ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
02 ΙΟΥΝΙΟΥ 2005
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών - Βραβεία AETRA * 2ο Αεροδρόμιο στον κόσμο για το 2004

Με δύο βραβεία AETRA στην κατηγορία «Συνολική Ικανοποίηση Επιβατών» επισφράγισε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών την παρουσία του στο 1ο Συνέδριο του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI) για την Ποιότητα των Αεροδρομιακών Υπηρεσιών (Κουάλα Λουμπούρ / Μαλαισία, 1 - 2 Ιουνίου, 2005), κερδίζοντας για 4η συνεχή χρονιά την αναγνώριση των επιβατών για την παροχή άριστων υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής των βραβείων της ετήσιας έρευνας AETRA, που διενεργείται υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) σε συνεργασία με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI) και αποτελεί το βασικό εργαλείο μέτρησης της ικανοποίησης επιβατών αεροδρομίων παγκοσμίως.

Για το 2004, χρονιά που για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ταυτίσθηκε με την πρόκληση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, η διεθνής αεροπορική κοινότητα βράβευσε το ΔΑΑ με τις ακόλουθες διακρίσεις:

  • Βραβείο AETRA για τη 2η θέση στον κόσμο στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των αεροδρομίων με επιβατική κίνηση από 5 έως 15 εκατομμύρια ετησίως, μετά το αεροδρόμιο του Ελσίνκι
  • Βραβείο AETRA για την 3η θέση στην Ευρώπη ανεξαρτήτως κατηγορίας επιβατικής κίνησης, μετά τα αεροδρόμια της Κοπεγχάγης και του Ελσίνκι

Στις επιμέρους κατηγορίες υπηρεσιών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας AETRA για το 2004, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αναδείχθηκε 1ο αεροδρόμιο στην Ευρώπη σε σειρά υπηρεσιών, όπως «συσχέτιση ποιότητας/τιμής στα καταστήματα», «συσχέτιση ποιότητας/τιμής στα εστιατόρια», «καθαριότητα του αεροσταθμού» και «επιχειρηματικές υπηρεσίες».

Παράλληλα, υπηρεσίες του ΔΑΑ όπως «περιβάλλον / ατμόσφαιρα του αεροδρομίου», «υπηρεσίες στάθμευσης» και «πρόσβαση από / προς το αεροδρόμιο», αναρριχήθηκαν μέσα στο 2004 στις κορυφαίες θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης.

Το γεγονός ότι οι υψηλότερες επιδόσεις των υπηρεσιών του Αερολιμένα καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, είναι ένα σημαντικό στοιχείο που επιβραβεύει την αρτιότητα της λειτουργίας του Αεροδρομίου της Αθήνας καθώς και την αποτελεσματικότητα που επέδειξε το σύνολο των μελών της αεροδρομιακής κοινότητας κατά τη διάρκεια μιας ιδιαίτερα απαιτητικής περιόδου.

Κατάταξη υπηρεσιών του ΔΑΑ για το 2004,σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας ΑΕΤRA

 
  2004 
Υπηρεσίες Παγκόσμια κατάταξη (αεροδρόμια με
5-15 εκ. επιβάτες ετησίως)
Ευρωπαϊκή κατάταξη (ανεξαρτήτως κατηγορίας)

Καθαριότητα του αεροσταθμού  

1ο  1ο 

Περιβάλλον/ ατμόσφαιρα του αεροδρομίου

1ο 4ο

Αίσθηση ασφάλειας

1ο  2ο 

Διεξοδικότητα του έλεγχου ασφάλειας

2ο  1ο 

Άνετοι χώροι παραμονής / επιβίβασης

2ο 2ο 

Υπηρεσίες στάθμευσης

2ο   3ο 

Επιχειρηματικές υπηρεσίες

1ο   1ο 

Καταστήματα- Συσχέτιση ποιότητας / τιμής

 1ο  1ο 

Υπηρεσίες στάθμευσης- Συσχέτιση ποιότητας / τιμής

2ο 
 
2ο 
 

Εστιατόρια/καφετέριες - Συσχέτιση ποιότητας / τιμής

 3ο  1ο 
 

* Σημειώνεται ότι η ονομασία AETRA αντικατέστησε μέσα στο 2004 το ανεξάρτητο πρόγραμμα καταγραφής των εντυπώσεων των επιβατών «ΙΑΤΑ Global Airport Monitor», ως αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ ΙΑΤΑ (Παγκόσμιος Οργανισμός Αερομεταφορών) και ACI (Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων).