Page 96 - 2board24
P. 96
Jan-Mar | 14 Business Airport check SHenzHen BAO’An InteRnAtIOnAl AIRpORt teRMInAl 3, CHInA Ray of flight “α manta ray transformed into a bird and ascending into the sky”. this is how studio fuksas describes its latest architectural wonder | «Ένα σαλαχι που μΈταμορφώνΈται σΈ πουλι και ιπταται στον ουρανο» χαρακτηριζουν οι studio fuksas το αρχιτΈκτονικο τουσ θαυμα. he new Terminal 3 of Shenzhen Bao’an International Airport, de- ο νέο terminal 3 του Διεθνούς Αεροδρομίου Shenzhen Bao’an, σχεδι- signed by acclaimed architects Massimiliano and Doriana Fuksas, ασμένο από τον Massimiliano και την Doriana Fuksas, άνοιξε τις φου- T opened its futuristic doors after 5 years of construction, at the end T τουριστικές πόρτες του στα τέλη Νοεμβρίου, για να αντικαταστήσει of November to replace not one but three predecessors and service more μετά απο 5 χρόνια όχι έναν, αλλά τρεις προκατόχους του και να εξυπηρετεί than 45 million passengers annually. And the brand new terminal is not πάνω απο 45 εκατ. επιβάτες ετησίως. Τρεις φορές μεγαλύτερο από πριν και only three times bigger but also incalculably more impressive, comprising ανυπολόγιστες φορές πιο εντυπωσιακό, το τούνελ μήκους 1,5 χλμ. χαρα- a 1.5 km. long building featuring unconventional design. The principal de- κτηρίζεται από αντισυμβατικό design. Το κυρίαρχο σχεδιαστικό μοτίβο είναι sign motif is that of a honeycomb punctuated by openings not only in the η κερήθρα και οι διάτρητες επιφάνειες, τόσο στο περίβλημα όσο και στους external canopy but also in the inner ‘skin’, which allow natural light to fil- εσωτερικούς χώρους, που επιτρέπουν στο φως να εισέρχεται φυσικά, μειώ- ter through, at the same time reducing energy consumption. Ιt is the first νοντας την κατανάλωση ενέργειας. Το πρώτο αεροδρόμιο της Κίνας με δικό airport in China with its own solar power plant του σταθμό παραγωγής ηλιακής ενέργειας, που capable of generating enough energy to support θα μπορούσε να ηλεκτροδοτήσει 10.000 νοικο- 10,000 households per month. In addition, rain- κυριά το μήνα, συλλέγει και ανακυκλώνει τα όμ- water is collected, recycled and used for various βρια ύδατα, καλύπτοντας διάφορες ανάγκες του needs of the airport. Other elements of the in- terminal. Άλλα στοιχεία στο interior design, όπως terior design, such as the white, tree-shaped air τα σαν γλυπτά λευκά δέντρα που σχεδιάστηκαν conditioners, serve to further emphasise the in- για κλιματισμό, υπογραμμίζουν την έμπνευση από spiration from nature. The existing subway line τη φύση. Μέχρι το 2016, η γραμμή 1 του Μετρό 1 will continue to operate between the old ter- θα συνεχίσει να μεταφέρει το κοινό από τα παλιά minals and Shenzhen up to 2016, when a new terminals στο κέντρο της Shenzhen, όταν και ανα- ©ARCHIVIO FUKSAS line connecting the new terminal to the city is μένεται να είναι έτοιμη η νέα γραμμή που θα συν- expected to be ready. δέει απευθείας την πόλη με το νέο terminal. 96