Page 16 - Care for the Environment
P. 16




Στο πλαίσιο του Εταιρικού Σχεδίου ∆ράσης για την As part of its Climate Change Corporate Action Plan, AIA
Κλιµατική Αλλαγή, ο ∆ΑΑ συµµετέχει σε µια πρωτοβουλία participates in an industry initiative led by the European
του ∆ιεθνούς Συµβουλίου Αεροδροµίων Ευρώπης µε region of Airports Council International: Airport Carbon
στόχο τη διαχείριση και µείωση των εκποµπών άνθρακα Accreditation. AIA upgraded its accreditation in 2010 from
αεροδροµίων (Airport Carbon Accreditation). Το 2010 Level 1 (Mapping) to Level 2 (Reduction) based on the
ο ∆ΑΑ αναβάθµισε την πιστοποίηση του από το πρώτο following long-term goal:
στάδιο (Χαρτογράφηση) στο δεύτερο στάδιο (Μείωση) a 25% reduction in CO emissions under AIA’s direct
2
θέτοντας τον εξής µακροπρόθεσµο στόχο: control by 2020 using 2005 as a baseline year
µείωση των εκποµπών CO υπό τον έλεγχο του ΔΑΑ Furthermore, AIA has created a carbon management plan
2
κατά 25% µέχρι το 2020 σε σχέση µε το 2005 with specific actions designed to achieve this goal. In 2013,
Παράλληλα, έχει δηµιουργήσει ένα σχέδιο για τη διαχείριση AIA renewed its accreditation at Level 2 by demonstrating
των εκποµπών άνθρακα µε συγκεκριµένα µέτρα για την significant progress against this target. In fact, between 2005
επίτευξη του στόχου. Το 2013 ο ∆ΑΑ έλαβε εκ νέου την and 2013, we’ve managed to reduce our CO emissions
2
ετήσια πιστοποίηση του στο δεύτερο στάδιο επιδεικνύοντας by 25%, which corresponds to reducing our emissions by
σηµαντική πρόοδο προς το στόχο. Συγκεκριµένα, µεταξύ over 16,800 tonnes CO , the equivalent of planting more
2
2005 και 2013, πετύχαµε µείωση των εκποµπών διοξειδίου than 2.7 million trees. AIA looks to meet the challenge
του άνθρακα κατά 25% που αντιστοιχεί σε µείωση εκποµπών of continuing to reduce its carbon footprint over the
κατά 16.800 τόνους CO και ισοδυναµεί µε τη φύτευση next decade by investing in energy efficient technology,
2
πάνω από 2,7 εκατοµµυρίων δένδρων. Ο ∆ΑΑ ευελπιστεί optimising the energy performance of its facilities through
να συνεχίσει τις εντυπωσιακές µειώσεις µέσα στην its Building Automation System, raising the awareness of
επόµενη δεκαετία επενδύοντας σε ενεργειακά αποδοτική its employees and other related actions. Finally, in early
τεχνολογία, βελτιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση 2014 AIA’s Airport Carbon Accreditation was upgraded to
των εγκαταστάσεων του µέσω του Συστήµατος ∆ιαχείρισης Level 3 (Optimisation) following the expansion of its carbon
Κτιρίων (Building Automation System), ευαισθητοποιώντας footprint to include indirect emission sources and its work
περισσότερο το προσωπικό καθώς και µε άλλα µέτρα. to engage other members of the airport community in the
Τέλος, στις αρχές του 2014 ο ∆ΑΑ αναβάθµισε την fight against climate change.
ο
πιστοποίηση του στο 3 στάδιο (Βελτιστοποίηση) του Airport
Carbon Accreditation αφού συνυπολόγισε τις εκποµπές
CERTIFICATE
άνθρακα εκτός του άµεσου ελέγχου του στην ευρύτερη of ACCREDITATION
Valid until the 2nd of July 2014
αεροδροµιακή κοινότητα και αφού This is to certify that Airport Carbon Accreditation, under the administration
of WSP Environment & Energy Ltd, confirms that the carbon management
processes at
ευαισθητοποιήθηκε και δεσµεύθηκε implemented by Athens International Airport
ATHENS INTERNATIONAL AIRPORT
have earned the accreditation level of OPTIMISATION, in recognition of their
στη µάχη κατά της κλιµατικής exemplary work in managing, reducing and engaging other stakeholders on
the airport site, in minimising CO 2 emissions as part of the European airport
industry’s response to the challenge of Climate Change.
αλλαγής το σύνολο των φορέων που
Olivier Jankovec Simon Clouston
Director General Global Director
δραστηριοποιούνται στο αεροδρόµιο. www.airportcarbonaccreditation.org ACI EUROPE WSP Environment & Energy
Αποτύπωµα Άνθρακα του ΔΑΑ για το Έτος 2013 / AIA's Carbon Footprint for 2013
Εκποµπές CO (τόνοι)
Πηγή / Source 2013 2
CO Emissions (tonnes)
2
Ηλεκτρικό Ρεύµα / Grid Electricity 51.969.919 kWh 46.497*
Φυσικό Αέριο / Natural Gas 1.243.156 Nm 3 2.148
171.807 λίτρα βενζίνης / litres of petrol 390
Στόλος Οχηµάτων / Vehicle Fleet 397.956 λίτρα πετρελαίου / litres of diesel 1.065
16.265 λίτρα υγραερίου / litres of LPG 26
18.185 λίτρα πετρελαίου / litres of diesel 49
Σταθερές Πηγές / Stationary Sources
8.343 λίτρα πετρελαίου θέρµανσης / litres of heating oil 21
Σύνολο / Total 50.196*
Για τους υπολογισµούς έχει χρησιµοποιηθεί ο συντελεστής ηλεκτρικού ρεύµατος του 2012: 0,8947 kg CO ανά kWh
2
The electricity emission factor of 2012 has been used: 0.8947 kg C0 per kWh
2
Σηµείωση: ένα µέσο επιβατικό όχηµα εκπέµπει περίπου 2 τόνους CO ανά 10.000 διανυθέντα χιλιόµετρα.
2
Note: an average passenger vehicle emits approximately 2 tonnes of CO every 10,000 kilometres driven.
2
16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21