Page 144 - 2board 41

 

 

 

 

 

Page 144 - 2board 41
P. 144
CHΛPTEɌ 4 M AY-J U L 2018 ATHENΣ BY THE BΟOK

TALKING HEADS

such institutions can only be beneficial, ΤΗΕ για συνεργασία φορέων, όπως πολύ ELINA GIOUNANLI
especially when different teams get a chance VIEWPOINT σωστά επεδίωξε η οργανωτική ομάδα της
to collaborate, which was what the organising Alexandros Efklidis Παγκόσμιας Πρωτεύουσας Βιβλίου.
team of the World Book Capital set out to do. appraises the cultural -Τι λείπει και τι περισσεύει από την πόλη;
- What is the city lacking and what does it production of the city of Mετά και την πρόσφατη και καθοριστική
have too much of? Athens and its optimistic προσθήκη του ΚΠΙΣΝ στο πολιτιστικό
After the recent decisive addition of SNFCC future. / O Αλέξανδρος τοπίο της Αθήνας, μπορούμε να πούμε ότι
to the cultural landscape of Athens, we can Ευκλείδης μιλά έχουμε πλέον υπερεπαρκείς υποδομές
safely admit that we now have more than επαινετικά για την Αθήνα πολιτισμού. Η Ελλάδα της κρίσης έδειξε
enough cultural infrastructures. During του πολιτισμού και για το πως ο πολιτισμός αποτελεί ένα σημαντικό
the financial crisis, Greece proved that αισιόδοξο μέλλον της. πεδίο και οικονομικής δραστηριότητας,
culture is an important field of financial χάρη στην επινοητικότητα των θεραπόντων
activity -among other things- thanks to the του χρόνου παρουσιάσαμε παραστάσεις του. Αυτό που λείπει είναι η θεσμική του
ingenuity of its supporters. What is missing και δράσεις σε ένα πολύ μεγάλο αισθητικό θωράκιση, ώστε να συνεχίσει να αποτελεί
is its institutional fortification, so that it can και ειδολογικό φάσμα και τολμώ να πω ένα θαύμα αντίστασης στη μιζέρια και
continue to be a miracle of resistance to ότι το κοινό μας ακολούθησε, άλλοτε θετικής ενέργειας για την κοινωνία.
misery and a beacon of positive energy for με ενθουσιασμό, άλλοτε με περίσκεψη, -Τι θα θέλατε να παρουσιάσετε στο μέλλον
society as a whole. αλλά πάντοτε με ενδιαφέρον. Δώσαμε στην Εναλλακτική Σκηνή;
- What would you like the Alternative Stage to χώρο στη νέα δημιουργία, καθώς η Ο προγραμματισμός της τριετίας που
stage in the future? σημαντική πλειονότητα των έργων που θα παραμείνω στην Εναλλακτική Σκηνή
The programme for the three years that I παρουσιάσαμε ήταν παραγγελίες της της ΕΛΣ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και
will stay with the Alternative Stage of the Εναλλακτικής Σκηνής. Καταφέραμε να ακολουθεί την ίδια λογική, καθώς εξαρχής
Greek National Opera has almost been έχουμε αξιοσημείωτη μουσική και σκηνική θέλαμε να δώσουμε χρόνο σε ιδέες και
finalised and follows the same logic. You see, αρτιότητα στις παραστάσεις μας. Όλα θεματικές να αναπτυχθούν. Υπάρχουν
right from the beginning we wanted to give αυτά μας κάνουν περήφανους και μας ακόμη περισσότερες παραγγελίες νέων
time to ideas and themes to develop. There δίνουν ενέργεια για να πάμε παρακάτω, έργων και περαιτέρω ανάπτυξη σε όλο το
are even more new productions coming γιατί ένας θεσμός κρίνεται από την αντοχή φάσμα του μουσικού θεάτρου. Σταθερά της
and further development throughout the του, όχι από την εκκίνησή του. Όλα Εναλλακτικής Σκηνής είναι η συνεργασία με
spectrum of musical theatre. One of the τα παραπάνω δεν θα είχαν υλοποιηθεί τις υγιέστερες και δημιουργικότερες φωνές
constant principles of the Alternative Stage χωρίς τη συνεχιζόμενη στήριξη του του πολιτιστικού τοπίου και η λελογισμένη
is the cooperation with the healthiest and Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, του ιδρυτικού ανάληψη ρίσκων.
most creative voices of the cultural landscape δωρητή της Εναλλακτικής Σκηνής, που
combined with rational risk-taking. αντιλήφθηκε εξαρχής πόσο σημαντικό είναι
να υποστηριχθεί η νέα δημιουργία και η
- Καθώς εξελίσσεται η Εναλλακτική Σκηνή της διεύρυνση του αντικειμένου της ΕΛΣ προς
ΕΛΣ, πώς βλέπετε τη μέχρι στιγμής πoρεία της; νέες και ριψοκίνδυνες περιοχές.
Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ -Η Αθήνα είναι Παγκόσμια Πρωτεύουσα του
συμπλήρωσε πρόσφατα τον πρώτο Βιβλίου. Τι σας λέει αυτό;
χρόνο λειτουργίας της. Κάνοντας έναν Η φιλοξενία τόσο σημαντικών διεθνών
απολογισμό των περισσότερων από 150 γεγονότων είναι από μόνη της ένα
παραστάσεων που πραγματοποιήθηκαν έναυσμα για τη δημιουργία ευκαιριών
αυτόν το χρόνο νομίζω ότι πετύχαμε τους στον χώρο του πολιτισμού. Η όσμωση
στόχους που είχαμε θέσει εξαρχής με τον με τέτοιους θεσμούς έχει ευεργετικές
Γιώργο Κουμεντάκη: να γίνει η Εναλλακτική συνέπειες, ειδικά όταν δίνεται η ευκαιρία
Σκηνή ένας χώρος μη δογματικής έρευνας
πάνω στο μουσικό θέατρο, σε όλες τις
μορφές του, από το μιούζικαλ έως την
πειραματική πρωτοπορία. Στη διάρκεια

144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149