Page 116 - 2board 61
P. 116
HOUSE OF MIND :
τόχρονα είναι ένας αγρότης που ζει μέσα σ’ BACK TO THE
αυτό, με τη γυναίκα του και τα οχτώ παιδιά ARTISTIC ROOTS
του. Η Αρχιτεκτονική, η Γλυπτική, η Μου- In Rodakis' hands the
σική, η Ποίηση και η Φιλοσοφία στα χέρια arts become tool of
του γίνονται εργαλεία έκφρασης και αποτύ- expression. / Στα χέρια
πωσης βαθύτερων αξιών και ιδεών, σχεδόν του Ροδάκη οι τέχνες
πανανθρώπινων». Προφανώς, αυτά έκαναν γίνονται εργαλεία
τον Διονύση Σοτοβίκη να εμπλακεί ενεργά έκφρασης.
στη διάσωση της Οικίας Ροδάκη. Να σημει-
ώσουμε εδώ ότι, η διάσωση και ανάδειξη της
οικίας Ροδάκη αποτελεί συνέχεια της προ-
σπάθειας του Διονύση Σοτοβίκη, που ξεκί-
νησε το 2007, για την προβολή μιας άλλης
ιστορικής οικίας-ατελιέ. Αυτής του ζεύγους
Σπητέρη, στην οδό Κυκλάδων στην Κυψέ-
λη, έργο του 1956, του οραματιστή αρχιτέ-
κτονα Αριστομένη Προβελέγγιου.
Ο ίδιος τονίζει: «Όπως είπε και ο ίδιος ο
Ροδάκης “το σπίτι αυτό είναι χτισμένο με
έννοιες, όχι με πέτρες. Αν αφαιρεθούν αυ-
τές οι έννοιες, το οικοδόμημα θα καταρ-
ρεύσει”. Η διάσωση και η ανάδειξη αυτού
του σπιτιού έρχεται ακριβώς να στηρίξει και
να αναδείξει την ουσία της αρχιτεκτονικής
πράξης, που δεν είναι άλλη από τη μετου-
σίωση της υλικότητας σε μια συναισθημα- RIGHT: GIANNIS KRITIKOS. LEFT PAGE: TOP AND MIDDLE RIGHT: GEORGE MESSARITAKIS, LEFT: GIANNIS KRITIKOS
τική και πνευματική δομή. Ο Αλέξανδρος
Ροδάκης δεν έχτισε το σπίτι του με αυτο-
σκοπό να αφήσει μια πολιτιστική κληρονο-
μιά, με ό,τι εμπεριέχει αυτός ο όρος. Μορ-
φοποίησε και εμφύσησε ζωή στο σπίτι που
στέγασε το ίδιο το βίωμά του και καθώς το
τελευταίο εξελισσόταν και μεταλλασσόταν,
μαζί του εξελισσόταν και επεκτεινόταν και
το σπίτι. Σε αυτό το αρμονικό σύνολο κτι-
σμάτων που ορίζει την οικία Ροδάκη αποτυ-
πώνονται –με τον πιο ουσιαστικό και άμεσο
τρόπο– οι ιδέες και οι αξίες του. Και είναι
αυτά ακριβώς τα στοιχεία που μεταμορφώ-
νουν το σύνολο κτισμάτων σ’ έναν ζωντανό
οργανισμό, αλλά και έναν πνευματικό φά-
ρο που μέχρι και τις μέρες μας κατορθώνει
116
τόχρονα είναι ένας αγρότης που ζει μέσα σ’ BACK TO THE
αυτό, με τη γυναίκα του και τα οχτώ παιδιά ARTISTIC ROOTS
του. Η Αρχιτεκτονική, η Γλυπτική, η Μου- In Rodakis' hands the
σική, η Ποίηση και η Φιλοσοφία στα χέρια arts become tool of
του γίνονται εργαλεία έκφρασης και αποτύ- expression. / Στα χέρια
πωσης βαθύτερων αξιών και ιδεών, σχεδόν του Ροδάκη οι τέχνες
πανανθρώπινων». Προφανώς, αυτά έκαναν γίνονται εργαλεία
τον Διονύση Σοτοβίκη να εμπλακεί ενεργά έκφρασης.
στη διάσωση της Οικίας Ροδάκη. Να σημει-
ώσουμε εδώ ότι, η διάσωση και ανάδειξη της
οικίας Ροδάκη αποτελεί συνέχεια της προ-
σπάθειας του Διονύση Σοτοβίκη, που ξεκί-
νησε το 2007, για την προβολή μιας άλλης
ιστορικής οικίας-ατελιέ. Αυτής του ζεύγους
Σπητέρη, στην οδό Κυκλάδων στην Κυψέ-
λη, έργο του 1956, του οραματιστή αρχιτέ-
κτονα Αριστομένη Προβελέγγιου.
Ο ίδιος τονίζει: «Όπως είπε και ο ίδιος ο
Ροδάκης “το σπίτι αυτό είναι χτισμένο με
έννοιες, όχι με πέτρες. Αν αφαιρεθούν αυ-
τές οι έννοιες, το οικοδόμημα θα καταρ-
ρεύσει”. Η διάσωση και η ανάδειξη αυτού
του σπιτιού έρχεται ακριβώς να στηρίξει και
να αναδείξει την ουσία της αρχιτεκτονικής
πράξης, που δεν είναι άλλη από τη μετου-
σίωση της υλικότητας σε μια συναισθημα- RIGHT: GIANNIS KRITIKOS. LEFT PAGE: TOP AND MIDDLE RIGHT: GEORGE MESSARITAKIS, LEFT: GIANNIS KRITIKOS
τική και πνευματική δομή. Ο Αλέξανδρος
Ροδάκης δεν έχτισε το σπίτι του με αυτο-
σκοπό να αφήσει μια πολιτιστική κληρονο-
μιά, με ό,τι εμπεριέχει αυτός ο όρος. Μορ-
φοποίησε και εμφύσησε ζωή στο σπίτι που
στέγασε το ίδιο το βίωμά του και καθώς το
τελευταίο εξελισσόταν και μεταλλασσόταν,
μαζί του εξελισσόταν και επεκτεινόταν και
το σπίτι. Σε αυτό το αρμονικό σύνολο κτι-
σμάτων που ορίζει την οικία Ροδάκη αποτυ-
πώνονται –με τον πιο ουσιαστικό και άμεσο
τρόπο– οι ιδέες και οι αξίες του. Και είναι
αυτά ακριβώς τα στοιχεία που μεταμορφώ-
νουν το σύνολο κτισμάτων σ’ έναν ζωντανό
οργανισμό, αλλά και έναν πνευματικό φά-
ρο που μέχρι και τις μέρες μας κατορθώνει
116