Page 198 - teyxos_13

 

 

 

 

 

Page 198 - teyxos_13
P. 198
The Italian visionary hotelier | Iταλικό όραμα

Much water has flown under the bridge since Κύλησε πολύ καιρό στο αυλάκι από τότε που ο Stefano 1
Stefano Ugolini decided, over two decades ago, to Ugolini αποφάσισε, να αντιταχθεί στις επιθυμίες των 2
oppose his parents’ wishes. Refusing to manage γονιών του. Πριν από 20 χρόνια, ο Ugolini αρνήθη- 4
his family’s hotels in the mass-tourism destination κε να αναλάβει τη διαχείριση των ξενοδοχείων της
of Rimini, Ugolini set out to start a radically different οικογένειας στο Rimini που είναι προορισμός μαζι-
kind of hotel business. “I felt the need to free luxury κού τουρισμού, και ξεκίνησε μια τελείως διαφορε-
hotels from the stereotypes of the traditional Italian τική ξενοδοχειακή επιχείρηση. «Ένιωσα την ανάγκη
scene, mostly dominated by hotel chains,” he says. να απελευθερώσω τα πολυτελή ξενοδοχεία από τα
In 1995, Ugolini flew to Miami to visit Philippe Starck’s στερεότυπα του παραδοσιακού ιταλικού τοπίου, όπου
long-awaited Delano hotel. Once there, he was κυριαρχούν οι ξενοδοχειακές αλυσίδες».
astonished. “Starck had conceived the first indoor/ Το 1995, ο Ugolini πήγε στο Μαϊάμι για να επισκε-
outdoor lobby, offering a seamless flow between a φθεί το ξενοδοχείο Delano του Philippe Starck και
series of unique environments,” he recalls. “Delano εντυπωσιάστηκε: «Ο Starck είχε συλλάβει την ιδέα
was so much more than a hotel; it was a theatre του πρώτου εσωτερικού/εξωτερικού lobby, που πρό-
stage. So evocative. So unique. I just stood there σφερε απρόσκοπτη ροή μεταξύ μιας σειράς μοναδι-
a few minutes in silence. Then I told myself, “This κών χώρων» θυμάται. «Το Delano ήταν κάτι περισ-
could be one of my hotels. That’s me.” σότερο από ξενοδοχείο, ήταν μια θεατρική σκηνή.
In hindsight, that initial reaction was a foreshadowing Τόσο υποβλητικό. Τόσο μοναδικό. Στάθηκα απλώς
of grand things to come. Today, his company για μερικά λεπτά σιωπηλός κι ύστερα σκέφτηκα
Hotelphilosphy manages some 11 hotels, from Rome πως αυτό θα μπορούσε να είναι ένα δικό μου ξενο-
to Venice to Milan to remote coastal retreats. Like δοχείο. Αυτό είμαι εγώ».
Don Giovanni, Ugolini is unable to choose a favourite Εκείνη η αρχική αντίδραση ήταν ο προάγγελος αυ-
from the long list of his lovers; he finds it impossible τού που θα ακολουθούσε. Σήμερα, η εταιρεία του,
to claim this or another hotel as his most beloved. “I Hotelphilosphy διαχειρίζεται 11 ξενοδοχεία, από
love hotels with strong, individual personalities,” he τη Ρώμη μέχρι τη Βενετία και το Μιλάνο και άλ-
explains, and in fact he has a tendency to personify λα μακρινά παραθαλάσσια θέρετρα. Όπως ο Don
them. He sees Leon’s Place, in Rome, for instance, Giovanni, έτσι και ο Ugolini αδυνατεί να αποφασί-
as an “arrogant prima donna,” and he deems Palazzo σει πιο αγαπάει περισσότερο: «Μου αρέσουν τα ξε-
Barbarigo Sul Canal Grande in Venice as an “incurable νοδοχεία που έχουν έντονη, ιδιαίτερη προσωπικό-
nostalgic.” “Once my guests have experienced one τητα» εξηγεί, και πράγματι έχει μια τάση να αναφέ-
of our hotels,” he continues, “the goal is to get them ρεται σε αυτά σαν να πρόκειται για ανθρώπους. Για
to want to experience all of them. It’s like opening παράδειγμα, χαρακτηρίζει το Leon’s Place, στη Ρώ-
a box of assorted chocolates: you are not satisfied μη, ως μια «αλαζονική πριμαντόνα» και θεωρεί ότι
until you have tasted each and every one.” το Palazzo Barbarigo Sul Canal Grande στη Βενε-
Not long ago, Ugolini conceived what is arguably τία είναι «αθεράπευτα νοσταλγικό». «Άπαξ και κά-
his most famous and distinctive showpiece, Maison ποιος μείνει σε ένα από τα ξενοδοχεία μας», λέει,
Moschino, inaugurated last winter in the heart of «ο στόχος μας είναι να τον κάνουμε να θελήσει να
Milan’s fashion district, Corso Como. “Unlike other μείνει σε όλα. Είναι σαν ένα κουτί με διάφορα σο-
‘fashion hotels’, which carry the name of a fashion κολατάκια. Δεν σταματάς αν δεν τα δοκιμάσεις όλα».
house but were in fact designed by architects or Δεν έχει περάσει πολύς καιρός, από τότε που ο Ugolini
interior designers, ours is the first in the world συνέλαβε την ιδέα του πιο ξεχωριστού έργου του, του
entirely conceived by a fashion designer,” Ugolini Maison Moschino στην καρδιά του Μιλάνο. «Σε αντί-
points out with a hint of pride. “I’m fascinated by θεση με άλλα fashion hotels, που φέρουν την επω-
the effects that can be unleashed when you bring a νυμία ενός οίκου μόδας αλλά στην πραγματικότητα
traditionally static sector, like Italian hotels, and have σχεδιάστηκαν από αρχιτέκτονες ή designers εσωτε-
them interact with other excellent Italian brands from ρικών χώρων, το δικό μας ξενοδοχείο είναι το πρώτο
radically different business sectors.” στον κόσμο που επινοήθηκε από έναν designer μό-
The future promises to open significant new chapters δας» επισημαίνει ο Ugolini με περηφάνια. Το μέλλον
in Ugolini’s career. A hotel on the Amalfi coast and επιφυλάσσει ένα ξενοδοχείο στην ακτή του Αμάλφι
a resort in Puglia are coming soon. And, at long και ένα resort στην Puglia, ενώ σύντομα σύντομα η
last, Hotelphilosophy may soon add a prestigious Hotelphilosophy θα προσθέσει ένα περίοπτο palazzo
palazzo hotel in Florence – the only major Italian hotel στη Φλωρεντία, τη μόνη μεγάλη ιταλική πόλη
city not already in his portfolio. που δεν περιλαμβάνεται ήδη στο χαρτοφυλάκιό του.

1, 2 & 6. Leon’s place hotel 3. Τhe Enchanted Forest room at Maison Moschino
4 & 5. Hotel Palazzo Barbarigo sul Canal Grande 7. Metropole Taormina Maison d’ hotes

198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203