Athens International Airport - ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ: Ασκηση Ετοιμότητας 27 Μαρτίου 2002
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2002
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ: Ασκηση Ετοιμότητας 27 Μαρτίου 2002

Σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), όλα τα αεροδρόμια οργανώνουν ασκήσεις αντιμετώπισης καταστάσεων ανάγκης σε ετήσια βάση.

Για το 2002, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα διεξαγάγει την ?σκηση Περιορισμένης Κλίμακας "Αναγκαστική Προσγείωση" στην οποία θα συμμετέχουν οι εξής οργανισμοί:

  • Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.
  • Oλυμπιακή Αεροπορία
  • Πυροσβεστικό Σώμα
  • Ελληνική Αστυνομία Αερολιμένα
  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/ Αεροπορική Αρχή (ΔΑΑ)
  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας
  • Φορείς Επίγειας Εξυπηρέτησης
  • ΕΚΑΒ
  • Νομαρχία Αν. Αττικής - Πολιτική Προστασία (ΠΣΕΑ)
  • Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας
  • Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Φροντίδας

Please find below the SCENARIO of AIA's partial emergency exercise for the year 2002:

ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ "ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ"

Το σενάριο της άσκησης ορίζει ότι, την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2002 και ώρα 09:40 τοπική, ο Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας προκαλεί κινητοποίηση, δηλώνοντας Κατάσταση Ανάγκης.

Βάσει του σεναρίου, πτήση με 7μελές πλήρωμα και 59 επιβάτες, μεταξύ των οποίων 2 επιβάτες σε αναπηρικές καρέκλες, έχει αναχωρήσει από ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με προορισμό ελληνικό νησί. Ενώ το αεροσκάφος πετά βόρεια ελληνικού νησιού σε ύψος 23.000 ποδών, σύμφωνα με το σενάριο, παρατηρείται ρηγμάτωση του ανεμοθώρακα του θαλάμου διακυβέρνησης. Ο κυβερνήτης δηλώνει την πρόθεσή του για προσγείωση με προτεραιότητα στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" που είναι το πλησιέστερο αεροδρόμιο. Όπως περιγράφει το σενάριο, λόγω του ρηγματωμένου ανεμοθώρακα, η ορατότητα από το θάλαμο διακυβέρνησης είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Η εξέλιξη του σεναρίου προβλέπει ότι το αεροσκάφος προσεγγίζει το διάδρομο 03L. Μετά την επαφή των τροχών με το διάδρομο 03L, το αεροσκάφος εφαρμόζει τη μέγιστη δυνατή πέδηση και αντίστροφη ώση. Βάσει του σεναρίου, στο ύψος του συνδετηρίου Α5, σπάνε τα ελαστικά των κυρίως σκελών λόγω υπερβολικής θερμότητας, το αριστερό σκέλος πιάνει φωτιά και φαίνονται πυκνοί καπνοί.

Το σενάριο προβλέπει ότι, κατά την προσγείωση, έχουν τραυματισθεί σοβαρά 4 επιβάτες (ο ένας θανάσιμα) και μία αεροσυνοδός, η οποία δεν είναι δυνατόν να διεκπεραιώσει τα καθήκοντά της σχετικά με την εκκένωση του αεροσκάφους.
Το αεροσκάφος σταματά στο ύψος του συνδετηρίου Α10. Σύμφωνα με το σενάριο, ο κυβερνήτης διατάσσει εκκένωση του αεροσκάφους επί του διαδρόμου, χρησιμοποιώντας τις εξόδους στη δεξιά πλευρά. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία χρησιμοποιεί αφρό (κάτω από το αεροπλάνο επί του διαδρόμου) για την πρόληψη ανάφλεξης του διαρρέοντος καυσίμου. Οι επιζώντες πληροφορούν τις ομάδες διάσωσης ότι αρκετοί επιβάτες στο εσωτερικό του αεροσκάφους είναι ανήμποροι εξαιτίας των τοξικών αναθυμιάσεων και δεν μπορούν να βγουν από το αεροσκάφος. Στο σημείο αυτό, το σενάριο ολοκληρώνεται.

Η διεξαγωγή ανάλογων τακτικών ασκήσεων διασφαλίζει το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης όλων των εμπλεκόμενων μερών και προετοιμάζει επαρκώς όλους τους συμμετέχοντες για την πιθανότητα πραγματικού ατυχήματος, η οποία είναι ελάχιστη δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα διεθνή στατιστικά στοιχεία, η αερομεταφορά είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης.