Page 34 - Corporate Responsibility Report 2014
P. 34
3 Οι Επιχειρηματικές μας Δραστηριότητες
Αεροπορική Ασφάλεια εμπλοκής των συμμετόχων, όλες οι περιπτώσεις
αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς.
Αεροπορική Ασφάλεια (Βασικός Δείκτης Απόδοσης)
2014 2013 Το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αερολιμένα
(ΠΥΑ) κινητοποιήθηκε συνολικά για 263 περιπτώσεις,
σοβαρά συβάντα ανά / 100.000 δραστηριότητες 36,23 41,29 σχετιζόμενα κυρίως με περιστατικά έκτακτης ανάγκης σε
στην περιοχή κίνησης α/φων αεροσκάφη και συναγερμούς για πυρκαγιά.
Η επίδοση αυτή πληροί το σχετικό εταιρικό στόχο για το 2014, Επιπλέον, οι Υπηρεσίες Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας
στο επίπεδο “εξαιρετική απόδοση”. Αερολιμένα (ΥΕΙΒΑ) εξυπηρέτησαν συνολικά 4.033 περιστατικά
κατά τη διάρκεια του 2014.
Πραγματοποίηση Ασκήσεων Ετοιμότητας Ουσιαστικό
Zήτημα
• Μάρτιος 2014: Ετήσια άσκηση στις Συνέχειας. Το εμπλεκόμενο προσωπικό
εγκαταστάσεις της OFC Υπηρεσίες ενεργοποίησε επιτυχώς την εναλλακτική Airlines στο Αεροδρόμιο και συνδυασμό
Αεροπορικού Καυσίμου (δεξαμενή εγκατάσταση ΚΕΑ, παρέχοντας συμβάντων διαχείρισης κρίσεων και την
καυσίμων). Το σενάριο περιελάμβανε ολοκληρωμένες υπηρεσίες συντονισμού επικοινωνιακή διαχείρισή τους.
την ανάφλεξη και έκρηξη της δεξαμενής αεροδρομίου κατά τη διάρκεια μιας • Σεπτέμβριος 2014: Ετήσια
καυσίμου No. 2 και τον τραυματισμό ενός ιδιαίτερης ώρας αιχμής, αποδεικνύοντας εκπαιδευτική άσκηση Απομάκρυνσης
υπαλλήλου OFC. έτσι την αποτελεσματικότητα των εν λόγω Ακινητοποιημένου Αεροσκάφους
• Μάρτιος 2014: Άσκηση επί χάρτου για διαδικασιών. προκειμένου να επιβεβαιωθεί η
την αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης • Απρίλιος 2014: Σε συνεργασία με επιχειρησιακή ετοιμότητα του εξοπλισμού
με την Emirates Airline με σκοπό την το προσωπικό της Εmirates Airline, (αερασκοί, πλατφόρμα μετακίνησης,
αναθεώρηση των τοπικών διαδικασιών πραγματοποιήθηκε μια άσκηση των συσκευή έλξης, εξοπλισμός πρόσδεσης,
τους για την αντιμετώπιση καταστάσεων ρόλων και των διαδικασιών παροχής κλπ).
ανάγκης και επομένως τη συμμόρφωσή βοήθειας σε τραυματικό στρες σε • Οκτώβριος 2014: «Κρίση Έμπολα στην
τους με το Σχέδιο Αντιμετώπισης περίπτωση λειτουργίας του Κέντρου Ελλάδα» με τη συμμετοχή μεγάλων
Καταστάσεων Ανάγκης Αερολιμένα Υποδοχής Φίλων και Συγγενών. εθνικών θεσμικών οργάνων υπό το
(ΣΑΚΑΑ). Εκτός από το προσωπικό της • Μάιος 2014: Σεμινάριο επικοινωνίας συντονισμό του Κέντρου Ελέγχου &
Emirates Airline, συμμετείχαν επίσης διαχείρισης κρίσεων στοχεύοντας Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) και
εκπρόσωποι από το Airport Hotel Sofitel, στην ενδυνάμωση των μηχανισμών του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας
την ΥΠΑ, τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης συντονισμού μεταξύ όλων των (ΕΚΕΠΥ).
Αερολιμένα Αθηνών, τη Goldair Handling συμμετόχων του Aεροδρομίου • Νοέμβριος 2014: Σε συμμόρφωση με τις
και την Επιτροπή Αεροπορικών Εταιρειών. (κρατικές αρχές, αεροπορικές εταιρείες σχετικές απαιτήσεις του ICAO διεξήχθη
• Μάρτιος 2014: Άσκηση επί χάρτου και εκπρόσωποι φορέων επίγειας με επιτυχία η Άσκηση Ετοιμότητα
έκτακτης ανάγκης σε συνεργασία με τη εξυπηρέτησης). Ευρείας Κλίμακας με σενάριο «Ατύχημα
SAS Airlines προκειμένου να επιτρέψει • Ιούνιος 2014: Άσκηση επί χάρτου αεροσκάφους στο Aεροδρόμιο», η οποία
στη διοίκηση της εταιρείας να δοκιμάσει αναφορικά με τη διαχείριση κρίσεων και χωριζόταν σε δύο φάσεις: (i) στην πρώτη
την ετοιμότητα βασικών στελεχών της, το επικοινωνιακό σχέδιο σε συνεργασία φάση δοκιμάστηκαν οι επικοινωνίες
ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις επικοινωνίες με την ΥΠΑ, τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης και ο συντονισμός άνω των είκοσι
σε περιπτώσεις κρίσης και τη διαχείριση Αερολιμένα Αθηνών, την Πυροσβεστική συμμετεχόντων μεταξύ των οποίων και
των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στην Υπηρεσία Αερολιμένα, την Υπηρεσία η Επιτροπή Διερεύνηση Ατυχημάτων
άσκηση συμμετείχαν επίσης η ΥΠΑ, η Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)
Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αερολιμένα (ΥΕΙΒΑ), την Επιτροπή για την αντιμετώπιση συμβάντος
Αθηνών και η Goldair Handling. Αεροπορικών Εταιρειών, την Επιτροπή μαζικών θανάτων, (ii) η δεύτερη φάση
• Απρίλιος 2014: Η άσκηση εκκένωσης Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας περιελάμβανε άσκηση επί χάρτου, με την
του Κέντρου Επιχειρήσεων Αερολιμένα Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) και την Aegean ενεργοποίηση του «Σχεδίου Διαχείρισης
(ΚΕΑ), σύμφωνα με το σχετικό σενάριο Airlines. Το σενάριο περιελάμβανε Ανθρώπινων Απωλειών» (ΣΔΑΑ)
του εταιρικού Σχεδίου Επιχειρησιακής ατύχημα σε αεροσκάφος της Aegean της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής
Προστασίας.
Σχόλιο Διασφάλισης
Κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων με εκπροσώπους της Εταιρείας, επισκοπήσαμε στοιχεία που τεκμηριώνουν το ρόλο του ΔΑΑ
ως «ενορχηστρωτή» της αεροδρομιακής κοινότητας, σχετικά – μεταξύ άλλων – με τη διασφάλιση της ασφάλειας πελατών
και κοινού. Πιο συγκεκριμένα, συζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο ο ΔΑΑ εφαρμόζει τη διαδικασία πέντε βημάτων του
Συστήματος Διαχείρισης Αεροπορικής Ασφάλειας: πολιτική και στόχοι ασφάλειας, διαχείριση κινδύνων ασφάλειας, αναφορά
συμβάντων, εξωτερικός έλεγχος και προώθηση της ασφάλειας. Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων, προβήκαμε σε επισκόπηση
της ανεξάρτητης έκθεσης ελέγχου σε θέματα Αριστείας Αεροδρομίων στην Ασφάλεια του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων
(ACI) για το 2014, καθώς και των στοιχείων αναφορικά με την προώθηση ασφάλειας μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Επίσης επισκοπήσαμε τα πρακτικά από την Άσκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας που έλαβε χώρα το Νοέμβριο του 2014, η
οποία περιελάμβανε εκτεταμένη εμπλοκή ενδιαφερομένων μερών και συνεργασία με πολλαπλούς φορείς.
