Athens International Airport - ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
04 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διοργανώνει σε ετήσια βάση ασκήσεις αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με σκοπό τη δοκιμή του Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστάσεων Ανάγκης Αερολιμένα (ΣΑΚΑΑ), τον έλεγχο αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των συστημάτων υποστήριξης καθώς επίσης και την εξάσκηση του προσωπικού, διασφαλίζοντας έτσι το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφαλείας και  ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.

Σήμερα, Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η Άσκηση Ετοιμότητας Περιορισμένης Κλίμακας 2009 με τίτλο σεναρίου «Ατύχημα Αεροσκάφους στον Αερολιμένα», που εντάσσεται στις τακτικές ασκήσεις του ΔΑΑ σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Στην άσκηση ετοιμότητας, εκτός των υπηρεσιών της Εταιρείας Αεροδρομίου, συμμετείχαν οι εξής φορείς:

  • Αεροπορική Εταιρεία Athens Airways
  • Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (Swissport)
  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου
  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Κρατική Αεροπορική Αρχή (ΔΑΑ)
  • Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα (ΠΥΑ)
  • Πυροσβεστικό Σώμα
  • Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα
  • ΕΚΑΒ
  • Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθήνας
 

- ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ -

«Το σενάριο της άσκησης προβλέπει τη ματαίωση της απογείωσης αεροσκάφους της Athens Airways που θα εκτελέσει επιβατική πτήση με αεροσκάφος ERJ-145 (Embraer), έχοντας 3μελές πλήρωμα και 32 επιβάτες.

Σύμφωνα με το σενάριο, στις 11:00 κατά την απογείωση του αεροσκάφους από τον διάδρομο (03L/21R), ματαιώνεται η απογείωση λόγω φωτιάς στον δεξιό κινητήρα (RH no 2 engine).  Το αεροσκάφος ακινητοποιείται λίγο πριν το φυσικό τέλος του διαδρόμου απογείωσης στο ύψος του συνδετηρίου Α13. Το παρατεταμένο φρενάρισμα προκαλεί ζημιές στο σύστημα πέδησης και καταστροφή των ελαστικών, η δε τριβή των μεταλλικών μερών του συστήματος επιφέρει ανάφλεξη και πυρκαγιά στο σύστημα προσγείωσης.

Η πόρτα στην μπροστινή αριστερή πλευρά (από την πλευρά που δεν υπάρχει φωτιά) - σύμφωνα με το σενάριο - ανοίγει και οι επιβάτες εγκαταλείπουν το αεροσκάφος.  Καθώς τα οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αερολιμένα πλησιάζουν στο σημείο του συμβάντος, πυκνοί μαύροι καπνοί και φλόγες παρατηρούνται στην ουρά του αεροπλάνου και κάτω από τη δεξιά πτέρυγα που ξεκινούν από τον 2ο κινητήρα και το κυρίως σκέλος αντίστοιχα.

Τα οχήματα της ΠΥΑ προσεγγίζουν και περικυκλώνουν το αεροσκάφος ξεκινώντας την επιχείρηση πυρόσβεσης και διάσωσης με σκοπό την άμεση αντιμετώπιση της πυρκαγιάς, την αποτροπή επέκτασής της στα υπόλοιπα μέρη του αεροσκάφους, καθώς και τη διασφάλιση διόδου διαφυγής προκειμένου οι επιβαίνοντες που διατηρούν τις αισθήσεις τους να εκκενώσουν με ασφάλεια το αεροσκάφος και την επικίνδυνη ζώνη γύρω από αυτό.  Στην συνέχεια επιχειρείται επέμβαση στο εσωτερικό του αεροσκάφους για την ανεύρεση / διάσωση των εγκλωβισμένων.

Όπως προβλέπει το σενάριο, 7 επιβάτες τραυματίζονται σοβαρά από το ατύχημα και εγκλωβίζονται στο αεροσκάφος. Τελικά 2 εξ αυτών ανασύρονται νεκροί.»

Στη φετινή άσκηση οι εθελοντές «τραυματίες» της άσκησης είναι προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας Athens Airways και της Εταιρείας Αεροδρομίου.

- ΛΗΞΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ -

 

Ανάλογες ασκήσεις ετοιμότητας διεξάγει σε τακτική βάση ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς και το πρόγραμμα αντιμετώπισης καταστάσεων ανάγκης, ώστε να αξιολογείται διαρκώς η αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων διαδικασιών και να διασφαλίζεται το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης όλων των εμπλεκόμενων φορέων και η επαρκής  προετοιμασία και εγρήγορση των συμμετεχόντων για την αντιμετώπιση πραγματικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.

  • Για σχετικό φωτογραφικό υλικό σε υψηλή ανάλυση, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Γραφείο Τύπου του ΔΑΑ