Page 33 - Ath Airport Profile
P. 33
Εστιάζοντας
Επίγεια παροχή συνδρομής
σε επιβάτες με μειωμένη
κινητικότητα, με ευαισθησία
και αποτελεσματικότητα
Από την 26η Ιουλίου 2008, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 1107/2006, οι επιβάτες με
αναπηρία και οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) ταξιδεύουν στην Ευρώπη ελεύθερα χωρίς
να γίνονται εις βάρος τους διακρίσεις, ενώ η αναπηρία τους δεν αποτελεί πλέον λόγο άρνησης της
αεροπορικής τους μεταφοράς.
Η ευθύνη της επίγειας παροχής συνδρομής προς επιβάτες ΑμεΑ έχει ανατεθεί στους φορείς διαχείρισης
των αεροδρομίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ΔΑΑ παρέχει υπηρεσίες συνδρομής μέσω των τριών
εξειδικευμένων σε επιβάτες ΑμεΑ, παρόχων του, και συγκεκριμένα μέσω της Goldair Handling S.A.,
της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες Α.Ε. και της Swissport Ελλάς Α.Ε., διασφαλίζοντας υπηρεσίες
υψηλής ποιότητας.
Η παροχή συνδρομής ξεκινά για τον αναχωρούντα επιβάτη από τα 7 καθορισμένα σημεία στο αεροδρόμιο
μας, τα οποία έχουν οριστεί σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία και την
Επιτροπή Χρηστών Αεροδρομίου, ή από τις θυρίδες έκδοσης καρτών επιβίβασης και ολοκληρώνεται όταν
ο επιβάτης καθίσει πλέον στη θέση του στην καμπίνα του αεροσκάφους. Για τον αφικνούμενο επιβάτη
ΑμεΑ η διαδικασία ισχύει αντιστρόφως. Επίσης, η Εταιρεία Αεροδρομίου είναι υπεύθυνη για την επίγεια
παροχή των κατάλληλων υπηρεσιών συνδρομής προς τους εν λόγω επιβάτες ΑμεΑ όταν διέρχονται
από το αεροδρόμιο της Αθήνας ώστε να παίρνουν τις πτήσεις ανταπόκρισης.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, η Εταιρεία Αεροδρομίου συνέταξε μια καινούρια εταιρική
διαδικασία, την οποία κοινοποίησε προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Επίσης, δημιουργήθηκε ειδικό
λογισμικό για τη λήψη και επεξεργασία των μηνυμάτων που αποστέλλονται από τις αεροπορικές εταιρείες
σχετικά με την ανάγκη παροχής συνδρομής προς επιβάτες ΑμεΑ, ενώ οι χρήστες του συστήματος έλαβαν
τη σχετική εκπαίδευση. Το Γραφείο Συντονισμού Παροχής Συνδρομής προς τους επιβάτες ΑμεΑ, το οποίο
βρίσκεται στο Κτίριο του Κεντρικού Αεροσταθμού, δημιουργήθηκε και στελεχώθηκε από εργαζόμενους
της υπηρεσίας πληροφοριών της Εταιρείας Αεροδρομίου, και λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως. Επιπλέον,
έχει δημιουργηθεί ένα ειδικό έντυπο με την κατάλληλη χρωματική αντίθεση, ενώ διατίθεται και σχετικό
έντυπο σε σύστημα Braille το οποίο διανέμεται στους επιβάτες με απώλεια όρασης. Τέλος, η εταιρική
ιστοσελίδα διαμορφώθηκε ώστε η πληροφόρηση που απευθύνεται στους επιβάτες ΑμεΑ να είναι σε
προσβάσιμη μορφή. Κατά τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας της υπηρεσίας παρασχέθηκε επιτυχώς
επίγεια συνδρομή σε 42.723 επιβάτες ΑμεΑ. Βασική μας προτεραιότητα είναι ο σεβασμός στις ανάγκες
των επιβατών ΑμεΑ και η εξασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών ώστε οι υπηρεσίες που παρέχονται
να συνάδουν με το σχετικό νομικό πλαίσιο αλλά και τα υψηλά πρότυπα εξυπηρέτησης που ορίζει ο
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε..
