Page 52 - Annual Report 2015 GR

 

 

 

 

 

Page 52 - Annual Report 2015 GR
P. 52
Οικονομικές Καταστάσεις

Περιορισµένης Κλίµακας για ενδεχόµενο «Ατύχηµα Αεροσκάφους εντός Αερολιµένα», η οποία
πραγµατοποιήθηκε το Νοέµβριο µε τη συµµετοχή όλων των εµπλεκόµενων µερών.

Στο πλαίσιο των εποχικών προετοιµασιών µας για την αντιµετώπιση των δυσµενών καιρικών συνθηκών,
πραγµατοποιήθηκε το ∆εκέµβριο η Ετήσια Άσκηση Ετοιµότητας πλήρους κλίµακας για τις χειµερινές
λειτουργίες και η ετήσια άσκηση από/αντι-παγοποίησης, οι οποίες απέδειξαν την επιχειρησιακή
ετοιµότητα όλων των µερών σχετικά µε τις χειµερινές λειτουργίες του αεροδροµίου.

Στον τοµέα της επίγειας εξυπηρέτησης και σύµφωνα µε την ευρωπαϊκή και εθνική νοµοθεσία, ο
∆ΑΑ προκήρυξε διαγωνισµό και ανέθεσε περιορισµένα δικαιώµατα σε τρίτους αναφορικά µε τις
υπηρεσίες ∆ιαχείρισης Αποσκευών & Πίστας, τις υπηρεσίες Τροφοδοσίας Αεροσκαφών, τις υπηρεσίες
διαχείρισης Φορτίου & Ταχυδροµείου και τις υπηρεσίες Ανεφοδιασµού Καυσίµων Αεροσκαφών για τα
επόµενα 7 έτη.

Επιπρόσθετα, Πιστοποιητικά Αριστείας απονεµήθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά από το ∆ιεθνή Όµιλο
Επιθεωρητών (JIG) σε όλα τα µέλη της αλυσίδας ανεφοδιασµού αεροπορικού καυσίµου του ∆ιεθνούς
Αερολιµένα Αθηνών. Η διάκριση αυτή θεωρείται µοναδικό επίτευγµα σε παγκόσµιο επίπεδο.

Τέλος, οι Υπηρεσίες Ασφάλειας του ∆ΑΑ αντιµετώπισαν την πρόκληση της εφαρµογής νέων µέτρων
στον τοµέα του ελέγχου των επιβατών. Πιο συγκεκριµένα, η χρήση ανιχνευτών ιχνών εκρηκτικών (ETD)
στα σηµεία ελέγχου των επιβατών άρχισε την 1η Σεπτεµβρίου 2015 και αφορά στη λήψη δειγµάτων
ιχνών εκρηκτικών (ETD) στο 10,0% όλων των αναχωρούντων επιβατών και των προσωπικών τους
αντικειµένων σε συνεχές τυχαίο δείγµα. Η υλοποίηση αυτής της νέας διαδικασίας ασφάλειας σχεδιάστηκε
και προετοιµάστηκε λεπτοµερώς, µε αποτέλεσµα την πλήρη συµµόρφωση προς τις νοµοθετικές
απαιτήσεις, καθώς και την ελάχιστη δυνατή επίπτωση στην οµαλή λειτουργία του αερολιµένα, της ροής
των επιβατών ή σε άσκοπες καθυστερήσεις. Επιπλέον, το σύστηµα ασφαλείας του αερολιµένα έχει
δοκιµαστεί και ελεγχθεί µε επιτυχία κατά τη διάρκεια πολλών επιθεωρήσεων από τη σχετική ∆ιεύθυνση
Επιθεώρησης Ασφάλειας της ΥΠΑ.

2.2 Μάρκετινγκ & Τιμολογιακή Πολιτική Αεροδρομίου
Κατά το 2015 ο ∆ΑΑ εξακολούθησε την εφαρµογή της δυναµικής στρατηγικής µάρκετινγκ και της
πολιτικής κινήτρων. Η στρατηγική αεροναυτιλιακής ανάπτυξης του ∆ΑΑ περιλαµβάνει αναλυτικά
αναπτυξιακά και στοχευµένα προγράµµατα για τις αεροπορικές εταιρείες, στα οποία συµπεριλαµβάνονται
πακέτα παροχής κινήτρων και υποστήριξης µάρκετινγκ και τα οποία αποτελούν ένα ακρογωνιαίο λίθο
της στρατηγικής αεροναυτιλιακής ανάπτυξης του ∆ΑΑ.

Ο ∆ΑΑ διατήρησε αµετάβλητες όλες τις χρεώσεις για έβδοµη συνεχή χρονιά. Το πάγωµα αυτό των
χρεώσεων συµπληρώθηκε από την συνεχή ανάπτυξη και τελειοποίηση του προγράµµατος κινήτρων
και περιέλαβε κίνητρα ανάπτυξης και σειρά στοχευµένων προγραµµάτων κινήτρων για τις αεροπορικές
εταιρείες. Ειδικότερα, ο ∆ΑΑ λαµβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις της αγοράς και τους διψήφιους
ρυθµούς ανάπτυξης επέκτεινε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015 τρία σηµαντικά στοχευµένα κίνητρα,
προσαρµόζοντας παράλληλα, τους όρους εφαρµογής των κινήτρων και τα επίπεδα αυτών, τα ποσά
των οποίων µειώθηκαν κατά την τρέχουσα χειµερινή περίοδο κατά περίπου, 25,0%. Αυτά αφορούσαν
το Κίνητρο ∆ιατήρησης Πτήσεων, που είχε ως στόχο τη διατήρηση και τόνωση της αεροπορικής
προσφοράς, ενθαρρύνοντας τις αεροπορικές εταιρείες να διατηρήσουν κατ΄ελάχιστο τον ίδιο αριθµό
πτήσεων µε αυτόν της προηγούµενης χρονιάς, το Κίνητρο Μετεπιβιβαζοµένων Επιβατών που
εστιάζεται στην ανάπτυξη της µετεπιβιβαζόµενης κίνησης και το Κίνητρο Πληρότητας ∆ροµολογίων
µε στόχο την ενθάρρυνση των αεροπορικών εταιρειών να αυξήσουν τον αριθµό επιβατών ανά πτήση.
Το αναπτυξιακό πρόγραµµα εµπλουτίστηκε επίσης µε το νέο Κίνητρο Ανάπτυξης Ειδικών Αγορών
µικρής δυναµικότητας, προκειµένου να προσελκύσει νέες απευθείας συνδέσεις µε αγορές που, προς
το παρόν, δεν συνδέονται απευθείας µε την Αθήνα. Τέλος πλέον του Κινήτρου Χαµηλών Ναύλων
κατά τη διάρκεια του χειµώνα – δεδοµένων των εξαιρετικών συνθηκών τις οποίες αντιµετωπίζει η
χώρα λόγω της εισαγωγής ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και
προκειµένου να µετριαστεί, όσο το δυνατόν, η αρνητική επίπτωση στους Έλληνες πολίτες και την
εγχώρια αεροπορική αγορά, ο ∆ΑΑ προσέφερε στους αεροµεταφορείς εσωτερικού το ποσό των 25€
ανά αναχωρούντα επιβάτη σε όλα τα εκδοθέντα εισιτήρια µε ονοµαστική αξία έως 10€ ή χαµηλότερη,
για περιορισµένη περίοδο δύο εβδοµάδων.

Οικονομικές Καταστάσεις της 31 Δεκεμβρίου 2015 (Ποσά εκφρασμένα σε Ευρώ εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά)

5 από 65
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57