδο ασφάλειας για τους επιβάτες και το προσωπικό.
Το 2023, η βαθμολογία ικανοποίησης πελατών μας ήταν κατά μέσο όρο 4,22 στα 5, αντικατοπτρίζοντας την ακλόνητη δέσμευσή μας να προσφέρουμε μια εξαιρετική εμπειρία επιβατών στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Η βαθμολογία της ικανοποίησης των επιβατών είναι ένας βασικός εταιρικός δείκτης απόδοσης (KPI), υπογραμμίζοντας την εστίασή μας στη συνεχή βελτίωση και αριστεία στην παροχή υπηρεσιών.
Περίπου το 94% των κλήσεων διεκπεραιώνονται εντός 20 δευτερολέπτων, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή μας για άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών μας.
Η παροχή επίγειας συνδρομής προς τους επιβάτες με αναπηρία και/ή μειωμένη κινητικότητα γίνεται με απόλυτο σεβασμό και τήρηση αυστηρών προτύπων ποιότητας, που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Επιτροπή Χρηστών Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.
Το Πολιτιστικό Πρόγραμμά μας έχει φιλοξενήσει πάνω από 100 εκθέσεις και πολιτιστικές εκδηλώσεις, παρέχοντας στους χρήστες και τους επισκέπτες του Αεροδρομίου μια ολοκληρωμένη εμπειρία, εμπλουτισμένη με στοιχεία πολιτισμού.
Αναβάθμιση της εμπορικής προσφοράς των αεροσταθμών του ΔΑΑ, μέσω της εισαγωγής εγχώριων concept και επώνυμων προϊόντων, με σημαντική εμπορική παρουσία στην ελληνική αγορά.
Διατηρούμε ένα αυστηρό πλαίσιο για την προστασία των δεδομένων των επιβατών και τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τις σχετικές κανονιστικές απαιτήσεις.
Επιπλέον πληροφορίες
Πελατοκεντρική Προσέγγιση
-
H δέσμευσή μας για υπηρεσίες υψηλής ποιότητας
Για την Εταιρεία Αεροδρομίου η «φωνή του πελάτη» αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, μέσα από τη διαρκή αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών και της εμπειρίας των επιβατών. Χρησιμοποιούμε μια ολοκληρωμένη σειρά διαύλων επικοινωνίας και μετρήσεων ανατροφοδότησης (feedback), όπως δομημένες έρευνες, επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο και διαχείριση σχολίων επιβατών. Επιπλέον, μέσω του καινοτόμου προγράμματος «i-mind», οι εργαζόμενοι ενεργούν ως «δυνητικοί ταξιδιώτες», οι οποίοι παρακολουθούν και αξιολογούν το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, διασφαλίζοντας ότι ανταποκρινόμαστε και υπερβαίνουμε με συνέπεια τις προσδοκίες των επιβατών.
-
Διαρκής Βελτίωση
Οι υπάλληλοι του ΔΑΑ εκπαιδεύονται να δίνουν έμφαση στην εμπειρία του πελάτη μεταξύ άλλων και μέσω του προγράμματος «i-mind». Στο πλαίσιο αυτού, ελέγχουν κρίσιμα σημεία επαφής με τον πελάτη και ειδοποιούν τα αρμόδια τμήματα για την αντιμετώπιση πιθανών ζητημάτων.
-
Σε ανοιχτό διάλογο με τα Ενδιαφερόμενα Μέρη
Βρισκόμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με τα Ενδιαφερόμενα Μέρη μας, αξιοποιώντας τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, την ιστοσελίδα μας και την άμεση ανατροφοδότηση (feedback) των επιβατών μας. Αυτός ο συνεχής ανοιχτός διάλογος μας βοηθά να βελτιωνόμαστε διαρκώς και να ανταποκρινόμαστε στις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών μας.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στον Ετήσιο Απολογισμό και Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023.
Υπηρεσία Συνδρομής προς Άτομα με αναπηρία και/ή μειωμένη κινητικότητα
Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), από το 2008 έχει υιοθετηθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς τους επιβάτες με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα. Με την εξωτερική ανάθεση υπηρεσιών συνδρομής σε άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα σε εξειδικευμένους παρόχους, το συντονισμό και την παρακολούθηση των εργασιών 24/7, την αξιοποίηση προηγμένης τεχνολογίας και την παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης στο προσωπικό μας, ο ΔΑΑ εγγυάται μια απρόσκοπτη και αξιοπρεπή ταξιδιωτική εμπειρία για όλους τους επιβάτες με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα. Οι συνέργειές μας με τοπικούς και διεθνείς συλλογικούς φορείς εκπροσώπησης, ενισχύουν περαιτέρω τη γνώση και δυνατότητά μας να ανταποκρινόμαστε, με τον αρτιότερο τρόπο, στα δικαιώματα και τις ανάγκες των ταξιδιωτών με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα, παρέχοντας, παράλληλα, τη δυνατότητα πρόσβασης σε διευρυμένο δίκτυο οργανισμών και καλών πρακτικών.
-
Ανάθεση υπηρεσιών σε τρίτους: Από το 2008, ο ΔΑΑ έχει αναθέσει σε εργολάβους τις υπηρεσίες συνδρομής σε άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα, επιδιώκοντας την περαιτέρω ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών, μέσω της ανάπτυξης υγιούς ανταγωνισμού και του περιορισμού των λειτουργικών κινδύνων.
-
Συντονισμός και Παρακολούθηση 24/7: Εξειδικευμένο τμήμα του ΔΑΑ συντονίζει και παρακολουθεί τους Εργολάβους Υπηρεσιών Συνδρομής σε Άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα, όλο το 24ωρο. Το Γραφείο Συντονισμού, που βρίσκεται στο Επίπεδο Αναχωρήσεων του Κτηρίου του Κυρίου Αεροσταθμού, διασφαλίζει την απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών 24/7.
-
Παρακολούθηση ποιότητας: Η αποτελεσματικότητα και η ποιότητα των υπηρεσιών συνδρομής προς άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα διασφαλίζονται μέσω:
- Τακτικών ποιοτικών ελέγχων από το προσωπικό του ΔΑΑ.
- Ετήσιων ερευνών σε δείγμα χρηστών αεροδρομίου με αναπηρία ή/και με μειωμένη κινητικότητα και βαθμολογία ικανοποίησης 4,79 στα 5.
-
Ψηφιακή Πλατφόρμα Προηγμένης Τεχνολογίας: Με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, ο ΔΑΑ συνεργάστηκε με μια ελληνική, νεοφυή επιχείρηση ανάπτυξης λογισμικού και τους εξειδικευμένους σε θέματα συνδρομής σε άτομα με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα εργολάβους της, για την ανάπτυξη και κυκλοφορία μιας νέας, ψηφιακής πλατφόρμας προηγμένης τεχνολογίας.
-
Εξειδικευμένη Εκπαίδευση Προσωπικού: Ο ΔΑΑ, σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜΕΑ) και το Ινστιτούτο της, ανέπτυξε και υλοποίησε ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό σεμινάριο για τα δικαιώματα των Ατόμων με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα, το οποίο παρακολουθείται από όλο το προσωπικό του ΔΑΑ, που έρχεται σε άμεση επαφή με το επιβατικό κοινό, προκειμένου να ενδυναμωθεί ακόμα περισσότερο το επίπεδο παροχής υπηρεσιών.
-
Συνεργατικές προσπάθειες: Ο ΔΑΑ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τους παρακάτω φορείς:
- Επιτροπή Χρηστών του Αεροδρομίου.
- Τοπικές και διεθνείς ενώσεις αεροπορικών μεταφορών.
- Ποικίλες διεθνείς, ευρωπαϊκές και τοπικές ενώσεις που σχετίζονται με τα αεροπορικά ταξίδια επιβατών με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα.
Το σύνολο αυτών των πρωτοβουλιών, διασφαλίζει ότι οι υπηρεσίες που παρέχονται σε επιβάτες με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα ευθυγραμμίζονται με τα υψηλότερα πρότυπα εξυπηρέτησης, με σεβασμό σε κάθε επιβάτη.
Τέχνη & Πολιτισμός στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), εκτός από ταξιδιωτικό κόμβο, αποτελεί και έναν ζωντανό πολιτιστικό χώρο. Από το 2001, έχει φιλοξενήσει πάνω από 100 εκθέσεις και πολυάριθμες πολιτιστικές εκδηλώσεις, προβάλλοντας τον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού σε εκατομμύρια επιβάτες και επισκέπτες κάθε χρόνο.
