ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
03 ΙΟΥΛΙΟΥ 2001
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" ενισχύει την τουριστική κίνηση της Ελλάδας

Αύξηση σε σχέση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2000 σημειώνεται στη διεθνή κίνηση του νέου Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια, τους προορισμούς, καθώς και τις νέες αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η αύξηση αυτή αντανακλά τη δραστική συμβολή του νέου αεροδρομίου στην αναβάθμιση του τουριστικού προφίλ της χώρας, χάρη στο εξαιρετικά υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και στη σημαντικά βελτιωμένη εικόνα της Ελλάδας σε ό,τι αφορά την ασφάλεια.

Η κίνηση του αεροδρομίου από την έναρξη λειτουργίας έως τις 15 Ιουνίου
Κατά την περίοδο 31/3-15/6, τα δρομολόγια αυξήθηκαν κατά 2,4%, ενώ οι επιβάτες εξωτερικού σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 3,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2000, γεγονός που καταδεικνύει την αυξημένη επιβατική κίνηση του φετινού καλοκαιριού μέσω του αεροδρομίου. Λαμβάνοντας δε υπόψη τις τρεις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο και το Μάιο, προκαλώντας την ακύρωση του 40% των πτήσεων εκείνες τις ημέρες, τα στοιχεία αυτά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Επιπλέον, προστέθηκαν 5 νέοι προορισμοί (Τεχεράνη, Μουσκάτ, Τρίπολη, Ανάπα, ?ντλερ/Σότσι), ενώ οι εταιρίες British Airways, Sabena, Thai, Maersk/SAS, Iberia και Alitalia έχουν δρομολογήσει νέες συχνότητες.

Τέλη Αεροδρομίου: Μικρές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρίες και τα τουριστικά πακέτα
Είναι ήδη γνωστή η λογική διαμόρφωσης των τιμών του νέου αεροδρομίου, καθώς και το γεγονός ότι η Εταιρία Αεροδρομίου καταβάλλει κάθε προσπάθεια να προσφέρει προς την αεροπορική κοινότητα υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, στα περιθώρια του ισχύοντος συμβατικού πλαισίου δανεισμού.

Tα τέλη χρήσης προσγείωσης και στάθμευσης του αεροδρομίου δεν αποτελούν το βασικότερο κριτήριο για την απόφαση μιας αεροπορικής εταιρίας για τη χρήση του αεροδρομίου, αφού αντιστοιχούν σε ένα μόνο μέρος (5-10%) του συνολικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρίας στο αεροδρόμιο. Το μεγαλύτερο κόστος για τις αεροπορικές εταιρίες αποτελεί το κόστος εξυπηρέτησης των αεροσκαφών (handling), το οποίο και έχει μειωθεί σημαντικά στο νέο αεροδρόμιο (κατά 25% περίπου).

Επιπλέον, για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποτελούν το 64% της διεθνούς κίνησης, έχει πραγματοποιηθεί μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Η μείωση αυτή αντιστάθμισε κατά ένα μεγάλο μέρος την αύξηση των αεροπορικών τελών, με μόνη επιπλέον επιβάρυνση το ποσό των 1.189 δραχμών (3,5 Ευρώ), που δεν επηρεάzει την τουριστική ζήτηση.

Τέλος, η αύξηση των τελών αεροδρομίου δεν είναι δυνατόν να επηρεάσει αρνητικά την τουριστική κίνηση για το 2001, δεδομένου ότι οι κρατήσεις των περισσότερων τουριστικών πακέτων για τη φετινή τουριστική περίοδο έχουν ήδη πραγματοποιηθεί από το 2000, πολύ πριν από την ημερομηνία έναρξης του νέου αεροδρομίου.

Συνεργασία Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) - Ελληνικών Φορέων Τουρισμού
Ο ΔΑΑ επιδιώκει την καλύτερη δυνατή συνεργασία με όλους του φορείς του τουρισμού στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην αναβάθμιση της τουριστικής εικόνας της Ελλάδας, της Αθήνας και των γύρω περιοχών. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΔΑΑ πραγματοποίησε κατά τα τελευταία χρόνια μία σειρά συναντήσεων με όλους τους φορείς του Ελληνικού Τουρισμού, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και τη συζήτηση των αιτημάτων του κλάδου.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους φορείς του Ελληνικού Τουρισμού, ο ΔΑΑ, κατόπιν αιτήματος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού και για να μην επιβαρύνει περαιτέρω το κόστος των ταξιδιωτικών πακέτων για το καλοκαίρι του 2001, αποφάσισε να αναβάλει τη χρέωση της στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2001.

Επιπλέον, ο ΔΑΑ, κατόπιν αιτήματος των παραπάνω φορέων, κατασκεύασε - με δικό του κόστος - και παραχώρησε δεύτερο χώρο στάθμευσης στη νότια είσοδο του αεροδρομίου, για τη δωρεάν μακρόχρονη στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων.