Page 80 - teyxos_13
P. 80
Α Athens insider's guide

26-27 > THE GUEST > TASTE FRONT > THE DISCOVERIES > ATHENS ON A BUDGET > 2BOARD PICKS > WHERE TO GO NEXT
> GREAT DATES > ART EVENT > THE SOURCEBOOK > THE EXPERTS

TUCerteam τμηματικό Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και από “we have
το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων & Ρομποτικής a duty to
Contrary to what is generally believed, του Πολυτεχνείου Κρήτης, δουλεύει συστηματικά protect
technologies for low consumption vehicles are στη δημιουργία φιλικών προς το περιβάλλον οχη- nature for
being developed not only in Japan and Germany, μάτων πόλης χαμηλής κατανάλωσης.«Δε θέλα- ourselves but
but also in Crete. The Technical University of Crete με να μείνουμε στη θεωρία, αλλά να περάσουμε also for our
Eco Racing team, with support from the univer- στην πράξη» λέει στο 2Board ο Υπεύθυνος Ανά- children”
sity’s Machine Tools Laboratory and Intelligent πτυξης, Χρόνης Σπανουδάκης, «αυτή η ανάγκη, σε
Systems & Robotics Lab, has been working sys- συνδυασμό με την αγάπη μας για την αυτοκίνηση,
tematically to create eco-friendly, low consump- μας οδήγησε στη δημιουργία ενός πρωτοτύπου».
tion urban vehicles. “We didn’t want to get stuck in Η αρχή έγινε 5 χρόνια πριν, όταν πρωτοπαρουσία-
theory, but progress to practice,” head of develop- σαν το Eco Racer I, ένα βενζινοκίνητο μονοθέσιο
ment Chronis Spanoudakis tells 2Board, “and this όχημα πόλης χαμηλής κατανάλωσης, που αργό-
need, combined with our love for the automotive τερα έδωσε τη θέση του στο εξελιγμένο ηλεκτρι-
culture, resulted in the creation of a prototype.” κό μοντέλο Eco Racer II, που κινείται με κυψέλες
Eco Racer I, a single-seat, petrol-driven city ve- καύσιμου υδρογόνου.
hicle with low consumption, was first presented Στην αναβαθμισμένη έκδοση του ER10 προστέ-
five years ago. It was soon followed by the more θηκαν εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας, με απο-
advanced electric-powered Eco Racer II, which τέλεσμα το μοντέλο να κατακτήσει εκείνη και την
uses hydrogen fuel cells. επόμενη χρονιά το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό
In the new improved version, the ER10, a number ασφαλείας (ADAC Safety Award) στον Μαραθώνιο
of advanced safety features were added, resuting Οικονομίας της Shell. «Η συμμετοχή στο διαγωνι-
in the first prize in the ADAC Safety Award at the σμό είναι σημαντική, όχι μόνο για την επιβράβευ-
Shell Eco-marathon for two consecutive years. ση, αλλά γιατί, μέσα από τον ανταγωνισμό βελτι-
“Participation in the Eco-marathon is important, ώνεσαι, καταλαβαίνεις τι αξίζεις, τίθενται προδια-
not only on account of the awards, but because γραφές και παίρνεις δύναμη να συνεχίσεις» τονί-
through competition you improve, you realise what ζει ο κ. Σπανουδάκης.
you are worth, specifications are set and you get Το φετινό μοντέλο, ER12, διαφοροποιείται εξ ολο-
the strength to carry on,” Spanoudakis stresses. κλήρου από τα προηγούμενα. Ο ηλεκτρικός κινη-
This year’s model, the ER12, is a completely new τήρας και οι κυψέλες καύσιμου υδρογόνου είναι
version. The electric motor and hydrogen fuel cells ακόμη εκεί, ωστόσο δίνεται ταυτόχρονα η δυνατό-
are still there, but there is now also battery power τητα κίνησης και με μπαταρίες, ως αμιγώς ηλεκτρι-
capability, as in the case of a typical electric vehicle. κό όχημα. Ελαφρύτεροι τροχοί, νέο χαμηλότερου
Lighter wheels, a new lower-weight aerodynamic βάρους αεροδυναμικό κάλυμμα και πλαίσιο και
frame and a new engine are just some of the fur- καινούργιος κινητήρας συμπληρώνουν το ER12,
ther innovations of the ER12, which competed in που διαγωνίστηκε στη μεγάλη κατηγορία των αστι-
the main category of ‘urban concepts’ at the Shell κών οχημάτων του ίδιου διαγωνισμού, στον οποίο
Eco-marathon 2012 in the Netherlands, in which συμμετείχαν φέτος 217 εκπαιδευτικά ιδρύματα της
217 teams of students participated from all over Ευρώπης. Η βασική αρχή του διαγωνισμού είναι η
Europe. The main objective of the competition is κάλυψη της μέγιστης δυνατής χιλιομετρικής από-
to cover the greatest distance on a track using the στασης στην πίστα, καταναλώνοντας τη μικρότε-
least amount of energy. The ER12 achieved a per- ρη δυνατή ποσότητα καυσίμου. Tο ER12 κατάφε-
formance of 34 km/KWh, which corresponds to 1 ρε επίδοση 34 Km/KWh, που αντιστοιχεί σε 1 λί-
litre of fuel for 328 kilometres, giving the team 4th τρο καύσιμου ανά 328 χλμ, κερδίζοντας έτσι την
place. “Our target for the coming year is to put in 4η θέση. «Στόχος μας για τη χρονιά που έρχεται
an even better performance,” Spanoudakis says. είναι να πετύχουμε ακόμη υψηλότερη επίδοση»
“We can no longer rely on natural resources. The λέει ο κ. Σπανουδάκης. «Όλοι μας πρέπει να κα-
technologies exist and the infrastructure is al- τανοήσουμε πως οφείλουμε να προστατεύσουμε
ready being developed in Japan and Europe. We το περιβάλλον, όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τα
too are participating in these efforts and we will παιδιά μας. Δεν μπορούμε πλέον να βασιζόμαστε
succeed. Not immediately, but it is possible. It can στους φυσικούς πόρους. Οι τεχνολογίες υπάρχουν
and it has to happen.” | Σε αντίθεση με την κοινή και η υποδομή αναπτύσσεται ήδη στην Ιαπωνία και
αντίληψη, τεχνολογίες οχημάτων χαμηλής κατανά- σε χώρες τις Ευρώπης. Προχωράμε και εμείς και
λωσης δεν αναπτύσσονται μόνο στην Ιαπωνία ή τη θα τα καταφέρουμε. Όχι άμεσα, αλλά είναι εφικτό.
Γερμανία, αλλά και στην Κρήτη.Η ομάδα του Πο- Μπορεί και πρέπει να γίνει».
λυτεχνείου Κρήτης TUCer (Technical University of
Crete EcoRacing), που υποστηρίζεται από το Δια-

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85