Page 46 - teyxos_13
P. 46
Jul-Sep | 11 Latitudes Focus
NIKOS KASSERIS
Exhibitions | Eκθέσεις Frame by frame, a life dedicated to
photography | Καρέ καρέ, μια ζωή
Nikos Kasseris' works have travelled the world through αφιερωμένη στη φωτογραφία
several personal exhibitions hosted in America, Germany,
Cuba and Moscow. However, his greatest exhibition was not 1970’s I was mainly involved in photojournalism and covered most current
held abroad. In 1996, and for three consecutive summers,
a significant audiovisual production featuring photographs, events, especially after the fall of the Greek military junta in 1974 and until 1979, when
music and narration, and entitled Slides Multivision Show, I left Athens. It was one of the most interesting periods of my work, when we tried to
was viewed by some 180,000 people at Kastelania, Rhodes. change the world through our pictures and youthful enthusiasm. | Έκανα πάρα πολύ
This exhibition, launched on the occasion of the publication ρεπορτάζ και κάλυψα όλα τα γεγονότα, ιδιαίτερα μετά τη μεταπολίτευση, μέχρι
of Nikos Kasseris' album Dodecanese, Travels in Space το 1979 που ζούσα στην Αθήνα. Ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της
and Time, later toured Greece and the US, and was surely φωτογραφικής μου δουλειάς, όταν με τις φωτογραφίες και τον νεανικό ενθουσιασμό
among the factors that led to the Academy of Athens μας προσπαθούσαμε να αλλάξουμε τον κόσμο.
presenting him with an award to honour his contribution to
photography until 1996. 1980’s I found myself in Germany to continue my studies in photography.
Με ατομικές εκθέσεις σε Αμερική, Γερμανία, Κούβα και
Μόσχα, οι φωτογραφίες του ταξιδεύουν στον κόσμο. Όμως It was there that I learnt the philosophy of photography while working for several
η κορυφαία παρουσίασή του έγινε εντός συνόρων το 1996, months as a photographer’s assistant at cultural sites and mainly, museums. This ex-
παράλληλα με την έκδοση του λευκώματός του, Δωδεκάνη- perience allowed me to follow the path of advertising and travel photography. During
σα, Ταξίδι στο Χώρο και το Χρόνο: πρόκειται για το Ηχόραμα, the 80’s I worked exclusively for foreign agencies, producing advertising photographs
μια οπτικοακουστική παραγωγή με εικόνες, μουσική και of Greece and Cyprus. Every summer, from June to September, I travelled continually
αφήγηση, που παρακολούθησαν πάνω από 180.000 άτομα to cover the needs of all tourism publications. Until 1991, that was a main component
κατά τη διάρκεια των τριών καλοκαιριών που προβαλλόταν of my work. I witnessed a Greece that was changing, and unfortunately, not always for
από έξι προτζέκτορες στο κέντρο της Μεσαιωνικής Πόλης the best. | Βρέθηκα στη Γερμανία για να συνεχίσω τις σπουδές μου ως φωτογράφος.
στην Καστελανία της Ρόδου. Πρόκειται για μια παραγωγή Εκεί πλέον έμαθα τη φιλοσοφία της φωτογραφίας, ενώ εργαζόμουν για αρκετούς
που έγινε αφορμή για την τιμητική βράβευσή του από την μήνες ως βοηθός φωτογράφου σε χώρους τέχνης πολιτισμού – κυρίως μουσεία.
Ακαδημία Αθηνών για το έργο του μέχρι το 1996. Αυτή η εμπειρία μου έδωσε τα εφόδια για να ακολουθήσω αργότερα τη
διαφημιστική φωτογραφία. Τη δεκαετία του ’80 δούλεψα αποκλειστικά για ξένα
πρακτορεία με ταξιδιωτική / διαφημιστική φωτογραφία από όλη την Ελλάδα
και την Κύπρο. Κάθε καλοκαίρι, από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο ταξίδευα
αδιάκοπα για να καλύψω όλες τις ανάγκες που υπήρχαν για τα τουριστικά έντυπα.
