Page 91 - 2board 23
P. 91
SOLAR IMPULSE HB-SIB
Takeoff: 2015, solarimpulse.com

‘Flying into the future without fuel’. That could have
been the message traditionally displayed on a ban-
ner streaming out behind a regular fixed-wing air-
craft as it flew across USA on 3 May this year. But
in the case of the single-seater electric monoplane
developed by Bertrand Piccard and André Borsch-
berg, the pioneering design of the Solar Impulse
HB-SIA was itself the message. When the solar
powered prototype took off that afternoon, with
a wingspan of 63.40 m. and covered with 11,268
©SOLAR IMPULSE/REVILLARD/REZO.CH, © SOLAR IMPULSE/ACKERMANN/REZO.CH
monocrystalline silicon solar cells for generating
electricity and lithium polymer batteries for stor-
ing power, the experimental airplane paved the way
for its technological successor, Solar Impulse HB-
SIB. Larger by 11% and with a maximum speed of
70 km/h, the second airplane has been designed
for trans-oceanic flights day and night, in the north-
ern hemisphere with clear skies and in storms. “We
built the first Solar Impulse with the technology of νο. Στην περίπτωση όμως του μονοθέσιου ηλεκτρι- δεύτερο μοντέλο σχεδιάζεται για να διασχίζει ωκεα-
2007,” says Piccard, referring to the solar cells of κού αεροσκάφους των Bertrand Piccard και André νούς μέρα και νύχτα σε βορειότερες συντεταγμένες
the HB-SIA which are as thin as human hair and to Borschberg, ο πρωτοποριακός σχεδιασμός του ηλι- με καθαρό ουρανό, ακόμα και με καταιγίδα. «Κατα-
the carbon fibre panels of the wings and fuselage ακά κινούμενου Solar Impulse HB-SIΑ ήταν το ίδιο σκευάσαμε το πρώτο Solar Impulse με την τεχνο-
which are 3 times lighter than writing paper. “We το μήνυμα. Το πειραματικό αεροσκάφος, με άνοιγ- λογία του 2007» λέει ο Piccard για τους ηλιακούς
are building the second plane with the technology μα φτερών 63μ., τα οποία καλύπτονται από 11.268 συλλέκτες του HB-SIΑ, που είναι λεπτοί όσο και μία
of 2015,” he continues, in reference to the planned χάλκινες φωτοβολταϊκές κυψέλες για παραγωγή τρίχα, και για τα πάνελ άνθρακα των οποίων οι ίνες
round-the-world flight in two years’ time. | «Πετώ- και αποθήκευση ενέργειας, απογειώθηκε εκείνο είναι 3 φορές ελαφρύτερες από μια σελίδα αλληλο-
ντας στο μέλλον χωρίς καύσιμα». Αυτή θα ήταν η τυ- το απόγευμα, ανοίγοντας το δρόμο για το τεχνολο- γραφίας. «Δημιουργούμε το δεύτερο με την τεχνο-
πωμένη φράση που θα έκανε το γύρο των ΗΠΑ στις γικό διάδοχό του, Solar Impulse HB-SIB. Μεγαλύ- λογία του 2015» συνεχίζει, στοχεύοντας το HB-SIB
3 Μαΐου, δεμένη πίσω από ένα κλασικό αεροπλά- τερο κατά 11% με τελική ταχύτητα 70χλμ. την ώρα, το να κάνει σε δύο χρόνια το γύρο του κόσμου.

91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96