Page 120 - 2board 62
P. 120
WORLD PERFECT PHOTOFOLIO :





MICHAEL

PAPPAS

PHOTOGRAPHER
|
Following on from his photographic project
“Ethos. Images from another side of Greece”,
photographer Michael Pappas focuses on the
beauty of folk art, capturing in a unique way
the simplicity and splendour of local cos-
tumes. Akin to “Ethos”, the equally anthro-
pocentric project “Mitos” pays tribute to the
time-honoured customs of Greece, convey-
ing stories of tradition through people who
have kept their clothes as heirlooms and pass
them on to the next generation, while spon-
taneously wearing them on special occasions
and festive celebrations, thereby reactivating
the mechanisms of memory. For the creator
himself, photography is based on a relation-
ship of respect, not only towards his chosen
medium, but also for the subject-matter he
explores. “In order for what I photograph
to acquire value and meaning, it must have
artistic discipline. It is a method of working κειμήλια και τα παραδίδουν στην επόμενη
with specific steps. It comes about neither by γενιά, ενώ τα χρησιμοποιούν σε εθιμικές και
chance nor from inspiration. The emotion ex- εορταστικές περιστάσεις αυθόρμητα, ανα-
ists both before and after the creation. At the νεώνοντας τους μηχανισμούς της μνήμης.
time of photography, the costume becomes Για τον ίδιο τον δημιουργό, η φωτογραφία SPIRITUALITY
an element of composition. It is the neces- είναι μια διπλή σχέση σεβασμού: απέναντι Top right: Women
sary predominant element, however, which στο μέσο που χρησιμοποιεί και στο αντι- from Markopoulo,
serves as the gateway to the photograph for κείμενο που φωτογραφίζει. «Για να απο- Attica region (2022),
the viewer. Thus, a new world is created, now κτήσει αξία και νόημα αυτό που φωτογρα- Πάνω δεξιά: Γυναίκες
photographed. And it is here that great care φίζω, πρέπει να έχει καλλιτεχνική πειθαρ- από το Μαρκόπουλο
is needed, because the photograph initially χία. Είναι μία μέθοδος εργασίας με συγκε- Αττικής (2022).
becomes the fuse that ignites the memory κριμένα βήματα. Δεν προκύπτει ούτε από
and often ends up being the memory itself. τύχη ούτε από έμπνευση. Το συναίσθημα
Which is why photography is so enchanting, υπάρχει πριν και μετά τη δημιουργία. Την AETHEREAL
but also dangerous”. Michael Pappas has col- ώρα της φωτογράφισης, το ένδυμα γίνεται Bottom right: A detail
laborated with international magazines such ένα στοιχείο σύνθεσης. Είναι το απαραίτη- from a wedding gown
as National Geographic and The New York το κυρίαρχο στοιχείο, όμως, που αποτελεί from Agia Anna, Evia
Times, while his works have been exhibited την πύλη εισόδου στη φωτογραφία για τον (2022). / Κάτω δεξιά:
at the Benaki Museum, the Olympic Athletic θεατή. Έτσι δημιουργείται ένας νέος κό- Λεπτομέρεια νυφικού
Center of Athens, and Musée Fragonard in σμος, φωτογραφημένος πλέον. Και εδώ από την Αγία Άννα
Cannes. / Μετά τη φωτογραφική δουλειά θέλει προσοχή, γιατί η φωτογραφία γίνεται Εύβοιας (2022).
«Ήθος. Εικόνες από μιαν άλλην Ελλάδα», αρχικά το φιτίλι της μνήμης μας και συχνά
ο φωτογράφος Μιχάλης Παππάς εστιάζει καταλήγει να είναι η ίδια μας η μνήμη. Άλ-
στην ομορφιά της λαϊκής τέχνης, αποτυπώ- λωστε, γι’ αυτό η φωτογραφία είναι γοη- ORNAMENTS
νοντας σε μοναδικές εικόνες την απλότητα τευτική, αλλά και επικίνδυνη». Ο Μιχάλης Βottom left:
και τη λαμπρότητα των τοπικών ενδυμασι- Παππάς έχει συνεργαστεί με διεθνή περι- Wedding dress from
ών. Παιδί του «Ήθος», το επίσης ανθρωπο- οδικά, όπως το National Geographic και οι Salamina, Attica
κεντρικό έργο «Μίτος» αποτίνει φόρο τιμής New York Times, ενώ έργα του έχουν εκτε- (2022). / Κάτω
στα διαχρονικά έθιμα της Ελλάδας, μεταφέ- θεί στο Μουσείο Μπενάκη, στο Ολυμπια- αριστερά: Νυφική
ροντας ιστορίες παράδοσης μέσω των αν- κό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών και στο Musée φορεσιά από τη
θρώπων που κράτησαν τα ρούχα τους ως Fragonard στις Κάννες. pappasmichael.com Σαλαμίνα (2022).

120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125