Page 54 - teyxos_13

 

 

 

 

 

Page 54 - teyxos_13
P. 54
Α Athens insider's guide

06-07 > RISING STAR > TASTE FRONT > THE DISCOVERY > SAVE THE DATE > WHERE TO GO NEXT > THE SOURCEBOOK

Maria KEKE, NATASA POLYZOY, MARIALENA ZERVOU

MNM DESIGN, 40, Bouboulinas St. Athens, +30 210 8828818, mnmdesign.gr
They have chosen the most youthful neighbourhood of Athens, Exarchia, as the place to fulfil their dreams for a better world. With many years’
experience in creative firms, leading advertising companies and glossy magazines, Maria Keke, Natasa Polyzou and Marialena Zervou established
MNM Design in 2010 and have demonstrated that design is female gendered: unpretentious and emotive, with humour, imagination and retro
touches. Their underlying philosophy is summed up by the company motto: ‘We design with love’. Emotion is predominant in each project they
bring to completion, whether it is a T-shirt, logo, restaurant menu, website or even an overall corporate identity. Far removed from stereotypes and
run-of-the-mill solutions, the creations of these three highly promising designers are innovatively human-centred and at the same time familiar.
Επέλεξαν να στεγάσουν τα όνειρά τους για έναν πιο όμορφο κόσμο στην πιο νεανική γειτονιά της Αθήνας, τα Εξάρχεια. Με πολυετή θητεία σε δημι-
ουργικά γραφεία, διαφημιστικές εταιρείες και glossy περιοδικά, η Μαρία Κεκέ, η Νατάσα Πολύζου και η Μαριαλένα Ζερβού δημιούργησαν τη MNM
Design το 2010 και απέδειξαν ότι το design είναι γένους θηλυκού: ανεπιτήδευτο, προκλητικό, με χιούμορ, φαντασία και ρετρό πινελιές, υπηρετεί την
κεντρική φιλοσοφία τους, που συνοψίζεται στο μότο: «We design with love». Το συναίσθημα είναι κυρίαρχο σε κάθε project που ολοκληρώνουν,
είτε πρόκειται για ένα T-shirt, ένα λογότυπο, το μενού κάποιου εστιατορίου, ένα website ή ακόμα και μια ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα. Μα-
κριά από στερεότυπα και μαζικές λύσεις, οι δημιουργίες των τριών υποσχόμενων designers είναι ρηξικέλευθα ανθρωποκεντρικές και οικείες. Ε.S.

MNM DESIGN PORTRAIT: g.maragopoulou

Far removed from stereotypes and run-of-the-mill solutions,
the creations of these three highly promising designers are
innovatively human-centred and at the same time familiar

54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59