Η Δέσμευση μας για τον Πολιτισμό
-
Δυναμικό μίγμα Εκθέσεων και Εκδηλώσεων: Μυηθείτε στην ελληνική κουλτούρα μέσα από τη μεγάλη γκάμα εκθέσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων. Από συλλογές αρχαιοτήτων έως δείγματα σύγχρονης τέχνης, ο ΔΑΑ προσφέρει μια μοναδική πολιτιστική εμπειρία εντός του Αεροδρομίου.
Υποστήριξη Μεγάλων Ελληνικών Πολιτιστικών Φορέων:
Υποστηρίζουμε με υπερηφάνεια κορυφαίους ελληνικούς πολιτιστικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω:
- Εθνικό Θέατρο
- Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
- Μουσείο Ακρόπολης
- Εθνική Λυρική Σκηνή
- Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
- Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
- Παραγωγές Multitrab
- Μουσείο Μπενάκη
- «Ελευσίνα 2023» - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
- Συνεργασίες με Πολιτιστικούς Φορείς: Οι συνεργασίες μας με φορείς όπως το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ και ο Δήμος Αθηναίων, έχουν ως στόχο τη συμβολή στην προστασία και προβολή των ελληνικών μνημείων και των αρχαίων θεάτρων, διασφαλίζοντας τη συνέχεια και την ακεραιότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας μέσα στο χρόνο.
Συμμετοχή Κοινότητας
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) υποστηρίζει διαχρονικά τις τοπικές κοινωνίες μέσω του ετήσιου εταιρικού Σχεδίου Κοινωνικής Δέσμευσης (ΣΚΔ). Βασικοί άξονες του ΣΚΔ είναι η εκπαίδευση, η κοινωνική αρωγή, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η προστασία του περιβάλλοντος. Σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, δίνουμε προτεραιότητα σε έργα με σημαντικό αντίκτυπο που ωφελούν ευπαθείς ομάδες και κοινωνικούς φορείς.
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Οι πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) του ΔΑΑ εστιάζουν στην ενίσχυση της συμπερίληψης στο χώρο εργασίας, στην υποστήριξη ατόμων με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα και στην αντιμετώπιση κρίσιμων κοινωνικών θεμάτων, όπως, ενδεικτικά, η εμπορία ανθρώπων και η οδική ασφάλεια. Επιπλέον, με στόχο την ενίσχυση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του περιβάλλοντος και της κοινωνίας, κατόπιν εξέτασης των -κατά περίπτωση- συνθηκών, συνεισφέρουμε εμπράκτως στην παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας, στην ανακούφιση συμπολιτών μας από καταστροφές, σε προγράμματα αναδάσωσης και περιβαλλοντικούς καθαρισμούς.
Πρωτοβουλίες Ενδυνάμωσης Κοινοτήτων εστιασμένες στον άνθρωπο
Ο ΔΑΑ, ως κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, προωθεί τη συμπεριληπτική ανάπτυξη και την υποστήριξη των κοινοτήτων που το έχουν ανάγκη. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών και εξειδικευμένων πρωτοβουλιών, επιδιώκουμε να έχουμε θετικό αποτύπωμα τόσο σε τοπικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Συμπεριληπτικές Πρωτοβουλίες
Με στόχο την ενίσχυση των πρωτοβουλιών κοινωνικής ένταξης και ενδυνάμωσης των ατόμων με νοητική αναπηρία, ο ΔΑΑ, σε συνεργασία με την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση «The Power of a Flower», συνεισφέρει έμπρακτα στην επαγγελματική κατάρτιση και στην παροχή ευκαιριών απασχόλησης. Σε αυτήν την πρωτοβουλία εντάσσονται ένα ανθοπωλείο στο κτήριο του Κύριου Αεροσταθμού και η υποστήριξη της υλοποίησης έργων βιώσιμης γεωργίας εντός της περιμέτρου του αεροδρομίου της Αθήνας.