34 / aia.gr
Αεροπορική Ασφάλεια εμπλοκής των συμμετόχων, όλες οι περιπτώσεις
αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς.
Αεροπορική Ασφάλεια (Βασικός Δείκτης Απόδοσης)
2014 2013 Το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αερολιμένα
(ΠΥΑ) κινητοποιήθηκε συνολικά για 263 περιπτώσεις,
σοβαρά συβάντα ανά / 100.000 δραστηριότητες 36,23 41,29 σχετιζόμενα κυρίως με περιστατικά έκτακτης ανάγκης σε
στην περιοχή κίνησης α/φων αεροσκάφη και συναγερμούς για πυρκαγιά.
Η επίδοση αυτή πληροί το σχετικό εταιρικό στόχο για το 2014, Επιπλέον, οι Υπηρεσίες Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας
στο επίπεδο “εξαιρετική απόδοση”. Αερολιμένα (ΥΕΙΒΑ) εξυπηρέτησαν συνολικά 4.033 περιστατικά
κατά τη διάρκεια του 2014.
Πραγματοποίηση Ασκήσεων Ετοιμότητας Ουσιαστικό
Zήτημα
• Μάρτιος 2014: Ετήσια άσκηση στις Συνέχειας. Το εμπλεκόμενο προσωπικό
εγκαταστάσεις της OFC Υπηρεσίες ενεργοποίησε επιτυχώς την εναλλακτική Airlines στο Αεροδρόμιο και συνδυασμό
Αεροπορικού Καυσίμου (δεξαμενή εγκατάσταση ΚΕΑ, παρέχοντας συμβάντων διαχείρισης κρίσεων και την
καυσίμων). Το σενάριο περιελάμβανε ολοκληρωμένες υπηρεσίες συντονισμού επικοινωνιακή διαχείρισή τους.
την ανάφλεξη και έκρηξη της δεξαμενής αεροδρομίου κατά τη διάρκεια μιας • Σεπτέμβριος 2014: Ετήσια
καυσίμου No. 2 και τον τραυματισμό ενός ιδιαίτερης ώρας αιχμής, αποδεικνύοντας εκπαιδευτική άσκηση Απομάκρυνσης
υπαλλήλου OFC. έτσι την αποτελεσματικότητα των εν λόγω Ακινητοποιημένου Αεροσκάφους
• Μάρτιος 2014: Άσκηση επί χάρτου για διαδικασιών. προκειμένου να επιβεβαιωθεί η
την αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης • Απρίλιος 2014: Σε συνεργασία με επιχειρησιακή ετοιμότητα του εξοπλισμού
με την Emirates Airline με σκοπό την το προσωπικό της Εmirates Airline, (αερασκοί, πλατφόρμα μετακίνησης,
αναθεώρηση των τοπικών διαδικασιών πραγματοποιήθηκε μια άσκηση των συσκευή έλξης, εξοπλισμός πρόσδεσης,
τους για την αντιμετώπιση καταστάσεων ρόλων και των διαδικασιών παροχής κλπ).
ανάγκης και επομένως τη συμμόρφωσή βοήθειας σε τραυματικό στρες σε • Οκτώβριος 2014: «Κρίση Έμπολα στην
τους με το Σχέδιο Αντιμετώπισης περίπτωση λειτουργίας του Κέντρου Ελλάδα» με τη συμμετοχή μεγάλων
Καταστάσεων Ανάγκης Αερολιμένα Υποδοχής Φίλων και Συγγενών. εθνικών θεσμικών οργάνων υπό το
(ΣΑΚΑΑ). Εκτός από το προσωπικό της • Μάιος 2014: Σεμινάριο επικοινωνίας συντονισμό του Κέντρου Ελέγχου &
Emirates Airline, συμμετείχαν επίσης διαχείρισης κρίσεων στοχεύοντας Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) και
εκπρόσωποι από το Airport Hotel Sofitel, στην ενδυνάμωση των μηχανισμών του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας
την ΥΠΑ, τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης συντονισμού μεταξύ όλων των (ΕΚΕΠΥ).
