Page 49 - 2board23full

 

 

 

 

 

Page 49 - 2board23full
P. 49
2. Κυριότερες Επιχειρηματικές Δραστηριότητες

Οι κυριότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες της Εταιρείας Αεροδρομίου για το 2007 συνοψίζονται ως εξής:

Λειτουργίες Αεροδρομίου

• Παράλληλα με τη σημαντική αύξηση της κίνησης στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το 2007 ήταν μια ακόμη
χρονιά που χαρακτηρίστηκε από ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία, ενώ ταυτόχρονα διατηρήθηκε η υψηλή
ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει το αεροδρόμιο. Με την ασφάλεια στο επίκεντρο της λειτουργίας
μας, και χάρη στο Σύστημα Διαχείρισης Αεροπορικής Ασφάλειας της εταιρείας, το 2007 παρουσίασε
μείωση των συμβάντων σε σχέση με το 2006 κατά 6% ανά χίλιες κινήσεις. Η συνολική επιχειρησιακή
αποτελεσματικότητα του ΔΑΑ βραβεύτηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από την Air Transport Research
Society (ATRS) στο πλαίσιο του 11ου Συνεδρίου της που πραγματοποιήθηκε στο Berkeley των Ηνωμένων
Πολιτειών, όπου ο ΔΑΑ τιμήθηκε με το 2ο βραβείο Επιχειρηματικής Αποτελεσματικότητας στην Κατηγορία
των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων για το 2007.

• Το σημαντικότερο επιχειρησιακό επίτευγμα της χρονιάς ήταν αδιαμφισβήτητα ο Τελικός του Champions
League της UEFA, ο οποίος διεξήχθη στην Αθήνα. Η Εταιρεία Αεροδρομίου αντιμετώπισε με επιτυχία τη νέα
αυτή πρόκληση που αποδείχθηκε σε συγκεκριμένες παραμέτρους ακόμη πιο σύνθετη από τις επιχειρησιακές
απαιτήσεις των Ολυμπιακών Αγώνων, διασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο υπηρεσιών για τους επισήμους,
τους προσκεκλημένους και τους οπαδούς των ομάδων που ταξίδεψαν μέσω του αεροδρομίου μας. Η
κίνηση την 24η Μαΐου 2007 ανήλθε σε 923 κινήσεις αεροσκαφών και 85.224 επιβάτες, υπερβαίνοντας
κατά 25% το ρεκόρ επιβατών που είχε σημειωθεί την ημέρα αιχμής των Ολυμπιακών Αγώνων. Η απόδοση
του αεροδρομίου αναγνωρίστηκε και επαινέθηκε ευρέως από τους αξιωματούχους της UEFA και από τις
ποδοσφαιρικές ομοσπονδίες, καθώς επίσης από τις ομάδες και τους οπαδούς τους.

• Έχοντας ως σκοπό τη διατήρηση της εύρυθμης λειτουργίας και την προώθηση της υψηλής ποιότητας
παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις αεροπορικές εταιρείες, ολοκληρώθηκε ο διεθνής διαγωνισμός για την
ανάθεση δικαιωμάτων περιορισμένης πρόσβασης σε φορείς επίγειας εξυπηρέτησης ή αυτοεξυπηρετούμενους
χρήστες όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης αποσκευών, πίστας, εμπορευμάτων και ταχυδρομείου,
ανεφοδιασμού καυσίμων και υπηρεσίες τροφοδοσίας πίστας για επταετή περίοδο παραχώρησης, σύμφωνα
με τη σχετική Ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία. Οι φορείς επίγειας εξυπηρέτησης στους οποίους ανατέθηκε
η σύμβαση πρόκειται να ξεκινήσουν τις εργασίες τους τον Απρίλιο του 2008.

Μάρκετινγκ & Τιμολογιακή Πολιτική

• Στο πλαίσιο της στρατηγικής αεροναυτιλιακής ανάπτυξης, έγινε προσαρμογή κάτω από τα επίπεδα του
πληθωρισμού, κατά 2,3%, σε όλες τις χρεώσεις αεροδρομίου, με εξαίρεση τις χρεώσεις ασφάλειας, όπου οι
αυξημένες απαιτήσεις –απόρροια του κανονισμού της ΕΕ όσον αφορά τη μεταφορά υγρών στις χειραποσκευές-
αντιμετωπίστηκαν με αύξηση €0,8 ανά αναχωρούντα επιβάτη. Παράλληλα, συνεχίσαμε να προσφέρουμε
στις αεροπορικές εταιρείες ένα ανταγωνιστικό πρόγραμμα παροχής οικονομικών κινήτρων και υποστήριξης
μάρκετινγκ, η αξία του οποίου κατά τη χρονιά που μας πέρασε ανήλθε σε περίπου €7,5 εκατ., καταγράφοντας
αύξηση 50% συγκριτικά με το 2006. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κανόνα στον μεγάλο αριθμό νέων
αεροπορικών εταιρειών και δρομολογίων που αναπτύχθηκαν το 2007. Αναγνωρίζοντας το ανταγωνιστικό
πρόγραμμα του ΔΑΑ για την ανάπτυξη δρομολογίων, οι αεροπορικές εταιρείες από όλον τον κόσμο τίμησαν
το αεροδρόμιο της Αθήνας ψηφίζοντάς το, για τρίτη συνεχή χρονιά, ως νικητή του Βραβείου OAG Airline
Marketing Award, για την κατηγορία επιβατικής κίνησης 10 – 25 εκατ. επιβατών, στο πλαίσιο του 13ου
Συνεδρίου “ROUTES 2007” που διοργανώθηκε στη Στοκχόλμη. Ως ένδειξη αναγνώρισης της συμβολής
των αεροπορικών εταιρειών στη συνολική ανάπτυξη του αεροδρομίου, ο ΔΑΑ επιβράβευσε για 4η συνεχή
χρονιά τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την υψηλότερη αύξηση επιβατικής κίνησης το 2007.

• Τον Ιούλιο του 2007, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. και η Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων (ΟΕΚ)
ανακοίνωσαν επιπλέον μείωση κατά 12,4% του τέλους διέλευσης για τη χρήση του συστήματος διανομής
καυσίμου, συνεχίζοντας την κοινή τους προσπάθεια για υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών και αύξηση
της ανταγωνιστικότητας της τιμής του αεροπορικού καυσίμου στο αεροδρόμιο.

Οικονομικές Καταστάσεις της 31ης Δεκεμβρίου 2007 (Ποσά εκφρασμένα σε Ευρώ εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά)

5
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54