Επίγεια παροχή συνδρομής
σε επιβάτες με μειωμένη
κινητικότητα, με ευαισθησία
και αποτελεσματικότητα
Από την 26η Ιουλίου 2008, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 1107/2006, οι επιβάτες με
αναπηρία και οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) ταξιδεύουν στην Ευρώπη ελεύθερα χωρίς
να γίνονται εις βάρος τους διακρίσεις, ενώ η αναπηρία τους δεν αποτελεί πλέον λόγο άρνησης της
αεροπορικής τους μεταφοράς.
Η ευθύνη της επίγειας παροχής συνδρομής προς επιβάτες ΑμεΑ έχει ανατεθεί στους φορείς διαχείρισης
των αεροδρομίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ΔΑΑ παρέχει υπηρεσίες συνδρομής μέσω των τριών
εξειδικευμένων σε επιβάτες ΑμεΑ, παρόχων του, και συγκεκριμένα μέσω της Goldair Handling S.A.,
της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες Α.Ε. και της Swissport Ελλάς Α.Ε., διασφαλίζοντας υπηρεσίες
υψηλής ποιότητας.
Η παροχή συνδρομής ξεκινά για τον αναχωρούντα επιβάτη από τα 7 καθορισμένα σημεία στο αεροδρόμιο
μας, τα οποία έχουν οριστεί σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία και την
Επιτροπή Χρηστών Αεροδρομίου, ή από τις θυρίδες έκδοσης καρτών επιβίβασης και ολοκληρώνεται όταν
ο επιβάτης καθίσει πλέον στη θέση του στην καμπίνα του αεροσκάφους. Για τον αφικνούμενο επιβάτη
ΑμεΑ η διαδικασία ισχύει αντιστρόφως. Επίσης, η Εταιρεία Αεροδρομίου είναι υπεύθυνη για την επίγεια
παροχή των κατάλληλων υπηρεσιών συνδρομής προς τους εν λόγω επιβάτες ΑμεΑ όταν διέρχονται
από το αεροδρόμιο της Αθήνας ώστε να παίρνουν τις πτήσεις ανταπόκρισης.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, η Εταιρεία Αεροδρομίου συνέταξε μια καινούρια εταιρική
διαδικασία, την οποία κοινοποίησε προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Επίσης, δημιουργήθηκε ειδικό
λογισμικό για τη λήψη και επεξεργασία των μηνυμάτων που αποστέλλονται από τις αεροπορικές εταιρείες
σχετικά με την ανάγκη παροχής συνδρομής προς επιβάτες ΑμεΑ, ενώ οι χρήστες του συστήματος έλαβαν
τη σχετική εκπαίδευση. Το Γραφείο Συντονισμού Παροχής Συνδρομής προς τους επιβάτες ΑμεΑ, το οποίο
βρίσκεται στο Κτίριο του Κεντρικού Αεροσταθμού, δημιουργήθηκε και στελεχώθηκε από εργαζόμενους
της υπηρεσίας πληροφοριών της Εταιρείας Αεροδρομίου, και λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως. Επιπλέον,
έχει δημιουργηθεί ένα ειδικό έντυπο με την κατάλληλη χρωματική αντίθεση, ενώ διατίθεται και σχετικό
έντυπο σε σύστημα Braille το οποίο διανέμεται στους επιβάτες με απώλεια όρασης. Τέλος, η εταιρική
ιστοσελίδα διαμορφώθηκε ώστε η πληροφόρηση που απευθύνεται στους επιβάτες ΑμεΑ να είναι σε
προσβάσιμη μορφή. Κατά τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας της υπηρεσίας παρασχέθηκε επιτυχώς
επίγεια συνδρομή σε 42.723 επιβάτες ΑμεΑ. Βασική μας προτεραιότητα είναι ο σεβασμός στις ανάγκες
των επιβατών ΑμεΑ και η εξασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών ώστε οι υπηρεσίες που παρέχονται
να συνάδουν με το σχετικό νομικό πλαίσιο αλλά και τα υψηλά πρότυπα εξυπηρέτησης που ορίζει ο
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε..