Page 54 - Annual Report 2015 GR

 

 

 

 

 

Page 54 - Annual Report 2015 GR
P. 54
Οικονομικές Καταστάσεις

Το γεγονός ότι οι ξένοι επισκέπτες µε τελικό τους προορισµό την Αθήνα αυξήθηκαν σηµαντικά
την περασµένη χρονιά καταδεικνύει την αποτελεσµατικότητα τέτοιων στρατηγικών συνεργιών και
φανερώνει την αναγκαιότητα όλοι οι σχετιζόµενοι µε τον τουρισµό οργανισµοί να συνεχίσουν να
συνεργάζονται αρµονικά εστιάζοντας σε µια µακρόπνοη στρατηγική που θα στοχεύει στην καθιέρωση
της Αθήνας ως ενός από τους πλέον ελκυστικούς προορισµούς του κόσµου.

Η πρόκληση για την ενίσχυση της σύνδεσης της Αθήνας και την αξιοποίηση της ανάπτυξης της ως
κόµβου υπήρξε για πολλά χρόνια ένας εκ των στρατηγικών στόχων του ∆ΑΑ και το επίκεντρο των
κοινών αναπτυξιακών προσπαθειών του αερολιµένα και των αεροπορικών εταιρειών µε τις οποίες
συνεργάζεται. Για το σκοπό αυτό, ο ∆ΑΑ σχεδίασε το έργο «TAG Athens”. Το όνοµα του έργου
λειτουργεί ως πρόσκληση προς τις αεροπορικές εταιρείες, προκειµένου να προσφέρουν ελκυστικές
τιµές για δροµολόγια όπου η Αθήνα αποτελεί τον ενδιάµεσο σταθµό και προς τους επιβάτες µέσω
του βασικού µηνύµατος «TAG Athens – TAGs you to the World» - ήτοι η Αθήνα σας συνδέει µε
τον κόσµο – TAG Athens ως ενδιάµεσο σταθµό στον προορισµό σας. Ο στόχος είναι η προώθηση
των δυνατοτήτων διασύνδεσης µέσω Αθήνας σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιµές για τους επιβάτες από
τα Βαλκάνια, τις περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που έχουν ως τελικό προορισµό
περιοχές Ασίας/ Ειρηνικού και Αφρικής καλώντας τους να επιλέξουν την Αθήνα ως ενδιάµεσο
σταθµό. Προσφέροντας ένα µεγάλο αριθµό ελκυστικών δυνατοτήτων διασύνδεσης µέσω Αθήνας,
η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines αποδεικνύεται ο στρατηγικός εταίρος µε την µεγαλύτερη
συµβολή στην επιτυχία του εν λόγω έργου.

2.3 Εμπορικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες Αεροσταθμού
Οι Εµπορικές Υπηρεσίες και οι Λειτουργίες Αεροσταθµού του ∆ΑΑ αποτελούνται από ένα ευρύ
φάσµα υπηρεσιών υψηλής ποιότητας που περιλαµβάνει ι εµπορικά καταστήµατα και εστιατόρια αλλά
και υπηρεσίες στάθµευσης και υπηρεσίες πλευράς πόλης και αεροσταθµού έχοντας ως κοινό στόχο τη
δηµιουργία µιας µοναδικής αεροδροµιακής εµπειρίας τόσο στους επιβάτες όσο και στους επισκέπτες,
δηµιουργώντας ταυτόχρονα οικονοµική αξία για τον ∆ΑΑ.

Το Εµπορικό Κέντρο του Αεροδροµίου παρουσίασε αξιοσηµείωτη επίδοση το 2015 λόγω δύο
παραγόντων: της ανάπτυξης της κίνησης καθώς και της εξαιρετικής απόδοσης του πλήρως
ανακαινισµένου και διευρυµένου χώρου λιανικής πώλησης στην εκτός Σένγκεν περιοχή.

Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, βασικοί χώροι του Εµπορικού Κέντρου του Αεροδροµίου
έχουν ριζικά µεταµορφωθεί όσον αφορά στο σχεδιασµό και την αισθητική, ως µέρος ενός µεγάλου
σχεδίου παρέµβασης του ∆ΑΑ στις εγκαταστάσεις του Κτηρίου Κεντρικού Αεροσταθµού, µε στόχο
να προσφερθεί στους επιβάτες µια αναβαθµισµένη εµπειρία. Στο πλαίσιο αυτού του έργου, η εκτός
Σένγκεν περιοχή αναπλάστηκε πλήρως µε έργα που ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2015. Τα κύρια
χαρακτηριστικά του σχεδιασµού περιελάµβαναν τη συγκέντρωση των σηµείων ελέγχου ασφαλείας
στην είσοδο της εκτός Σένγκεν περιοχής γεγονός που επιτρέπει στους επιβάτες να επισκέπτονται τους
χώρους των εµπορικών καταστηµάτων χωρίς το άγχος των σχετικών διαδικασιών, τη δηµιουργία µιας
νέας εµπορικής αντίληψης που επιτρέπει στους επιβάτες να περιηγούνται εύκολα στα καταστήµατα
αφορολογήτων ειδών και τη δηµιουργία περίπου 500 επιπρόσθετων τετραγωνικών µέτρων χώρων
λιανικής πώλησης. Αναπτύχθηκαν νέες µονάδες λιανικής πώλησης και µαζικής εστίασης στον
ανακαινισµένο χώρο, ενσωµατώνοντας στοιχεία από την επικρατούσα σύγχρονη προσέγγιση του
µοντέρνου σχεδιασµού, ως αποτέλεσµα της στενής συνεργασίας µεταξύ του ∆ΑΑ και των επιµέρους
αναδόχων που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Το εύρος των προϊόντων που προσφέρονται
στους επιβάτες µέσω των νέων εµπορικών εγκαταστάσεων είναι εξίσου εκσυγχρονισµένο και
ευθυγραµµισµένο µε τις τελευταίες τάσεις της αγοράς και τις ανάγκες των πελατών. Οι ανωτέρω
παρεµβάσεις σηµείωσαν εξαιρετικά αποτελέσµατα σχετικά µε την εµπορική απόδοση της εκτός
Σένγκεν περιοχής ως προς τις συνολικές πωλήσεις και το µέση δαπάνη των επιβατών.

Στην συνεχή προσπάθεια για την µεγιστοποίηση των ωφελειών από την συνεχιζόµενη αύξηση της
κίνησης και παράλληλα παρακολουθώντας στενά τις διεθνείς τάσεις ένδυσης και εστίασης, ο ∆ΑΑ
– σε στενή συνεργασία µε τους παραχωρησιούχους – εισήγαγε τρεις νέες µονάδες, και ανακαίνισε µε
επιτυχία τέσσερις µονάδες, δύο εκ των οποίων πλήρως.

Για την περαιτέρω υποστήριξη των πωλήσεων και τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών ο ∆ΑΑ
υλοποίησε µια σειρά προωθητικών ενεργειών. Η πιο επιτυχηµένη από αυτές τις προσπάθειες µάρκετινγκ

Οικονομικές Καταστάσεις της 31 Δεκεμβρίου 2015 (Ποσά εκφρασμένα σε Ευρώ εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά)

7 από 65
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59