Page 120 - 2board31
P. 120
Oct-Dec | 15 Material world Greek treasures

the sustainables

GREAEHNEADLOCAL HEROES

with quality, innovation and extroversion, selectED greek
companies, insisting on ecology, make the difference.
με την ποιοτητα, την καινοτομια και την εξωστρεφεια,
επιλεγμενεσ ελληνικεσ επιχειρησεισ κανουν τη διαφορα
επιμενοντασ και οικολογικα.

t here's a lot being said lately on the subject of greek productivity. The truism is that
Greeks consume more than they produce. It's a generalisation, which as all other
generalisations, stems from a incomplete reading of reality and data. After all, there
are a lot of factors which determine what we call productivity (wages, investments,
GDP). But here, we will not attempt a financial analysis. In this column, we find greek treas-
ures, people, ideas, companies, that negate the above truism and make the difference in an en-
vironment, internal and external, that is demanding and often adverse. Who could claim that
competition and the modern economy is strewn with rose petals? The criteria that were cho-
sen for hosting Greek Treasures are extroversion, innovation, quality and occasionally estab-
lished prestigious international awards. This time, as we're discussing a Green Issue, five pres-
ences were chosen (organisations, companies, cooperatives, people) based on their ecological
identity, the responsibility they undertake on environmental issues and also, their intention in
creating products that have a organic origin, mainly in the areas of taste and beauty. And all
with protected designations!
Ακούγονται πολλά για το θέμα της ελληνικής παραγωγικότητας. Το κλισέ είναι ότι οι
Έλληνες περισσότερο καταναλώνουμε παρά παράγουμε. Είναι μια γενίκευση που, όπως
όλες, προέρχεται από ελλιπή ανάγνωση της πραγματικότητας και των στοιχείων. Άλλωστε
υπάρχουν πολλοί παράγοντες, που καθορίζουν αυτό που λέμε παραγωγικότητα (μισθοί,
επενδύσεις, ΑΕΠ). Όμως, εδώ δεν θα κάνουμε οικονομική ανάλυση. Μέσα από αυτήν τη
στήλη εντοπίζουμε τους Ελληνικούς Θησαυρούς, ανθρώπους, ιδέες, επιχειρήσεις που
κάνουν τη διαφορά μέσα σε ένα περιβάλλον, εσωτερικό και εξωτερικό, το οποίο είναι
απαιτητικό και συχνά δυσμενές. Ποιος είπε ότι ο ανταγωνισμός και η σύγχρονη οικονομία
είναι στρωμένα με ροδοπέταλα; Τα κριτήρια που επιλέχθηκαν είναι η εξωστρέφεια, η
καινοτομία, η ποιότητα και κάποιες φορές διεθνή βραβεία αναγνωρισμένου κύρους.
Αυτήν τη φορά, δεδομένου ότι μιλάμε για Πράσινο Τεύχος, επιλέχθηκαν πέντε παρουσίες
(εταιρείες, συνεταιρισμοί, πρόσωπα), με άξονα την οικολογική τους ταυτότητα, την ευθύνη
που αναλαμβάνουν σε ζητήματα περιβαλλοντικά αλλά και τη στόχευσή τους στη δημιουργία
προϊόντων με φυσική προέλευση, πρωτίστως στον τομέα της γεύσης και της ομορφιάς.
Όλα με ονομασία προέλευσης!

120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125