Μέχρι και το 1991, αυτό ήταν το κύριο μέρος της δουλειάς μου. Έβλεπα μια
Ελλάδα να αλλάζει συνεχώς, δυστυχώς όχι πάντοτε προς το καλύτερο.
1990’s I got into publishing in 1991: I published seven personal books and a to-
tal of 15 in collaboration with other great artists and intellectuals I admire. A large
part of my publishing activities was taken up by publications that promoted Rho-
des and the Dodecanese. They were innovative publications that were awarded in al-
most all the trade fairs they were presented in, in Greece and abroad. They introduced
topographic diagrams that allowed for the precise mapping of hotel locations in Rho-
des, making things easier for tourists and travel agents. It was an innovative approach,
which did what Google Earth does today, and dynamically promoted tourism in Rho-
des | Το 1991 ξεκίνησα τις εκδόσεις μου: εξέδωσα 7 προσωπικά βιβλία και συνολικά
15 σε συνεργασία με σημαντικούς πνευματικούς ανθρώπους που θαυμάζω.
Επίσης, μεγάλο μέρος της εκδοτικής μου δραστηριότητας ήταν τα έντυπα για
την προβολή της Ρόδου και της Δωδεκανήσου. Ήταν πρωτοποριακές εκδόσεις
που μεταφράστηκαν σε 18 γλώσσες και βραβεύτηκαν σχεδόν σε όλες τις εκθέσεις
όπου παρουσιάστηκαν σε Ελλάδα και εξωτερικό. Εισήγαγαν τα τοπογραφικά
σχεδιαγράμματα που επέτρεπαν την ακριβή καταγραφή της θέσης κάθε
ξενοδοχείου στη Ρόδο, διευκολύνοντας πολύ τουρίστες όσο και ταξιδιωτικούς
πράκτορες. Ήταν μια πρωτοποριακή προσέγγιση που προώθησε δυναμικά τον
ροδιακό τουρισμό, κάτι σαν Google earth της εποχής.
“FROM MY DAYS AS A PHOTOJOURNALIST IN THE 70s, I REMEMBER we
tried to change the world through our pictures and enthusiasm”
NIKOS KASSERIS
Exhibitions | Eκθέσεις Frame by frame, a life dedicated to
photography | Καρέ καρέ, μια ζωή
Nikos Kasseris' works have travelled the world through αφιερωμένη στη φωτογραφία
several personal exhibitions hosted in America, Germany,
Cuba and Moscow. However, his greatest exhibition was not 1970’s I was mainly involved in photojournalism and covered most current
held abroad. In 1996, and for three consecutive summers,
a significant audiovisual production featuring photographs, events, especially after the fall of the Greek military junta in 1974 and until 1979, when
music and narration, and entitled Slides Multivision Show, I left Athens. It was one of the most interesting periods of my work, when we tried to
was viewed by some 180,000 people at Kastelania, Rhodes. change the world through our pictures and youthful enthusiasm. | Έκανα πάρα πολύ
This exhibition, launched on the occasion of the publication ρεπορτάζ και κάλυψα όλα τα γεγονότα, ιδιαίτερα μετά τη μεταπολίτευση, μέχρι
of Nikos Kasseris' album Dodecanese, Travels in Space το 1979 που ζούσα στην Αθήνα. Ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της
and Time, later toured Greece and the US, and was surely φωτογραφικής μου δουλειάς, όταν με τις φωτογραφίες και τον νεανικό ενθουσιασμό
among the factors that led to the Academy of Athens μας προσπαθούσαμε να αλλάξουμε τον κόσμο.
presenting him with an award to honour his contribution to
photography until 1996. 1980’s I found myself in Germany to continue my studies in photography.
Με ατομικές εκθέσεις σε Αμερική, Γερμανία, Κούβα και
Μόσχα, οι φωτογραφίες του ταξιδεύουν στον κόσμο. Όμως It was there that I learnt the philosophy of photography while working for several
η κορυφαία παρουσίασή του έγινε εντός συνόρων το 1996, months as a photographer’s assistant at cultural sites and mainly, museums. This ex-
παράλληλα με την έκδοση του λευκώματός του, Δωδεκάνη- perience allowed me to follow the path of advertising and travel photography. During
σα, Ταξίδι στο Χώρο και το Χρόνο: πρόκειται για το Ηχόραμα, the 80’s I worked exclusively for foreign agencies, producing advertising photographs
μια οπτικοακουστική παραγωγή με εικόνες, μουσική και of Greece and Cyprus. Every summer, from June to September, I travelled continually
αφήγηση, που παρακολούθησαν πάνω από 180.000 άτομα to cover the needs of all tourism publications. Until 1991, that was a main component
κατά τη διάρκεια των τριών καλοκαιριών που προβαλλόταν of my work. I witnessed a Greece that was changing, and unfortunately, not always for
από έξι προτζέκτορες στο κέντρο της Μεσαιωνικής Πόλης the best. | Βρέθηκα στη Γερμανία για να συνεχίσω τις σπουδές μου ως φωτογράφος.
στην Καστελανία της Ρόδου. Πρόκειται για μια παραγωγή Εκεί πλέον έμαθα τη φιλοσοφία της φωτογραφίας, ενώ εργαζόμουν για αρκετούς
που έγινε αφορμή για την τιμητική βράβευσή του από την μήνες ως βοηθός φωτογράφου σε χώρους τέχνης πολιτισμού – κυρίως μουσεία.
Ακαδημία Αθηνών για το έργο του μέχρι το 1996. Αυτή η εμπειρία μου έδωσε τα εφόδια για να ακολουθήσω αργότερα τη
διαφημιστική φωτογραφία. Τη δεκαετία του ’80 δούλεψα αποκλειστικά για ξένα
πρακτορεία με ταξιδιωτική / διαφημιστική φωτογραφία από όλη την Ελλάδα
και την Κύπρο. Κάθε καλοκαίρι, από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο ταξίδευα
αδιάκοπα για να καλύψω όλες τις ανάγκες που υπήρχαν για τα τουριστικά έντυπα.
Μέχρι και το 1991, αυτό ήταν το κύριο μέρος της δουλειάς μου. Έβλεπα μια
Ελλάδα να αλλάζει συνεχώς, δυστυχώς όχι πάντοτε προς το καλύτερο.
1990’s I got into publishing in 1991: I published seven personal books and a to-
tal of 15 in collaboration with other great artists and intellectuals I admire. A large
part of my publishing activities was taken up by publications that promoted Rho-
des and the Dodecanese. They were innovative publications that were awarded in al-
most all the trade fairs they were presented in, in Greece and abroad. They introduced
topographic diagrams that allowed for the precise mapping of hotel locations in Rho-
des, making things easier for tourists and travel agents. It was an innovative approach,
which did what Google Earth does today, and dynamically promoted tourism in Rho-
des | Το 1991 ξεκίνησα τις εκδόσεις μου: εξέδωσα 7 προσωπικά βιβλία και συνολικά
15 σε συνεργασία με σημαντικούς πνευματικούς ανθρώπους που θαυμάζω.
Επίσης, μεγάλο μέρος της εκδοτικής μου δραστηριότητας ήταν τα έντυπα για
την προβολή της Ρόδου και της Δωδεκανήσου. Ήταν πρωτοποριακές εκδόσεις
που μεταφράστηκαν σε 18 γλώσσες και βραβεύτηκαν σχεδόν σε όλες τις εκθέσεις
όπου παρουσιάστηκαν σε Ελλάδα και εξωτερικό. Εισήγαγαν τα τοπογραφικά
σχεδιαγράμματα που επέτρεπαν την ακριβή καταγραφή της θέσης κάθε
ξενοδοχείου στη Ρόδο, διευκολύνοντας πολύ τουρίστες όσο και ταξιδιωτικούς
πράκτορες. Ήταν μια πρωτοποριακή προσέγγιση που προώθησε δυναμικά τον
ροδιακό τουρισμό, κάτι σαν Google earth της εποχής.
“FROM MY DAYS AS A PHOTOJOURNALIST IN THE 70s, I REMEMBER we
tried to change the world through our pictures and enthusiasm”