ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010
2009: 16,2 εκατομμύρια επιβάτες διακινήθηκαν μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών - 210.000 πτήσεις
  • 2η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τη μικρότερη μείωση επιβατικής κίνησης
  • Μοναδικό μεγάλο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με αύξηση των πτήσεων το 2009
  • Ιστορικό ρεκόρ κίνησης από την αγορά εσωτερικού

Με 16,2 εκατομμύρια επιβάτες, η κίνηση  του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κατέγραψε το 2009 μικρή απώλεια (-1,5% σε σύγκριση με το 2008), κατατάσσοντας το αεροδρόμιο της Αθήνας στη 2η θέση μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων με τη μικρότερη μείωση κίνησης στο 12μηνο* (ευρωπαϊκός μέσος όρος: -5,9%). Σε αυτή την εξέλιξη συνέβαλε κυρίως η ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική της αγοράς εσωτερικού με αύξηση 5,2%, ενώ και η διεθνής κίνηση, παρά τη συνολική μείωση 5,1%, εμφάνισε σαφή δείγματα ανάκαμψης στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Παράλληλα, σημαντική αύξηση κατέγραψε ο συνολικός αριθμός των πτήσεων (210,000, +5,4%) αναδεικνύοντας το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο μοναδικό μεγάλο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με αύξηση των πτήσεων το 2009, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να βρίσκεται στο -7,3%.

Το δίκτυο του ΔΑΑ για το 2009

Tο 2009 το αεροδρόμιο της Αθήνας είχε τακτικές απευθείας συνδέσεις με 113 (80 διεθνείς) προορισμούς σε 52 χώρες, εξυπηρετούμενες από 70 αεροπορικές εταιρείες. Στο δίκτυο του αεροδρομίου προστέθηκαν 9 νέοι προορισμοί (Άμπου Ντάμπι, Σμύρνη, Κράσνονταρ, Κρακοβία, Σάρζα, Τρίπολη, Βεγγάζη, Καζαμπλάνκα, Μπέρμινχαμ) και 13 νέες αεροπορικές εταιρείες (Athens Airways, Etihad, Atlant-Soyuz Airlines, Baboo, Hellenic Imperial, Kuban Airlines, Libyan, Lviv και οι χαμηλού κόστους Air Arabia, Cimber Sterling, Sun Express, Pegasus, Transavia).

Ανά αγορά εσωτερικού & εξωτερικού

Ιστορικό ρεκόρ κίνησης με 6,1 εκ. επιβάτες (+5,2%) σημείωσε το 2009 η αγορά εσωτερικού, κυρίως χάρη στην ισχυρή δυναμική των εγχώριων αερομεταφορέων, με αύξηση πτήσεων και χωρητικότητας. Αντίθετα, η διεθνής επιβατική κίνηση, επηρεαζόμενη σε μεγάλο βαθμό από τις συνέπειες της διεθνούς οικονομικής συγκυρίας αλλά και της σημαντικής αναδιάρθρωσης του δικτύου της Ολυμπιακής στη βάση της επιβεβλημένης από την Ευρωπαϊκή Ένωση μείωσης κατά το 35%, υποχώρησε κατά -5,1% με 10,1 εκ. επιβάτες. Ωστόσο, παρά τη συνολική απώλεια, η διεθνής κίνηση εμφάνισε σαφή δείγματα ανάκαμψης στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, εξέλιξη που δείχνει να συνεχίζεται και στις αρχές του 2010.

Από τις διεθνείς γεωγραφικές αγορές, η αγορά της Μέσης Ανατολής κατέγραψε τη μικρότερη μείωση στην επιβατική κίνηση (-1,2%) ακολουθούμενη από τη Δυτική Ευρώπη (-2,8%), ενώ η αγορά της Βορείου Αμερικής σημείωσε τις υψηλότερες πληρότητες (80,3%).

 

Για την εξέλιξη της κίνησης του 2009, ο Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Γιάννης Παράσχης, δήλωσε: «Σε ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από την ΙΑΤΑ ως το χειρότερο για τον κλάδο των αερομεταφορών τα τελευταία 50 χρόνια,  η οριακή απώλεια στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας, ξεπερνώντας μάλιστα σημαντικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μας επιτρέπει να μιλήσουμε για ικανοποιητικό απολογισμό για το 2009. Η οικονομική συγκυρία επηρέασε κυρίως το σκέλος της διεθνούς κίνησης, ενώ η αγορά εσωτερικού επέδειξε τα κατάλληλα αντανακλαστικά που οδήγησαν στην καλύτερη επίδοση που έχει σημειωθεί ποτέ σε επίπεδο αριθμού πτήσεων και επιβατών. Με το 2010 να εμφανίζει δείγματα ανάκαμψης, εμείς θα εξακολουθήσουμε να εφαρμόζουμε πιστά τη στρατηγική ανάπτυξης δρομολογίων και υποστήριξης των αεροπορικών εταιρειών, με το ίδιο πνεύμα συνεργασίας και ορθού σχεδιασμού».

* Πηγή: Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (Airports Council International / Rapid Data Exchange Programme)

Για τους αναλυτικούς πίνακες της εξέλιξης της κίνησης το 2009 στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, επιλέξτε τα ακόλουθα links: