Page 29 - Ath Airport Profile
P. 29
28-29

Επιπλέον, διοργανώσαμε εκπαιδεύσεις με τους εργαζομένους των Λειτουργία στην περιοχή δραστηριοτήτων των αεροσκαφών
αεροπορικών εταιρειών και των εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης κατά το 2008:
προκειμένου να εξοικειωθούν με τη λειτουργία του Κέντρου 1,5 εκατομμύρια λειτουργικές πράξεις, 6.000 ρυμουλκήσεις,
Πληροφόρησης Καταστάσεων Ανάγκης (EIC) του ΔΑΑ, σε 2.000 επιθεωρήσεις διαδρόμων προσγείωσης/απογείωσης
περίπτωση συμβάντος που αφορά σε κάποιο αεροσκάφος. και τροχοδρόμων και 200.000 επιθεωρήσεις στις θέσεις
στάθμευσης αεροσκαφών
Η απόδοση όσον αφορά στην αντιμετώπιση καταστάσεων
ανάγκης δοκιμάστηκε επίσης κατά τη διάρκεια 156 αληθινών 4.6.3 Ασφάλεια (Security)
περιστατικών που αντιμετωπίστηκαν με αποτελεσματικό
τρόπο. Για εμάς ωστόσο, η διαχείριση ενδεχόμενων κινδύνων Η Εταιρεία Αεροδρομίου, σύμφωνα πάντα με το εθνικό και
αποτελεί μια διαδικασία δίχως τέλος. Ως εκ τούτου, μέσα από διεθνές κανονιστικό πλαίσιο φροντίζει για την ασφάλεια
τις συναντήσεις μας με τους επιχειρησιακούς εταίρους και την (security) όχι μόνο των ταξιδιωτών, των επισκεπτών και
παρουσία μας σε φόρουμ επιτροπών, υπηρεσίες αντιμετώπισης των καταναλωτών του αεροδρομίου, αλλά και για τα τρίτα
καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης και διεθνή φόρουμ πρόληψης μέρη και τους οργανισμούς που λειτουργούν εντός της
κρίσεων, βελτιώνουμε τους μηχανισμούς πρόληψης και αεροδρομιακής κοινότητας.
αντιμετώπισης, έχοντας ως σκοπό την ασφάλεια και την παροχή
του υψηλότερου επιπέδου υπηρεσιών. Μία σημαντική πρόσφατη εξέλιξη που προκύπτει από
τις απαιτήσεις του Κανονισμού ΕΚ 2320 της Ευρωπαϊκής
4.6.2 Αεροπορική Ασφάλεια (Aviation Safety) Ένωσης ήταν η κατασκευή της απαραίτητης υποδομής
(δηλαδή δύο σημείων ασφαλείας) για την εφαρμογή
Η αεροπορική ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό μέλημα μέτρων ασφαλείας για τον έλεγχο στα ζωτικά τμήματα των
για τις λειτουργίες κάθε αεροδρομίου. Το Σύστημα αυστηρά ελεγχόμενων περιοχών του αεροδρομίου. Το νέο
Διαχείρισης Αεροπορικής Ασφάλειας (SMS) θεωρείται σύστημα ασφάλειας, σύμφωνα με το οποίο όλα τα μέλη του
απτή απόδειξη του τρόπου με τον οποίο ο ΔΑΑ δεσμεύει προσωπικού θα πρέπει να υπόκεινται σε έλεγχο ασφαλείας
τους συμμετόχους του για την ανάπτυξη ενός επιτυχημένου όπως και οι επιβάτες προτού εισέλθουν στα ζωτικά αυτά
εργαλείου προληπτικής διαχείρισης. Μη αρκούμενοι σε αυτό, τμήματα του αεροδρομίου (περιοχές όπου οι επιβάτες ή οι
προωθήσαμε τις παραπάνω αξίες και τις ενσωματώσαμε αποσκευές υπόκεινται σε έλεγχο ασφαλείας), θα τεθεί σε
στα επιμέρους επιχειρησιακά προγράμματα των χρηστών πλήρη λειτουργία τον Μάιο του 2009.
του αεροδρομίου.
Για την εξασφάλιση παροχής υπηρεσιών ασφάλειας υψηλού
Προκειμένου να εκπληρώσουμε τη δέσμευσή μας για ασφάλεια επιπέδου σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον
και τη συμμόρφωσή μας με τις θεσμικές υποχρεώσεις, αεροδρομίου, η ύπαρξη ενός διαρκούς προγράμματος
εκπονήσαμε το εγχειρίδιο με τίτλο «Κατευθυντήριες Οδηγίες ευαισθητοποίησης σε θέματα ασφάλειας θεωρείται υψίστης
προς τους Πελάτες μας», το εγχειρίδιο «Κανόνες Οδήγησης σημασίας. Κατά τη διάρκεια του 2008, διοργανώθηκαν
στην Περιοχή Κίνησης Αεροσκαφών» και λοιπό υλικό εκπαιδεύσεις σε θέματα ευαισθητοποίησης σχετικά με την
προώθησης της ασφάλειας, όπως ενημερωτικά έντυπα και ασφάλεια, και σε διαδικασίες εκκένωσης σε περίπτωση που
αφίσες με θέμα την ασφάλεια, που είχαν ως αποτέλεσμα ανακύψει κάποιο συμβάν ασφαλείας, οι οποίες απευθύνονταν
να βελτιώνουμε διαρκώς την απόδοσή μας ως προς την στο σύνολο του προσωπικού ασφαλείας καθώς επίσης και σε
ασφάλεια. άλλα εμπλεκόμενα μέλη της αεροδρομιακής κοινότητας.

Φέτος ο ΔΑΑ συμμετείχε, ως τακτικό μέλος, στην Επιτροπή Στόχος των εκπαιδεύσεων αυτών είναι να εξασφαλίσουν την
Ασφάλειας Διαδρόμου, υπό την προεδρεία της ΥΠΑ, και σε ετοιμότητα του προσωπικού ασφαλείας για την αντιμετώπιση
συνεχή προσπάθεια με όλα τα αρμόδια μέρη της περιοχής καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης, ενώ επιτείνουν το επίπεδο
κίνησης αεροσκαφών (αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες των υπηρεσιών ασφαλείας που παρέχονται προς το επιβατικό
επίγειας εξυπηρέτησης και κρατικές αρχές), κατορθώσαμε κοινό. Επιπλέον, το πρόσφατα αναθεωρημένο Πρόγραμμα
να μειώσουμε τον αριθμό των σοβαρών συμβάντων κατά Ασφάλειας Αερολιμένα, αφότου έλαβε την έγκριση της ΥΠΑ,
25% σε σχέση με το 2007 (δηλαδή 64,68 συμβάντα ανά διανεμήθηκε προς όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Τον
100.000 κινήσεις αεροσκαφών). Μάιο, φιλοξενήσαμε τη συνάντηση της Επιτροπής Ασφάλειας
του ACI Europe όπου συζητούνται τα τρέχοντα ζητήματα
Ο βασικός φορέας συντονισμού των λειτουργιών στην ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας στην Ευρώπη και
περιοχή δραστηριοτήτων των αεροσκαφών είναι το Κέντρο εκφράζονται οι θέσεις των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Επιχειρήσεων Αερολιμένα (ΚΕΑ), που διασφαλίζει σε 24ωρη
βάση την τήρηση όλων των επιχειρησιακών διαδικασιών, Κατά τη θερινή περίοδο, η Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών
και εποπτεύει όλες τις δραστηριότητες στην περιοχή των Ηνωμένων Πολιτειών (TSA) επιθεώρησε τις διαδικασίες
κίνησης αεροσκαφών («πίστα»), πάντοτε σύμφωνα με τις ασφάλειας των πτήσεων με προορισμό τις ΗΠΑ, όπου οι
κατευθυντήριες γραμμές της ρυθμιστικής αρχής (ΥΠΑ / ελεγκτές εξέφρασαν πολύ θετικά σχόλια, γεγονός που
Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας). επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο ασφάλειας του Διεθνούς
Αερολιμένα Αθηνών.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34