ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
10 ΜΑΙΟΥ 2001
Πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία, τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών A.E., στοχεύοντας στη σωστή ενημέρωση του κοινού, θα ήθελε να προβεί στις ακόλουθες διευκρινήσεις σχετικά με τα στοιχεία που έχουν δοθεί στον Τύπο τις τελευταίες ημέρες.

Είναι πραγματικά λυπηρό να δίδονται στη δημοσιότητα στοιχεία ανακριβή, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και πλήττουν την εικόνα του αεροδρομίου.

Ενδεικτικά παραδείγματα είναι τα στοιχεία που παρουσιάζονται τόσο σχετικά με την κίνηση, όσο και με τον αριθμό θέσεων στάθμευσης των αεροσκαφών. Ειδικότερα:

  1. Η κίνηση του νέου αεροδρομίου βρίσκεται απόλυτα εντός του πλαισίου πρόβλεψης των κινήσεων αεροσκαφών και επιβατών, που χρησιμοποιήθηκε στο επιχειρηματικό σχέδιο της Εταιρίας Αεροδρομίου, όπως αυτό υποβλήθηκε και εγκρίθηκε από τις τράπεζες που δανειοδότησαν το έργο. Σύμφωνα με τις προβλέψεις αυτές, διαμορφώνεται η τιμολογιακή πολιτική του αεροδρομίου και εξασφαλίζεται η αποπληρωμή των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεών του.
  2. Οι συγκρίσεις που παρουσιάζονται σχετικά με τον αριθμό των πτήσεων, σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα του νέου αεροδρομίου. Το γεγονός ότι στα στοιχεία του Αεροδρομίου Ελληνικού περιλαμβάνονται πτήσεις γενικής αεροπορίας, αποδεικνύει ότι τα στοιχεία αυτά δεν είναι συγκρίσιμα, δεδομένου ότι ένας μεγάλος αριθμός πτήσεων γενικής αεροπορίας - οι οποίες σε ένα μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο συνεισφέρουν ελάχιστα στο σύνολο των εσόδων - εξακολουθεί να εξυπηρετείται από το Ελληνικό. Συγκρίνοντας λοιπόν τα στοιχεία και εξαιρώντας τις πτήσεις γενικής αεροπορίας και από τα δύο αεροδρόμια, προκύπτει ότι κατά τον Απρίλιο του 2000 πραγματοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού 14.223 πτήσεις, ενώ στο νέο αεροδρόμιο κατά την ίδια περίοδο πραγματοποιήθηκαν 14.039, μία μείωση της τάξεως του 1%.
  3. Όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, τον Απρίλιο του 2001 μετακινήθηκαν 1,110,000 επιβάτες, μόλις 34,000 επιβάτες λιγότεροι από τον Απρίλιο του 2000, μία μείωση δηλαδή της τάξεως του 3% (Επίσημα στατιστικά στοιχεία ΥΠΑ: Επιβατική Κίνηση Απριλίου 2000: 1.143.645).
  4. Ο αριθμοί αυτοί είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικοί και φυσιολογικοί για την έναρξη οποιουδήποτε νέου αεροδρομίου, δεδομένου ότι υπάρχουν πάντα ακυρώσεις πτήσεων και μειώσεις δρομολογίων κατά τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας. Είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί ότι πραγματοποιήθηκαν επιπλέον 188 ακυρώσεις κατά την γενική, πανελλαδική απεργία της 26/4/2001.
  5. Ήδη, τις πρώτες ημέρες του Μαίου η κίνηση έχει πλήρως αποκατασταθεί και οι κινήσεις αεροσκαφών κατά την εβδομάδα 28/4 - 4/5 βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2000, παρά την αυξημένη κίνηση των διακοπών του Πάσχα τη συγκεκριμένη εβδομάδα του 2000 και τις μειωμένες πτήσεις λόγω της απεργίας της 1 Μαίου 2001.
  6. Σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, το Ελληνικό σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ICAO και της ΥΠΑ διέθετε 75 θέσεις, ενώ ο ΔΑΑ διαθέτει σήμερα 81 με δυνατότητα επέκτασής τους, κάτι που φυσικά δεν είχε το Ελληνικό.
  7. O ΔΑΑ παρέχει όλες τις υποδομές και τις υπηρεσίες του, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και με την έγκριση όλων των αρμόδιων Διεθνών και Ελληνικών αρχών (Υπουργείο Μεταφορών, YΠΑ, ICAO, FAA, κλπ).
  8. Τέλος, θα θέλαμε για μια ακόμα φορά να υπενθυμίσουμε ότι ο ΔΑΑ είναι μια Ελληνική εταιρεία στην οποία το Ελληνικό Κράτος μετέχει με ποσοστό 55% και στην οποία το 95% των εργαζομένων είναι Έλληνες.