Page 172 - teyxos_13

 

 

 

 

 

Page 172 - teyxos_13
P. 172
The best of both worlds | Στο μεταίχμιο δύο κόσμων

Back in the 1987, the Stockholm-based restaurant Το 1987, ανακοινώθηκε η πώληση της αυτοκρατορίας “I have little
empire belonging to Scandinavian culinary great Tore εστίασης του διάσημου Tore Wretman στη Στοκχόλ- understanding
Wretman went on the market. The prospective buyer, μη. Ο επίδοξος αγοραστής, ο τότε 29χρονος Ιταλός for people who
a 29-year-old of Italian extraction named Alessandro Alessandro Catenacci, έπειτα από 6μηνη έρευνα, δι- want to have
Catenacci, proved to be very clever. After running a απίστωσε ότι τα ακίνητα της εταιρείας του Wretman a D&G logo
six-month due diligence on the deal, he realized that υπερέβαιναν την τιμή πώλησής της. Έτσι, με ένα δά- printed on their
Wretman’s company had assets beyond the asking νειο που πήρε αγόρασε την εταιρεία και στη συνέ- forehead. We
price, including real estate and art. Armed with this χεια ρευστοποίησε κάποια ακίνητα για να ξεχρεώ- try to infuse
information, Catenacci borrowed money and bought σει. Η εταιρεία που αγόρασε, ο όμιλος Nobis πλέον, personality in
the business. He then liquidated some of its assets περιλαμβάνει κορυφαία ξενοδοχεία και μερικά από our hotels”
and was soon able to pay back his investment loan. τα καλύτερα εστιατόρια και bars της Στοκχόλμης.
The company he bought from Wretman, Nobis Επίσης, στον ίδιο ανήκει και το νέο ξενοδοχείο Alessandro Catenacci
Group, now includes top-tier hotels in addition to Nobis Hotel, το πιο μεγαλοπρεπές ξενοδοχείο της
some of Stockholm’s best restaurants and nightspots. Στοκχόλμης που βρίσκεται στην πολύβουη πλατεία
He also owns the new Nobis Hotel, Stockholm’s grandest Norrmalmstorg. Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους:
property on the beautiful, bustling Norrmalmstorg ο τζίρος του ομίλου διπλασιάστηκε μέσα σε έξι χρό-
Square. The numbers are impressive: Nobis Group’s νια, ενώ αυτή τη στιγμή απασχολεί 1.700 εργαζόμε-
revenues have doubled over the past six years, with νους και εξυπηρετεί περίπου 4 εκατομμύρια πελά-
the company now employing 1,700 people and serving τες ετησίως. «Μερικές φορές κοιτάζομαι στον κα-
some four million guests every year. “I sometimes θρέφτη και αναρωτιέμαι, είμαι πραγματικά καλός σε
look at myself in the mirror and think, Am I really οτιδήποτε ή ήταν σχέτη τύχη;»
good at anything, or was it just luck?” Η ευκολία με την οποία πέτυχε ο Catenacci σε κάνει
Catenacci’s ease makes his success look as if luck να νομίζεις ότι πράγματι η τύχη έπαιξε κάποιο ρό-
were indeed a factor, but it is actually the result λο, αλλά στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα οφεί-
of a long-term vision, hard work and an intuitive λεται στο συνδυασμό μακρόπνοου οράματος, σκλη-
business sense. The conglomerate’s philosophy, ρής δουλειάς και επιχειρηματικής διαίσθησης. Η φι-
in many ways, combines the best of Catenacci’s λοσοφία του πολυπράγμονα επιχειρηματία αξιοποιεί
Italian heritage -a heady approach to fine food and a τα θετικά της ιταλικής του καταγωγής -όπως η σχέ-
keen eye for quality- and the utmost in Scandinavian ση του με το καλό φαγητό και την ποιότητα- και την
understatement. σκανδιναβική απλότητα.
The firm’s vision, purist and somewhat minimalist, Το όραμα της εταιρείας είναι καθαρό και αφαιρετικό,
but often incorporating warm elements, is obvious in αλλά ενσωματώνει ζεστά στοιχεία, κάτι που φαίνεται
the Nobis Group’s Hotel J and Hotel Skeppsholmen. στα ξενοδοχεία Hotel J και Hotel Skeppsholmen του
In Nobis Hotel, however, it reaches new heights, so ομίλου Nobis Group. Ειδικά όμως στο Nobis Hotel
to speak: a cathedral-like lounge with 25-meter- το όραμα της εταιρείας φτάνει σε νέα ύψη με ένα
high ceilings is situated in a vast 800-square-meter lounge ύψους 25 μέτρων που θυμίζει καθεδρικό
public space. Just off the lounge is the Golden Bar, ναό και δεσπόζει σε έναν αχανή χώρο 800 τ.μ. Λίγο
which exemplifies its name with walls and the μετά το lounge βρίσκεται το Golden Bar, με χρυσα-
ceiling covered with golden mirrors. There are φί καθρέφτες σε τοίχους και ταβάνι. Υπάρχουν διά-
several restaurants, including the new version of φορα εστιατόρια, συμπεριλαμβανομένης της νέας
the Caina, serving simple and delectable Italian εκδοχής του Caina, που σερβίρουν απλό και απο-
food by – who else – Catenacci’s younger brother, λαυστικό ιταλικό φαγητό από τον μικρό αδερφό του
chef Stefano. Although all of the rooms at the Catenacci, τον σεφ Stefano. Αν και όλα τα δωμάτια
Nobis are impressive, even those on the smaller στο ξενοδοχείο Nobis είναι εντυπωσιακά, ακόμη και
side feel expansive thanks to high ceilings and τα πιο μικρά, δείχνουν άνετα χάρη στα ψηλά ταβάνια
large bathrooms. Underlying it all is a sense of και τα μεγάλα μπάνια. Οι κοινός παρονομαστής εί-
individuality and understatement. Catenacci likens ναι η αίσθηση μοναδικότητας και διακριτικότητας. Ο
it to the clothing he wears: tailored, meaning high Catenacci το παρομοιάζει με το στυλ ντυσίματος που
quality but without a brand name on one’s back. προτιμά:«Δεν μπορώ να καταλάβω τους ανθρώπους
“I have little understanding for people who want που θέλουν να έχουν τυπωμένο στο μέτωπό τους το
to have a D&G logo printed on their forehead,” he λογότυπο των D&G. Εμείς προσπαθούμε να δώσου-
says, adding, “We try to infuse personality in our με προσωπικότητα στα ξενοδοχεία μας. Δεν ψάχνου-
hotels. We don’t look outside for inspiration. We με αλλού για έμπνευση. Ακολουθούμε τον δικό μας
go our own way.” What really matters, he says, “is δρόμο». Αυτό που έχει πραγματικά σημασία, λέει,
the personality you can offer.” είναι η προσωπικότητα που μπορείς να προσφέρεις.

1 & 2. Hotel J 4 & 5. Hotel Skeppsholmen 3, 6 & 7. Nobis hotel

172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177