Page 35 - Corporate Responsibility Report 2014
P. 35
Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας 2014

Αεροπορική Ασφάλεια των δημόσιων χώρων σε καταστάσεις ανάγκης, ελέγχονται
δεόντως σε εξάμηνη / ετήσια βάση.
Το Πρόγραμμα Ασφαλείας Αερολιμένα παρέχει το πλαίσιο
για την εφαρμογή των διαδικασιών ασφαλείας στις Υγεία, Ασφάλεια και Υγιεινή Πελατών
δραστηριότητες του Aεροδρομίου, δηλαδή τον έλεγχο και Κοινού
ασφαλείας επιβατών και αποσκευών, τον έλεγχο ασφαλείας
χειραποσκευών, τον έλεγχο πρόσβασης, τους ελέγχους Αποτελεί βασική μας προτεραιότητα να διασφαλίσουμε
ασφαλείας σε κρίσιμες περιοχές, την έκδοση αδειών εισόδου ότι είμαστε εναρμονισμένοι με όλους τους ισχύοντες
για τις περιοχές του Aεροδρομίου που δεν είναι προσβάσιμες κανονισμούς Υγιεινής και Ασφάλειας όπως αυτοί εφαρμόζονται
από το κοινό, κλπ. Το Πρόγραμμα Ασφαλείας Αερολιμένα αποτελεσματικά στους τομείς αρμοδιότητάς μας.
είναι ευθυγραμμισμένο με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας
Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΚΑΠΑ), τις βέλτιστες πρακτικές Το 2014 πραγματοποιήθηκαν 149 επιθεωρήσεις Yγιεινής
που συνιστά ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας και Aσφάλειας στις εγκαταστάσεις του Αεροδρομίου,
(ICAO-Παράρτημα 17), το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πολιτικής οι επακόλουθες συστάσεις για διορθωτικές ενέργειες
Αεροπορίας (ECAC-Παράρτημα 30) και τον Κανονισμό κοινοποιήθηκαν στα σχετικά τμήματα και ελέγχθηκε η
της Ευρωπαϊκής Ένωσης (185/2010). Η αξιοπιστία και η εφαρμογή τους. Επίσης, τακτικές επιθεωρήσεις σε τεχνικούς
αποτελεσματικότητα του Συστήματος Ασφαλείας Αερολιμένα και δημόσιους χώρους εγγυώνται ότι τόσο το προσωπικό του
ελέγχεται τακτικά από το αρμόδιο τμήμα ασφαλείας της ΔΑΑ όσο και το προσωπικό των εργολάβων συμμορφώνεται
ΥΠΑ. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία 2 με τους εταιρικούς κανόνες Yγιεινής και Aσφάλειας. Ο στόχος
επιθεωρήσεις ασφαλείας κατά τη διάρκεια του 2014 που μας είναι να επιτύχουμε να μην υπάρχει κανένα απολύτως
αφορούσαν στο προσωπικό ασφαλείας και συστημάτων περιστατικό για τους εργαζομένους ή για το ταξιδιωτικό κοινό
του ΔΑΑ, ενώ διεξήχθησαν 3 επιθεωρήσεις ασφαλείας στον και οι περισσότερες από τις προσπάθειές μας και οι πόροι που
τομέα λειτουργίας Γνωστών Προμηθευτών του Αεροδρομίου, διαθέτουμε αφιερώνονται σε αυτό τον στόχο.
καθώς και στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από το ΔΑΑ
για το διορισμό τους κατά την ίδια περίοδο. Φέρουμε την ευθύνη για την απόδοση σε θέματα Yγιεινής
και Aσφάλειας τρίτων μερών που δραστηριοποιούνται στις
Το κεντρικό σύστημα ασφαλείας επιβατών και εγκαταστάσεις μας. Προκειμένου να διασφαλίσoυμε την
χειραποσκευών Εκτός Σένγκεν τέθηκε σε λειτουργία το ορθή εφαρμογή των κανονισμών Yγιεινής και Aσφάλειας,
Δεκέμβριο, με αποτέλεσμα την ικανοποίηση και τα ευνοϊκά ενσωματώνουμε σχετικές ρήτρες σε όλες τις συμβάσεις μας με
σχόλια των επιβατών, των συμμετόχων και του προσωπικού τρίτους.
του Aεροδρομίου ως αποτέλεσμα της αξιόλογης βελτίωσης
των λειτουργιών αεροδρομίου και της εμπειρίας των επιβατών. Το 2014 επανεξετάστηκαν 201 σχέδια Yγιεινής και Aσφάλειας
και 14 Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας (SMS) τρίτων
Πυρασφάλεια Αεροδρομίου μερών, ενώ πραγματοποιήθηκαν 20 έλεγχοι σε εταιρείες που
ασχολούνται με την ασφάλεια (security), τη συντήρηση, την
Οι κανονισμοί πυροπροστασίας του ΔΑΑ συμμορφώνονται επίγεια εξυπηρέτηση, τη διαχείριση φορτίου και τις υπηρεσίες
με τις διατάξεις της ΣΑΑ, καθώς επίσης και με τις εθνικές και λιανικής πώλησης στο Αεροδρόμιο.
ευρωπαϊκές νομικές απαιτήσεις σχετικά με τη μεταφορά, την
κατασκευή και την πυροπροστασία. Περαιτέρω, εφαρμόζονται Το πόσιμο νερό θεωρείται ύψιστης σημασίας και ελέγχεται
ειδικές διαδικασίες για όλες τις υποδομές του Aεροδρομίου, διαρκώς για την ποιότητά του από διαπιστευμένα εργαστήρια.
συμπεριλαμβανομένων των κτηρίων, των συστημάτων, του
εξοπλισμού και των επιχειρησιακών ροών (π.χ. τεχνικά έργα). Οι έλεγχοι πόσιμου νερού
Η συμμόρφωση επιτυγχάνεται μέσω εντατικής εκπαίδευσης το 2014 περιελάμβαναν:
και ασκήσεων που εξυπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς και
πιστοποιείται εσωτερικά από τους ελέγχους των συστημάτων • καθημερινούς ελέγχους για την ύπαρξη
πυροπροστασίας και εξωτερικά από την Πυροσβεστική υπολειμματικού χλωρίου
Υπηρεσία Αερολιμένα. Κατά τη διάρκεια του 2014
πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία 14 εκπαιδευτικά προγράμματα • ελέγχους για μια ποικιλία χημικών παραγόντων σε
και 2 ασκήσεις εκκένωσης χώρων. Περαιτέρω, η συμμόρφωση οκτώ δείγματα από τρία σημεία δειγματοληψίας
των λειτουργιών των τεχνικών μας εγκαταστάσεων με τους
κανονισμούς Πυρασφάλειας και το κατάλληλο επίπεδο • δοκιμή για κάδμιο από έντεκα πηγές
κατάρτισης των εργαζομένων που μετέχουν στην εκκένωση • δομική για χαλκό και σίδηρο από 55 πηγές
• μικροβιολογικές δοκιμές σε 98 δείγματα που

ελήφθησαν από 40 σημεία δειγματοληψίας
• δοκιμή για τη νόσο των λεγεωνάριων σε 49 δείγματα

από 28 σημεία δειγματοληψίας

Ποιότητα Υπηρεσιών Ουσιαστικό
Zήτημα
Υπεύθυνη Παροχή Υπηρεσιών
ανταποκρίθηκε σε σχεδόν 500.000 κλήσεις και πέτυχε ένα
Κατά τη διάρκεια του έτους, 1,25 εκατομμύριο χρήστες του υψηλό ρυθμό ανταπόκρισης όπου σχεδόν το 93% των επιβατών
Aεροδρομίου επικοινώνησαν με το προσωπικό των υπηρεσιών εξυπηρετήθηκαν εντός 20 δευτερολέπτων. Πάνω από 2.700
Aεροσταθμού για πληροφορίες και εξυπηρέτηση σχετικά ηλεκτρονικά ερωτήματα απαντήθηκαν μέσω ηλεκτρονικού
με το Aεροδρόμιο. Το Τηλεφωνικό Κέντρο του Αεροδρομίου ταχυδρομείου μέσα από την υπηρεσία “airport-info”.

aia.gr / 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40