Ανθρωπιστικές Δράσεις
Ο ΔΑΑ δεσμεύεται να υποστηρίζει τις τοπικές κοινότητες μέσω ποικίλων ανθρωπιστικών δράσεων.
Στις πιο πρόσφατες συνεισφορές μας εντάσσονται οι ακόλουθες:
-
Παροχή έκτακτης βοήθειας μετά το σεισμό του 2023 στην Τουρκία και τη Συρία.
-
Υποστήριξη της αποκατάστασης υποδομών στο Μάτι Αττικής μετά τις πυρκαγιές του 2018.
-
Έγκριση οικονομικής βοήθειας 2 εκατομμυρίων ευρώ για κοινότητες που επλήγησαν από τις σοβαρές πλημμύρες στην Κεντρική Ελλάδα το 2023.
Αυτές οι πρωτοβουλίες είναι ενδεικτικές της δέσμευσής μας σε κοινωνικά υπεύθυνες δράσεις και στην υποστήριξη όσων το έχουν ανάγκη. Στον ΔΑΑ, αγωνιζόμαστε να κάνουμε τη διαφορά, προωθώντας τη συμπεριληπτική ανάπτυξη και παρέχοντας βοήθεια σε κοινότητες όπου επικρατούν δυσμενείς συνθήκες.
Υπεύθυνες Διαδικασίες Προμηθειών
Στο ΔΑΑ, οι πρακτικές προμηθειών μας δίνουν προτεραιότητα στη δίκαιη διαχείριση, τη διαφάνεια και την ακεραιότητα. Με οδηγό την Πολιτική Προμηθειών της Εταιρείας, διασφαλίζουμε:
-
Δίκαιη Μεταχείριση: Ίσες ευκαιρίες προς όλους και αποκλεισμό των διακρίσεων.
-
Αντικειμενική Επιλογή: Σαφή κριτήρια επιλογής.
-
Ηλεκτρονικές Προμήθειες: Χρήση ηλεκτρονικών δημοπρασιών για διασφάλιση ανταγωνιστικών όρων.
-
Πρόληψη Συγκρούσεων Συμφερόντων: Διαμόρφωση διαδικασιών με στόχο την αποφυγή μεροληψίας.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, επισκεφτείτε τις Πολιτικές & Δεσμεύσεις Προμηθειών μας.
Κώδικας Δεοντολογίας Προμηθευτών
Οι προμηθευτές μας οφείλουν να συμμορφώνονται με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, να διατηρούν υψηλά πρότυπα δεοντολογίας, να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να δίνουν προτεραιότητα στην περιβαλλοντική ευθύνη και την ασφάλεια.
Πολιτική Προμηθειών
Ο ΔΑΑ τηρεί αυστηρά πρότυπα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, αποκλείοντας μη συμμορφούμενα μέρη από μελλοντικές διαγωνιστικές διαδικασίες.
Εκπαίδευση Προμηθευτών
Μέσω του Ελληνικού Συμφώνου για τη Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα (ΕΣΒΕ), ο ΔΑΑ προωθεί σε μέλη της αλυσίδας αξίας του βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές που ευθυγραμμίζονται με το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ.
Κριτήρια ESG
Ενσωματώνουμε περιβαλλοντικά, κοινωνικά και κριτήρια χρηστής διακυβέρνησης (ESG) στις προσκλήσεις μας για υποβολή προσφορών, αξιολογώντας τους προμηθευτές με βάση τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα βιωσιμότητας.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) έχει ενισχύσει και εξακολουθεί να ενισχύει σημαντικά, την οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και προωθώντας τον υγιή ανταγωνισμό μέσω υπεύθυνων πρακτικών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα Μελέτης του ΙΟΒΕ (2018), ο ΔΑΑ συμβάλλει κατά 4,4% στο ΑΕΠ της Ελλάδας και υποστηρίζει 181.000 θέσεις εργασίας σε όλη τη χώρα. Ο ΔΑΑ δίνει προτεραιότητα στην απασχόληση ατόμων από την τοπική κοινωνία όπου δραστηριοποιείται, αποβλέποντας στη βιώσιμη ανάπτυξη και την αύξηση της ικανοποίησης και της ασφάλειας των επιβατών.
Δείτε τις προηγούμενες Μελέτες Οικονομικών Επιπτώσεων του ΔΑΑ εδώ.