Page 138 - Ath Airport Profile
P. 138
Berlin
by Kostas Murkudis
Berlin’s ambiance and aesthetic minimalism Βερολινέζικη ατμόσφαιρα και αισθητικός μινιμαλισμός
nurtured this famous designer, who was only 14 γαλούχησαν τον διάσημο σχεδιαστή, που ήταν μόλις
years old when he moved to the city from Dres- 14 ετών όταν πέρασε το Τείχος από τη Δρέσδη,
den in the former Democratic German Repub- όπου γεννήθηκε από Έλληνες γονείς. «Η ζωή μου
lic, where he was born to Greek parents in 1959. άλλαξε απότομα όταν ήρθα στο Βερολίνο. Δεν ήξερα
“My life changed abruptly when I first came to τίποτα για την πόλη και δεν είχα ιδέα πώς θα ήταν
Berlin”, he remembers, “I knew nothing about ο κόσμος πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα.
the city and had no idea what life on the other Η εμπειρία ήταν σοκαριστική, αλλά συγχρόνως
side of the Iron Curtain would be like. It was a υπήρξε σπουδαία πηγή έμπνευσης».
shocking experience, but also a source of great Η εξέλιξή του στον χώρο της μόδας ήταν ραγδαία.
inspiration.” Έπειτα από σπουδές στη σχολή design του
After his graduation from the Lette Institute in ιδρύματος Lette του Βερολίνου και μετά τη σύντομη
Berlin he spent a short period as a trainee with μαθητεία του πλάι στον Wolfgang Joop, ο Κώστας
Wolfgang Joop. But then, in 1985, he met his Μουρκούδης έγινε το δεξί χέρι του διάσημου
mentor, the Viennese designer Helmut Lang. Βιεννέζου σχεδιαστή μόδας Helmut Lang. Βαθιά
Murkudis stood in his “master’s” shadow for a επηρεασμένος από τον Lang, έμεινε στη σκιά
long time, and his style was regarded as kind of του για αρκετά χρόνια, μέχρι το 1992, οπότε
“Lang No. 2”. In 1992, Murkudis took the plunge παρουσίασε την πρώτη προσωπική του συλλογή.
and launched his first collection for women. After Οι διθυραμβικές κριτικές που απέσπασε ήταν μόνο
a show in Japan, his Paris debut in 1997 caused η αρχή. Για κάποιο διάστημα έζησε στο Μόναχο,
quite a stir. During that period he move to Mu- αλλά γρήγορα επέστρεψε στο Βερολίνο, το οποίο ο
nich, where he stayed for some time, but quickly ίδιος παρομοιάζει με ακατέργαστο διαμάντι – σαν
returned to Berlin, a city he likens to a diamond τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’80.
in the rough – similar to New York in the 1980’s: «Λατρεύω τις αναλογίες και την αρχιτεκτονική του
“I love Berlin’s proportions and architecture” he Βερολίνου» δηλώνει και ξεχωρίζει την πινακοθήκη
says, singling out the Neue Nationalgalerie, a 1960’s Neue Nationalgalerie – κτίριο του αρχιτέκτονα Lud-
building by architect Ludwig Mies van der Rohe. wig Mies van der Rohe από τη δεκαετία του ’60. «Τα
“Jeff Koons’ enormous metallic sculptures com- μεγάλου μεγέθους μεταλλικά γλυπτά του Jeff Koons
plement the architecture of the Neue National- ταιριάζουν φανταστικά στην αρχιτεκτονική της Neue
galerie. The combination may be a little odd, but Nationalgalerie. Λίγο περίεργος βέβαια ο συνδυασμός,
it still works” he adds with a smile, comment- αλλά λειτουργεί» σχολιάζει χαμογελώντας την
ing on a past Koons exhibition at the museum. πρόσφατη έκθεση γλυπτών του Koons στο Μουσείο
138
by Kostas Murkudis
Berlin’s ambiance and aesthetic minimalism Βερολινέζικη ατμόσφαιρα και αισθητικός μινιμαλισμός
nurtured this famous designer, who was only 14 γαλούχησαν τον διάσημο σχεδιαστή, που ήταν μόλις
years old when he moved to the city from Dres- 14 ετών όταν πέρασε το Τείχος από τη Δρέσδη,
den in the former Democratic German Repub- όπου γεννήθηκε από Έλληνες γονείς. «Η ζωή μου
lic, where he was born to Greek parents in 1959. άλλαξε απότομα όταν ήρθα στο Βερολίνο. Δεν ήξερα
“My life changed abruptly when I first came to τίποτα για την πόλη και δεν είχα ιδέα πώς θα ήταν
Berlin”, he remembers, “I knew nothing about ο κόσμος πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα.
the city and had no idea what life on the other Η εμπειρία ήταν σοκαριστική, αλλά συγχρόνως
side of the Iron Curtain would be like. It was a υπήρξε σπουδαία πηγή έμπνευσης».
shocking experience, but also a source of great Η εξέλιξή του στον χώρο της μόδας ήταν ραγδαία.
inspiration.” Έπειτα από σπουδές στη σχολή design του
After his graduation from the Lette Institute in ιδρύματος Lette του Βερολίνου και μετά τη σύντομη
Berlin he spent a short period as a trainee with μαθητεία του πλάι στον Wolfgang Joop, ο Κώστας
Wolfgang Joop. But then, in 1985, he met his Μουρκούδης έγινε το δεξί χέρι του διάσημου
mentor, the Viennese designer Helmut Lang. Βιεννέζου σχεδιαστή μόδας Helmut Lang. Βαθιά
Murkudis stood in his “master’s” shadow for a επηρεασμένος από τον Lang, έμεινε στη σκιά
long time, and his style was regarded as kind of του για αρκετά χρόνια, μέχρι το 1992, οπότε
“Lang No. 2”. In 1992, Murkudis took the plunge παρουσίασε την πρώτη προσωπική του συλλογή.
and launched his first collection for women. After Οι διθυραμβικές κριτικές που απέσπασε ήταν μόνο
a show in Japan, his Paris debut in 1997 caused η αρχή. Για κάποιο διάστημα έζησε στο Μόναχο,
quite a stir. During that period he move to Mu- αλλά γρήγορα επέστρεψε στο Βερολίνο, το οποίο ο
nich, where he stayed for some time, but quickly ίδιος παρομοιάζει με ακατέργαστο διαμάντι – σαν
returned to Berlin, a city he likens to a diamond τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’80.
in the rough – similar to New York in the 1980’s: «Λατρεύω τις αναλογίες και την αρχιτεκτονική του
“I love Berlin’s proportions and architecture” he Βερολίνου» δηλώνει και ξεχωρίζει την πινακοθήκη
says, singling out the Neue Nationalgalerie, a 1960’s Neue Nationalgalerie – κτίριο του αρχιτέκτονα Lud-
building by architect Ludwig Mies van der Rohe. wig Mies van der Rohe από τη δεκαετία του ’60. «Τα
“Jeff Koons’ enormous metallic sculptures com- μεγάλου μεγέθους μεταλλικά γλυπτά του Jeff Koons
plement the architecture of the Neue National- ταιριάζουν φανταστικά στην αρχιτεκτονική της Neue
galerie. The combination may be a little odd, but Nationalgalerie. Λίγο περίεργος βέβαια ο συνδυασμός,
it still works” he adds with a smile, comment- αλλά λειτουργεί» σχολιάζει χαμογελώντας την
ing on a past Koons exhibition at the museum. πρόσφατη έκθεση γλυπτών του Koons στο Μουσείο
138