Athens International Airport - ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΥΡΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ - 7 Νοεμβρίου 2006
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
08 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΥΡΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ - 7 Νοεμβρίου 2006

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διοργανώνει σε ετήσια βάση ασκήσεις αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με στόχο τη διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου ασφαλείας,  ετοιμότητας, εκπαίδευσης  και συντονισμού του δυναμικού του Αεροδρομίου και των εμπλεκόμενων φορέων.

Χθες, Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2006, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η Ασκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας 2006 «Ατύχημα Αεροσκάφους Εντός Αερολιμένα», που εντάσσεται στο πλαίσιο των υποχρεώσεων του ΔΑΑ σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για την πρώτη ανάλογη άσκηση που διεξάγεται νυχτερινή ώρα σε συνθήκες σκότους στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με ιδιαίτερα περίπλοκες διαδικασίες διάσωσης (ώρα έναρξης 20:00). Στη συγκεκριμένη άσκηση ετοιμότητας συμμετείχαν οι εξής φορείς:

  • Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.
  • Aegean Airlines
  • Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα
  • ΕΚΑΒ
  • Ελληνική Αστυνομία Αερολιμένα
  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας
  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/ Αεροπορική Αρχή (ΔΑΑ)
  • ΕΕΣ - Διεύθυνση Σαμαρειτών Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
  • Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα
 

- ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ «ΑΤΥΧΗΜΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ» -

Το σενάριο της άσκησης ορίζει ότι, κατά τη διαδικασία απογείωσης αεροσκάφους, το πλήρωμα ακούει ένα δυνατό κρότο και αισθάνεται ισχυρούς κραδασμούς με αποτέλεσμα τη διακοπή της διαδικασίας απογείωσης. 
Σύμφωνα με το σενάριο, τα ελαστικά εκρήγνυνται, το αεροσκάφος εξολισθαίνει, το αριστερό κυρίως σκέλος καταρρέει, η πτέρυγα χτυπάει στο διάδρομο και, ως αποτέλεσμα, η δεξαμενή καυσίμων διαρρηγνύεται.  Αυτό προκαλεί την ανάφλεξη του διαρρέοντας καυσίμου και άμεση διάδοση της φλόγας στην άτρακτο.  Το αεροσκάφος καταλήγει στο βόρειο-δυτικό έρεισμα του διαδρόμου 03L/21R.
Το σενάριο ορίζει ότι στο αεροσκάφος επιβαίνουν 100 επιβάτες και 6 άτομα πλήρωμα.  Από το ατύχημα, προκαλείται ο θάνατος 2 επιβατών, ενώ 10 επιβάτες τραυματίζονται σοβαρά και άλλοι 20 ελαφρά.

Βάσει του σεναρίου της άσκησης, ο Πύργος Ελέγχου κηρύσσει «ατύχημα αεροσκάφους εντός αερολιμένα», ενεργοποιώντας την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα και τις λοιπές υπηρεσίες αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης.

Το σενάριο ορίζει ότι σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες στο σημείο καταφθάνει η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα και διαπιστώνει πυκνό καπνό και φλόγες στην αριστερή πλευρά του αεροσκάφους. Η κλίση του εδάφους στο σημείο έχει ως αποτέλεσμα το διαρρέον καύσιμο να ρέει από την αριστερή πλευρά, κάτω από την άτρακτο.  Οι πόρτες εξυπηρέτησης του αεροσκάφους ανοίγουν και οι επιβάτες εγκαταλείπουν το αεροσκάφος. Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αερολιμένα εισέρχονται στην άτρακτο για να διασώσουν τους τραυματίες που έχουν εγκλωβισθεί.
Παράλληλα, όπως ορίζει το σενάριο και πάντα σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, έχει καταφθάσει και η Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα, η οποία οργανώνει το σύστημα triage (διαλογή τραυματιών βάσει της σοβαρότητας τραυματισμού). Οι δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας Αερολιμένα ελέγχουν την πρόσβαση στο σημείο ατυχήματος διευκολύνοντας την προσέγγιση των ασθενοφόρων και λοιπόν υπηρεσιών υποστήριξης.  

- ΛΗΞΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ -

 

Ανάλογες ασκήσεις ετοιμότητας που διεξάγει σε τακτική βάση ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των προβλεπόμενων διαδικασιών και διασφαλίζουν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την επαρκή προετοιμασία των συμμετεχόντων για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης