Page 4 - exofilo_gr
P. 4
01. Εισαγωγή από τον Πρόεδρο του Δ.Σ.
και τον Γενικό Διευθυντή
Αγαπητοί Συμμέτοχοι, Το 2012 χαρακτηρίστηκε παγκοσμίως από τους αργούς
ρυθμούς της οικονομικής ανάπτυξης και τις υψηλές τι-
Ο Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας 2012 μές των καυσίμων. Οι αεροπορικές εταιρείες ανά την
παρουσιάζει τους στόχους βιωσιμότητας, τις πρακτικές υφήλιο προέβησαν σε ενοποιήσεις και μέτρα διαχείρι-
διοίκησης και την απόδοση που επέτυχε ο Διεθνής Αε- σης κόστους, επιτυγχάνοντας εν τέλει να διατηρήσουν
ρολιμένας Αθηνών ως άμεση απόρροια της συνεπούς την κερδοφορία τους, αν και με μικρά περιθώρια κέρ-
εξισορρόπησης των ρό- δους (+1% σύμφωνα με
λων μας ως αποτελεσμα- την IATA). Τα αεροδρόμια
τικού διαχειριστή του παρουσίασαν συγκρατη-
αεροδρομίου από τη μία μένη ανάπτυξη της κίνη-
και ως υπεύθυνης επιχεί- σης (+3,9% για την επιβα-
ρησης στο πλαίσιο μιας τική κίνηση, σύμφωνα με
σχέσης σύμπραξης του το ACI), χάρη στη δυνα-
δημόσιου με τον ιδιωτικό μική ανάπτυξη των ανα-
τομέα από την άλλη. δυόμενων οικονομιών σε
σχέση με τη βραδεία ανά-
Εν μέσω οικονομικής πτυξη των πλέον ώριμων
ύφεσης και ενός διαρ- αγορών, όπως οι ΗΠΑ
κώς μεταβαλλόμενου και η Ευρώπη. Η κρίση
επιχειρηματικού περι- της Ευρωζώνης είχε ως
βάλλοντος, η Εταιρεία αποτέλεσμα τη στάσιμη
Αεροδρομίου συνεχίζει πορεία για τα αεροδρό-
να ανταποκρίνεται στις μια της ΕΕ (+0,2%), με χα-
ολοένα αυξανόμενες μηλή ανάπτυξη εν γένει
προκλήσεις για βιωσιμό- (+2%) για το σύνολο της
τητα και μάλιστα ασκώ- Ευρώπης.
ντας αποτελεσματική
εταιρική διακυβέρνηση Στην Ελλάδα, η κρίσιμη
και εφαρμόζοντας προ- κατάσταση της χώρας
σαρμοσμένες και καινο- επηρέασε τόσο την προ-
τόμες λύσεις επιχειρημα- σφορά από πλευράς των
τικότητας. Η διαχρονική αεροπορικών εταιρειών
επιτυχία εκτείνεται πέραν όσο και τη ζήτηση από
της ελκυστικότητας της πλευράς των ταξιδιωτών.
οικονομικής μας από- Με εκτιμήσεις που κά-
δοσης, καθώς αποτελεί νουν λόγο για συρρίκνω-
αποτέλεσμα της διαρκούς ση του ΑΕΠ της Ελλάδας
συνεργασίας μας με τους κατά 6,4% και του δείκτη
συμμετόχους μας. ιδιωτικής κατανάλωσης
κατά 9,1%, η ταξιδιωτική
Θεωρείται ενδεχομένως συμπεριφορά των Ελλή-
αναπόφευκτο η τρέχουσα νων επηρεάστηκε σε με-
οικονομική κατάσταση να γάλο βαθμό, ενώ οι ξένοι
επηρεάζει τη στρατηγική επισκέπτες μειώθηκαν
και τη συμπεριφορά μιας Καθηγητής Νικόλαος Γ. Τραυλός σημαντικά λόγω της αρ-
επιχείρησης. Είναι επί- Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου νητικής εικόνας της Αθή-
σης βέβαιο ότι παρά τους νας και της Ελλάδας στο
όποιους περιορισμούς εξόδων, οι αρχές που οδηγούν εξωτερικό, σε συνδυασμό με την ύφεση της οικονομίας
προς την επιτυχία οφείλουν να παραμένουν αδιαπραγ- των ευρωπαϊκών κρατών. Η πτώση της ζήτησης επέφε-
μάτευτες. Παρά τις αντιξοότητες που ανακύπτουν, η ρε εκτενείς μειώσεις προσφερομένων θέσεων τόσο από
συνέχιση της διαρκούς διοικητικής προσαρμογής προς τους ελληνικούς όσο και από τους ξένους αερομεταφο-
ένα συνετό και υπεύθυνο πλαίσιο λειτουργίας αποτελεί ρείς, οδηγώντας τελικά σε μείωση της κίνησης για το
επιτακτικής σημασίας επιλογή για τον Διεθνή Αερολι- 2012, η οποία διαμορφώθηκε συγκεκριμένα σε -10,4%
μένα Αθηνών. για τον όγκο των επιβατών και -11,5% για τον αριθμό
κινήσεων αεροσκαφών. Συνολικά, το 2012 η Αθήνα είχε
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ 2012
και τον Γενικό Διευθυντή
Αγαπητοί Συμμέτοχοι, Το 2012 χαρακτηρίστηκε παγκοσμίως από τους αργούς
ρυθμούς της οικονομικής ανάπτυξης και τις υψηλές τι-
Ο Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας 2012 μές των καυσίμων. Οι αεροπορικές εταιρείες ανά την
παρουσιάζει τους στόχους βιωσιμότητας, τις πρακτικές υφήλιο προέβησαν σε ενοποιήσεις και μέτρα διαχείρι-
διοίκησης και την απόδοση που επέτυχε ο Διεθνής Αε- σης κόστους, επιτυγχάνοντας εν τέλει να διατηρήσουν
ρολιμένας Αθηνών ως άμεση απόρροια της συνεπούς την κερδοφορία τους, αν και με μικρά περιθώρια κέρ-
εξισορρόπησης των ρό- δους (+1% σύμφωνα με
λων μας ως αποτελεσμα- την IATA). Τα αεροδρόμια
τικού διαχειριστή του παρουσίασαν συγκρατη-
αεροδρομίου από τη μία μένη ανάπτυξη της κίνη-
και ως υπεύθυνης επιχεί- σης (+3,9% για την επιβα-
ρησης στο πλαίσιο μιας τική κίνηση, σύμφωνα με
σχέσης σύμπραξης του το ACI), χάρη στη δυνα-
δημόσιου με τον ιδιωτικό μική ανάπτυξη των ανα-
τομέα από την άλλη. δυόμενων οικονομιών σε
σχέση με τη βραδεία ανά-
Εν μέσω οικονομικής πτυξη των πλέον ώριμων
ύφεσης και ενός διαρ- αγορών, όπως οι ΗΠΑ
κώς μεταβαλλόμενου και η Ευρώπη. Η κρίση
επιχειρηματικού περι- της Ευρωζώνης είχε ως
βάλλοντος, η Εταιρεία αποτέλεσμα τη στάσιμη
Αεροδρομίου συνεχίζει πορεία για τα αεροδρό-
να ανταποκρίνεται στις μια της ΕΕ (+0,2%), με χα-
ολοένα αυξανόμενες μηλή ανάπτυξη εν γένει
προκλήσεις για βιωσιμό- (+2%) για το σύνολο της
τητα και μάλιστα ασκώ- Ευρώπης.
ντας αποτελεσματική
εταιρική διακυβέρνηση Στην Ελλάδα, η κρίσιμη
και εφαρμόζοντας προ- κατάσταση της χώρας
σαρμοσμένες και καινο- επηρέασε τόσο την προ-
τόμες λύσεις επιχειρημα- σφορά από πλευράς των
τικότητας. Η διαχρονική αεροπορικών εταιρειών
επιτυχία εκτείνεται πέραν όσο και τη ζήτηση από
της ελκυστικότητας της πλευράς των ταξιδιωτών.
οικονομικής μας από- Με εκτιμήσεις που κά-
δοσης, καθώς αποτελεί νουν λόγο για συρρίκνω-
αποτέλεσμα της διαρκούς ση του ΑΕΠ της Ελλάδας
συνεργασίας μας με τους κατά 6,4% και του δείκτη
συμμετόχους μας. ιδιωτικής κατανάλωσης
κατά 9,1%, η ταξιδιωτική
Θεωρείται ενδεχομένως συμπεριφορά των Ελλή-
αναπόφευκτο η τρέχουσα νων επηρεάστηκε σε με-
οικονομική κατάσταση να γάλο βαθμό, ενώ οι ξένοι
επηρεάζει τη στρατηγική επισκέπτες μειώθηκαν
και τη συμπεριφορά μιας Καθηγητής Νικόλαος Γ. Τραυλός σημαντικά λόγω της αρ-
επιχείρησης. Είναι επί- Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου νητικής εικόνας της Αθή-
σης βέβαιο ότι παρά τους νας και της Ελλάδας στο
όποιους περιορισμούς εξόδων, οι αρχές που οδηγούν εξωτερικό, σε συνδυασμό με την ύφεση της οικονομίας
προς την επιτυχία οφείλουν να παραμένουν αδιαπραγ- των ευρωπαϊκών κρατών. Η πτώση της ζήτησης επέφε-
μάτευτες. Παρά τις αντιξοότητες που ανακύπτουν, η ρε εκτενείς μειώσεις προσφερομένων θέσεων τόσο από
συνέχιση της διαρκούς διοικητικής προσαρμογής προς τους ελληνικούς όσο και από τους ξένους αερομεταφο-
ένα συνετό και υπεύθυνο πλαίσιο λειτουργίας αποτελεί ρείς, οδηγώντας τελικά σε μείωση της κίνησης για το
επιτακτικής σημασίας επιλογή για τον Διεθνή Αερολι- 2012, η οποία διαμορφώθηκε συγκεκριμένα σε -10,4%
μένα Αθηνών. για τον όγκο των επιβατών και -11,5% για τον αριθμό
κινήσεων αεροσκαφών. Συνολικά, το 2012 η Αθήνα είχε
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ 2012