Page 72 - teyxos_13

 

 

 

 

 

Page 72 - teyxos_13
P. 72
Α Athens insider's guide

21-22 > THE EXPERT > 2BOARD PICKS > ATHENS ON A BUDGET > CHECK IN > NEWS FLASH > STREET DETAIL > WHERE TO GO NEXT
> SAVE THE DATE > THE DISCOVERY > A DAY IN THE MUSEUM > GREAT DATES > INTERVIEW > CITY WALKS > THE SOURCEBOOK

The Athens Festival in June

A selection of shows to enjoy in June at the Athens Festival. | Συναρπαστικές
παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών ανεβάζουν τη θερμοκρασία τον Ιούνιο.

Doug Aitken / Black Mirror

On a Ferry at Piraeus and Hydra Ports
16-17 & 19 -20 June
Black Mirror is an installation; an artwork that uses
multiple mediums to tell the story. The work uses
film, but not as a movie would - it uses architecture,
yet it is always changing shape and form - it
incorporates performance, but in a spontaneous
and directly engaging way that the audience has
never before experienced. All of these media work
together to communicate all the subtle facets of the
story - material, immaterial, temporal and spatial.
The viewer is immersed, transported into this vast,
limitless space, where time, location and even solid
walls are allowed to dissolve. | To Black Mirror εί-
ναι μια εγκατάσταση, ένα έργο τέχνης, που χρησι-
μοποιεί πολλαπλά μέσα για να διηγηθεί μια ιστορία:
χρησιμοποιεί φιλμ, όχι όμως όπως ο κινηματογρά-
φος, χρησιμοποιεί αρχιτεκτονικά στοιχεία, αλλάζο-
ντας συνεχώς σχήμα και μορφή, ενσωματώνει μια
θεατρική παράσταση, εμπλέκοντας όμως με αυ-
θόρμητο και ελκυστικό τρόπο το κοινό που δεν έχει
βιώσει κάτι τέτοιο ποτέ πριν. Όλα αυτά τα μέσα συ-
νυπάρχουν προκειμένου να μεταδώσουν και τις πιο
ευαίσθητες διαστάσεις της ιστορίας – την ύλη, το άυ-
λο, τον χρόνο και τον χώρο. Ο θεατής βυθίζεται, με-
ταφέρεται σε αυτόν τον απέραντο, δίχως όρια χώ-
ρο, όπου ο χρόνος, ο τόπος ακόμη και οι συμπαγείς
τοίχοι μπορούν να διαλυθούν.

Compagnie Maguy Marin / May B & Salves

Peiraios 260, 22 & 23 June (May B), 27 - 29 June (Salves)
French choreographer Maguy Marin returns to the Athens Festival this year with two works
never previously presented in Greece. Both pieces shine with the indomitable inventiveness
that has marked her work for the past 30 years: “May B” (1981) – that heralded her rebellious
entrance into the dance world, now freshly re-choreorgaphed – is based on the writings of
Samuel Beckett and tells of the absurdities of life; and “Salves” (2010), her most recent creation,
a factual demonstration of the need to “organise pessimism” to quote Walter Benjamin, the
German philosopher and literary critic. | Το Φεστιβάλ Αθηνών φιλοξενεί εκ νέου τη Μαγκύ Μα-
ρέν, τη Γαλλίδα χορογράφο που επί τριάντα χρόνια γράφει ιστορία με την ακατάβλητη δημιουργι-
κότητά της. Στην Πειραιώς 260 παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα δύο δημιουργίες: αφ'
ενός, το ξανά χορογραφημένο May B (1981), με το οποίο έκανε την επαναστατική της είσοδο στο
τοπίο του χορού, για το παράλογο της ζωής κι εμπνευσμένο από το έργο του Μπέκετ, αφ' ετέρου,
την πιο πρόσφατη δημιουργία της Salves (2010), έμπρακτη απόδειξη της ανάγκης «να οργανώ-
σουμε την απαισιοδοξία» όπως έλεγε ο Βάλτερ Μπένγιαμιν.

72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77