Page 64 - 2board39

 

 

 

 

 

Page 64 - 2board39
P. 64
O C T-DE C 2017 CULTUROLOGY | INTERVIEW

kostis
VELONIS

Reviving History

HE OPENED THE DOOR OF and some that are less good. «ιστοριογραφημένο» κτίριο; ©PANOSKOKKINIAS
THE HISTORIC BUILDING AT 11 Πού παραπέμπει ο τίτλος A Puppet Sun; Δανείζομαι την προσωπικότητα διαφορετικών
KAPLANON STREET LETTING A Αναφέρεται στον τρόπο που ο ήλιος, είτε ως ιστορικών υποκείμενων κι αυτό που με
NEW ARTISTIC "LIGHT" IN AND αντικείμενο λατρείας στη φυσική του υπόσταση ενδιαφέρει είναι να φανερώσω την πρόσληψη
H E I N V I T E S Y O U T O L I V E I T. είτε ως μεταφορά της ιδιότητας του Θεού στο αυτής της διυποκειμενικότητας μέσα από τις
ΑNOIΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ηλιακό σύστημα, μπορεί να χειραγωγηθεί από πολιτισμικές και ιδεολογικές διαφοροποιήσεις
ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΔΟ κάποια ιδεολογία, ένα σύστημα πίστης. Στην σε μια συνεχή διαπραγμάτευση.
ΚΑΠΛΑΝΩΝ 11 ΓΕΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ έκθεση αυτό αμφισβητείται και ο αιώνιος ήλιος Αντίστοιχα τα έργα σχηματίζουν μια νοητή
ΜΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ "ΦΩΣ" μετατρέπεται σε μια εφήμερη κατασκευή. Είναι σχέση στο ισόγειο με τον κοινωνικό δημόσιο
KAI ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ένας προσιτός ήλιος σε αναλογίες μαριονέτας χώρο κι αυτό μεταφράζεται στη δομή,
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ. και παιδικού παιχνιδιού, ο οποίος αντανακλά στην κλίμακα, όσο και στο περιεχόμενο.
την πεπερασμένη φύση του ανθρώπου, ενώ τον Οι άλλοι όροφοι εμπεριέχουν περισσότερο
What does the title “A Puppet Sun” refer to? καθιστά προϊόν μιας ατελούς σύλληψης του την εσωστρέφεια και την ιδιωτικότητα,
It refers to the way the sun, either as an object νοητού κόσμου. Από την άλλη, είναι ο ήλιος ενώ στο υπόγειο τονίζεται μια αιρετική
of worship in its physical substance either as a που καλείται να αποκαλύψει την έκθεση και υποκειμενικότητα. Όλες αυτές οι εμπειρίες
metaphor for the attribute of the God of the solar το κτίριο, ύστερα από τόσα χρόνια αδράνειας, συνυπάρχουν τονίζοντας τις διαφορές τους,
system, can be manipulated by an ideology or θέτοντας ερωτήματα για τις προθέσεις και αλλά -ίσως και περισσότερο από το θέμα της
belief system. This is challenged in the exhibition το ρολό αυτού που φανερώνει και πώς τα διαφοράς- τα τοποθετώ σε έναν διάλογο με τα
and the eternal sun is transformed into an χειρίζεται. Σε τρίτο επίπεδο, είναι ο ήλιος που όρια και τις δοκιμασίες της πραγματικότητας.
ephemeral construction. It is an accessible sun φέρνουμε εντός μας και αφορά το κατοικείν, Πιστεύετε ότι όντως η Αθήνα ζει καλλιτεχνική
with the proportions of a puppet and children’s στην προσπάθειά μου να μεταφέρω τη ρήση άνοιξη;
toy that reflects the finite nature of man, while it του Βέλγου σουρεαλιστή Paul Nougé “Pousser la Δεν υπάρχει άνοιξη, όπως και πολικός χειμώνας,
makes it a product of an imperfect conception of porte le soleil est a l'interieur”. στην εικαστική παραγωγή. Υπάρχουν καλές και
the understood world. On the other hand, it is the Πώς συνδέεται η δική σας ματιά σε ένα λιγότερο καλές εκθέσεις.
sun that is called on to disclose the exhibition and
the building after many years of inactivity, which
poses questions regarding the intentions and role
of what is being revealed and how this is managed.
On a third level of interpretation, it is the sun we
carry within and involves the dwelling in my effort
to convey the quote of Belgian surrealist Paul
Nougé “Pousser la porte le soleil est a l'interieur”.
How is your gaze connected with a
“historiographed” building?
I borrow the personalities of various historical
subjects and I am interested in revealing the
obsession of this intersubjectivity through the
cultural and ideological variations in constant
negotiation. In the same way, on the ground floor
the works create an imagined relationship with
public spaces and this is translated into structure,
scale as well as content. The other floors focus
more on introversion and privacy, while the
basement highlights an unorthodox subjectivity.
All of these experiences coexist, highlighting their
differences but even more than focusing on this
difference, I place them in direct dialogue with the
boundaries and trials of reality.
Do you really think that Athens is experiencing an
artistic “spring”?
There is no spring, or arctic winter in the
production of art. There are just good exhibitions,

64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69