Page 54 - 2board23full

 

 

 

 

 

Page 54 - 2board23full
P. 54
Οικονομικές Καταστάσεις

• Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα παρουσίασαν αύξηση κατά €6.1 εκατ., ή 9,4% σε σχέση με το 2006, λόγω
της αναγνώρισης τεκμαρτών τόκων ποσού €16.0 εκατ. που επιβάρυναν τα αποτελέσματα της χρήσεως, και
αναλογούν στην σταδιακή αναστροφή της προεξόφλησης σε παρούσα αξία των μακροχρόνιων υποχρεώσεων
για την αμοιβή χορήγησης δικαιωμάτων, των προβλέψεων για το κόστος συντήρησης των υποδομών και την
προεξόφληση σε παρούσα αξία των απαιτήσεων μακροχρόνιας είσπραξης. Εξαιρουμένων των τεκμαρτών
χρηματοοικονομικών εξόδων, τα πραγματικά χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν κατά €5.5 εκατ., ή 9,1% σε
σχέση με το προηγούμενο έτος 2006, λόγω της σταδιακής εξόφλησης τραπεζικών δανείων και των υψηλότερων
εσόδων από τόκους που προήλθαν από την αποτελεσματική διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων.

• Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €125.7 εκατ., €31.1 εκατ. ή 32,9% υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο
οικονομικό έτος. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το όφελος €2.4 εκατ. -που οφείλεται στην επίδραση από την πρώτη
εφαρμογή της ερμηνείας ΔΕΕΧΠ 12 «Συμφωνίες Παραχώρησης Υπηρεσιών» - και ύστερα από τον υπολογισμό
του συνολικού φόρου εισοδήματος ύψους €32.0 εκατ., απομένουν κέρδη προς διάθεση της τάξεως των €96.1
εκατ. Μέρος αυτών, ύψους €90.0 εκατ. προτείνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο να διανεμηθεί στους μετόχους
υπό τη μορφή μερίσματος.

• Το σύνολο του ενεργητικού, σύμφωνα με τον Ισολογισμό της 31 Δεκεμβρίου 2007, ανέρχεται σε €1.57 δις. Η
αξία του μη κυκλοφορούντος ενεργητικού (€1.29 δις) αντιπροσωπεύει το 82% του συνόλου του ενεργητικού
της Εταιρείας, υποδεικνύοντας ότι ο ΔΑΑ αποτελεί Εταιρεία εντάσεως μη κυκλοφορούντος ενεργητικού.

• Όλα τα ακίνητα, εγκαταστάσεις, εξοπλισμός και τα άυλα στοιχεία καταγράφονται στο Μητρώο Παγίων Στοιχείων και
είναι ελεύθερα από οποιοδήποτε βάρος πέραν της επικαρπίας που εκχωρήθηκε το 1996 υπέρ των Δανειστών. Οι
αποσβέσεις επί των ακινήτων, εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και των άυλων περιουσιακών στοιχείων υπολογίστηκαν
με βάση την εκτιμώμενη διάρκεια της ωφέλιμης ζωής τους και τους νομικούς περιορισμούς στην χρήση τους,
που προβλέπονται από τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Σ.Α.Α.). Η αξία της Επικαρπίας επί του Ακινήτου
που εκχωρήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο για την ανάπτυξη και λειτουργία του Αεροδρομίου, η παρούσα αξία
της Αμοιβής για την Χορήγηση Δικαιωμάτων καθώς και η αξία των Ασώματων Ακινητοποιήσεων, αποσβένονται
τμηματικά και ισόποσα κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης, που ανέρχεται σε 25 έτη από την έναρξη
λειτουργίας του αεροδρομίου. Τα χρηματοοικονομικά στοιχεία διαθέσιμα προς πώληση ανέρχονται σε €1.8 εκατ.
και αφορούν στην εύλογη αξία της συμμετοχής της Εταιρείας στο κεφάλαιο της Εταιρείας Αγωγού Καυσίμου
Αεροδρομίου Αθηνών Α.Ε., κατά την ημερομηνία σύνταξης των Οικονομικών Καταστάσεων.

• Το κυκλοφορούν ενεργητικό της Εταιρείας την 31 Δεκεμβρίου 2007 ανήλθε στο ποσό των €282.9 εκατ., σημειώνοντας
αύξηση €34.7 εκατ. σε σχέση με το τέλος του προηγούμενου οικονομικού έτους, κυρίως λόγω της σημαντικής
βελτίωσης των ταμειακών διαθεσίμων της Εταιρείας, απόρροια των αυξημένων λειτουργικών εσόδων.

• Τέλος, θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι τα διαθέσιμα της Εταιρείας επενδύονται σε προθεσμιακές τοποθετήσεις
σταθερής απόδοσης που εκδίδονται σε ευρώ, για την αποφυγή ανάληψης κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων
των επιτοκιακών και των συναλλαγματικών. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής επενδύσεων είναι ο ΔΑΑ να μην
διαθέτει επενδύσεις σε χρεόγραφα κατά την 31 Δεκεμβρίου 2007.

5. Προοπτική για το 2008

Με το 2007 να αποτελεί ένα ακόμη έτος σημαντικής αύξησης της κίνησης του αεροδρομίου, και λαμβάνοντας υπ’
όψιν την κυκλικότητα που χαρακτηρίζει την αεροπορική βιομηχανία, η κίνηση το 2008 αναμένεται να παρουσιάσει
βραδύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη, οπότε η ετήσια διακίνηση επιβατών αναμένεται να ανέλθει
σε 17,11 εκατ., που αντιστοιχεί σε προβλεπόμενα λειτουργικά έσοδα ύψους €360 εκατ. Επιπλέον, θα θέλαμε να
αναφερθούμε σε ορισμένα από τα μελλοντικά σχέδια και προγράμματα της εταιρείας μας για το 2008:

• Με σκοπό τη βελτιστοποίηση της χρήσης του Δορυφορικού Αεροσταθμού (STB), και έπειτα από την ολοκλήρωση
της αρχιτεκτονικής μελέτης, το 2008, ο ΔΑΑ θα προβεί στο σχεδιασμό κατασκευής του έργου, ενώ οι σχετικές
εργασίες υποδομής αναμένεται επίσης να ξεκινήσουν εντός του έτους.

• Στο πλαίσιο του Κανονισμού 1107/2006 της ΕΕ, από τον Ιούλιο του 2008 τη συνολική ευθύνη για την εξυπηρέτηση των
ανάπηρων ταξιδιωτών και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα θα φέρουν οι εταιρείες λειτουργίας των αεροδρομίων.
Ο ΔΑΑ συνεργάζεται ήδη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΥΠΑ, Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία,
Επιτροπή Χρηστών ΔΑΑ) καθώς επίσης και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή του νέου κανονισμού
στο αεροδρόμιο μας. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια νέα πρόκληση και ταυτόχρονα μια ευκαιρία να αποδείξουμε τη
δέσμευση μας για την παροχή όσο το δυνατόν καλύτερων υπηρεσιών σε μια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα.

Οικονομικές Καταστάσεις της 31ης Δεκεμβρίου 2007 (Ποσά εκφρασμένα σε Ευρώ εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά)

10
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59