Αερολιμένα Αθηνών, τη Goldair Handling συμμετόχων του Aεροδρομίου • Νοέμβριος 2014: Σε συμμόρφωση με τις
και την Επιτροπή Αεροπορικών Εταιρειών. (κρατικές αρχές, αεροπορικές εταιρείες σχετικές απαιτήσεις του ICAO διεξήχθη
• Μάρτιος 2014: Άσκηση επί χάρτου και εκπρόσωποι φορέων επίγειας με επιτυχία η Άσκηση Ετοιμότητα
έκτακτης ανάγκης σε συνεργασία με τη εξυπηρέτησης). Ευρείας Κλίμακας με σενάριο «Ατύχημα
SAS Airlines προκειμένου να επιτρέψει • Ιούνιος 2014: Άσκηση επί χάρτου αεροσκάφους στο Aεροδρόμιο», η οποία
στη διοίκηση της εταιρείας να δοκιμάσει αναφορικά με τη διαχείριση κρίσεων και χωριζόταν σε δύο φάσεις: (i) στην πρώτη
την ετοιμότητα βασικών στελεχών της, το επικοινωνιακό σχέδιο σε συνεργασία φάση δοκιμάστηκαν οι επικοινωνίες
ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις επικοινωνίες με την ΥΠΑ, τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης και ο συντονισμός άνω των είκοσι
σε περιπτώσεις κρίσης και τη διαχείριση Αερολιμένα Αθηνών, την Πυροσβεστική συμμετεχόντων μεταξύ των οποίων και
των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στην Υπηρεσία Αερολιμένα, την Υπηρεσία η Επιτροπή Διερεύνηση Ατυχημάτων
άσκηση συμμετείχαν επίσης η ΥΠΑ, η Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)
Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αερολιμένα (ΥΕΙΒΑ), την Επιτροπή για την αντιμετώπιση συμβάντος
Αθηνών και η Goldair Handling. Αεροπορικών Εταιρειών, την Επιτροπή μαζικών θανάτων, (ii) η δεύτερη φάση
• Απρίλιος 2014: Η άσκηση εκκένωσης Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας περιελάμβανε άσκηση επί χάρτου, με την
του Κέντρου Επιχειρήσεων Αερολιμένα Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) και την Aegean ενεργοποίηση του «Σχεδίου Διαχείρισης
(ΚΕΑ), σύμφωνα με το σχετικό σενάριο Airlines. Το σενάριο περιελάμβανε Ανθρώπινων Απωλειών» (ΣΔΑΑ)
του εταιρικού Σχεδίου Επιχειρησιακής ατύχημα σε αεροσκάφος της Aegean της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής
Προστασίας.
Σχόλιο Διασφάλισης
Κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων με εκπροσώπους της Εταιρείας, επισκοπήσαμε στοιχεία που τεκμηριώνουν το ρόλο του ΔΑΑ
ως «ενορχηστρωτή» της αεροδρομιακής κοινότητας, σχετικά – μεταξύ άλλων – με τη διασφάλιση της ασφάλειας πελατών
και κοινού. Πιο συγκεκριμένα, συζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο ο ΔΑΑ εφαρμόζει τη διαδικασία πέντε βημάτων του
Συστήματος Διαχείρισης Αεροπορικής Ασφάλειας: πολιτική και στόχοι ασφάλειας, διαχείριση κινδύνων ασφάλειας, αναφορά
συμβάντων, εξωτερικός έλεγχος και προώθηση της ασφάλειας. Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων, προβήκαμε σε επισκόπηση
της ανεξάρτητης έκθεσης ελέγχου σε θέματα Αριστείας Αεροδρομίων στην Ασφάλεια του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων
(ACI) για το 2014, καθώς και των στοιχείων αναφορικά με την προώθηση ασφάλειας μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Επίσης επισκοπήσαμε τα πρακτικά από την Άσκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας που έλαβε χώρα το Νοέμβριο του 2014, η
οποία περιελάμβανε εκτεταμένη εμπλοκή ενδιαφερομένων μερών και συνεργασία με πολλαπλούς φορείς.
34 / aia.gr