Page 61 - Annual Report 2015 GR

 

 

 

 

 

Page 61 - Annual Report 2015 GR
P. 61
Ετήσιος Απολογισμός 2015

του ενεργητικού της εταιρείας, υποδεικνύοντας ότι ο ∆ΑΑ εξακολουθεί να παραµένει εταιρεία εντάσεως
κεφαλαίου.

Όλα τα Πάγια Στοιχεία καταγράφονται στο Μητρώο Παγίων Στοιχείων και είναι ελεύθερα από
οποιοδήποτε βάρος πέραν της επικαρπίας που εκχωρήθηκε το 1996 υπέρ των ∆ανειστών. Οι αποσβέσεις
των Παγίων Στοιχείων υπολογίστηκαν µε βάση την εκτιµώµενη διάρκεια της ωφέλιµης ζωής τους και τους
νοµικούς περιορισµούς στη χρήση τους, που προβλέπονται από τη Σύµβαση Ανάπτυξης Αεροδροµίου
(ΣΑΑ). Η αξία της Επικαρπίας επί του Ακινήτου που εκχωρήθηκε από το Ελληνικό ∆ηµόσιο για την
ανάπτυξη και λειτουργία του Αεροδροµίου, η παρούσα αξία της Αµοιβής για τη Χορήγηση ∆ικαιωµάτων,
καθώς και η αξία των Ασώµατων Ακινητοποιήσεων, αποσβένονται τµηµατικά και ισόποσα κατά τη διάρκεια
της περιόδου παραχώρησης που ανέρχεται σε 25 έτη από την έναρξη λειτουργίας του αεροδροµίου. Οι
επενδύσεις σε συνδεδεµένες επιχειρήσεις ανέρχονται σε €3,25 εκατ. και αφορούν στη λογιστική αξία της
συµµετοχής της εταιρείας στο κεφάλαιο της Εταιρείας Αγωγού Καυσίµου Αεροδροµίου Αθηνών Α.Ε.

Η ταµειακή θέση του ∆ΑΑ κατά τη λήξη της χρήσης ανερχόταν στο ποσό των €123,3 εκατ., µη
συµπεριλαµβανοµένων των επενδύσεων σε χρηµατοοικονοµικά περιουσιακά στοιχεία διακρατούµενα µέχρι
τη λήξη τους, αξίας €213,1 εκατ. Τα χρηµατικά διαθέσιµα επενδύονται σε βραχυπρόθεσµες προθεσµιακές
καταθέσεις και σε υψηλής αξιολόγησης υπερεθνικά και εταιρικά χρεόγραφα που εκδίδονται σε ευρώ µε
λήξη µέχρι δύο έτη.

Ο ∆ΑΑ είναι εκτεθειµένος σε χρηµατοοικονοµικούς κινδύνους όπως κίνδυνο τιµών, πιστωτικό κίνδυνο,
κίνδυνο ρευστότητας και κίνδυνο συγκέντρωσης. Η φύση των κινδύνων καθώς επίσης και ο σκοπός
και οι πολιτικές της εταιρείας για τη διαχείριση των χρηµατοοικονοµικών κινδύνων παρουσιάζονται στο
Κεφάλαιο 3 των σηµειώσεων επί των Οικονοµικών Καταστάσεων. Άλλοι κίνδυνοι και αβεβαιότητες, οι
οποίες σχετίζονται µε φορολογικές διαφορές µε το Ελληνικό ∆ηµόσιο και αντιδικία επί δηµοτικών τελών
µε δύο από τους όµορους ∆ήµους, αναφέρονται αναλυτικά στη σηµείωση 5.28 των Σηµειώσεων επί των
Οικονοµικών Καταστάσεων.

Γεγονότα που πραγµατοποιήθηκαν πέραν της ηµεροµηνίας του ισολογισµού αναφέρονται στη σηµείωση
5.31 των Σηµειώσεων επί των Οικονοµικών Καταστάσεων.

5. Προοπτική για το 2016

Στον απόηχο ενός έτους γεµάτου εξελίξεις στο επιχειρηµατικό περιβάλλον µας, εξετάζουµε το 2016 και
τις προκλήσεις που έχουµε ενώπιων µας:
• Ειδικότερα, το 2016 χαρακτηρίζεται από κρίσιµες προκλήσεις, ήτοι την επιδείνωση της προσφυγικής

κρίσης, την τροµοκρατία και τα συνεχιζόµενα γεωπολιτικά ζητήµατα στην Μέση Ανατολή. Παρότι
αυτά είναι ως επί το πλείστον πανευρωπαϊκά και παγκόσµια ζητήµατα µε τη λήψη αποφάσεων και τις
πιθανές συνέπειες να εκφεύγουν του ελέγχου µας, παρακολουθούµε την εξέλιξη των γεγονότων για
τυχόν αποφάσεις επί νέων κανονισµών ή εξελίξεων που ενδέχεται να επηρεάσουν την λειτουργία του
αεροδροµίου και, φυσικά, τις επιδόσεις του. Από αυτή την άποψη, βρισκόµαστε σε στενή συνεργασία
µε τις εµπλεκόµενες αρχές και το ∆ιεθνές Συµβούλιο Αεροδροµίων Ευρώπης (ACI Europe).

• Όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, τα ήδη ανακοινωθέντα αναπτυξιακά σχέδια των δύο
αεροµεταφορέων µε βάση την Αθήνα, αλλά και άλλων τρίτων αεροµεταφορέων παρουσιάζουν αύξηση
των θέσεων και επιπλέον πτήσεις. Πράγµατι, η ζήτηση, από τη µία πλευρά, για ταξίδια στην Αθήνα και
την Ελλάδα, γενικότερα, συνεχίζει να είναι ισχυρή, ενώ, από την άλλη πλευρά, η τιµολογιακή πολιτική
και παροχή στοχευµένων κινήτρων συνδράµουν στην δηµιουργία ανταγωνιστικού περιβάλλοντος,
οδηγώντας σε ελκυστικές τιµές αεροπορικών εισιτηρίων από τους αεροµεταφορείς. Ως πολύ σηµαντική
θετική πτυχή σχετικά µε τη δυνατότητα κίνησης, σηµειώνουµε την σηµασία της παρουσίας στην Αθήνα
δύο υγιών αεροµεταφορέων µε βάση την Αθήνα, οι οποίοι επεκτείνονται.

• Σύµφωνα µε τις συνεχείς προσπάθειές µας για την παροχή υπηρεσιών µε καλή σχέση ποιότητας
τιµής προς τις αεροπορικές εταιρείες, τους επιχειρηµατικούς εταίρους και τους επιβάτες, υλοποιούµε
ένα ετήσιο επενδυτικό πρόγραµµα, το οποίο περιλαµβάνει πλήθος δαπανών στους περισσότερους
τοµείς των επιχειρήσεων και της εκµετάλλευσης του αερολιµένα. Το 2016 η πιο σηµαντική από αυτές
τις επενδύσεις είναι η λειτουργική, αισθητική και εµπορική αναβάθµιση της περιοχής Εντός Σένγκεν
του κύριου Αεροσταθµού. Το έργο περιλαµβάνει την αναβάθµιση του σχεδίου ελέγχου ασφαλείας
στην περιοχή και µια σειρά από σηµαντικές λειτουργικές βελτιώσεις, µε στόχο να αναβαθµιστεί το
επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και να επεκταθούν οι εµπορικοί χώροι.

Οικονομικές Καταστάσεις της 31 Δεκεμβρίου 2015 (Ποσά εκφρασμένα σε Ευρώ εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά)

14 από 65
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66