Page 23 - Corporate Responsibility Report 2014
P. 23
Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας 2014
Γενική Παρουσίαση Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει έσοδα από τις χρεώσεις Αεροδρομίου αυξήθηκαν κατά 18,9%
έκταση περίπου 16.000 τ.χλμ. και διαθέτει δύο διαδρόμους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σχεδόν ανάλογα με τις
προσγείωσης / απογείωσης σε συμμόρφωση με τον Κωδικό τάσεις της επιβατικής κίνησης. Όλες οι χρεώσεις Αεροδρομίου
Αναφοράς Αεροδρομίου “4E” του ICAO, (03L/21R: μήκος 3.800 παρέμειναν αμετάβλητες, ενώ συνεχίσαμε να υλοποιούμε
και πλάτος 60 μ. και 03L/21R: μήκος 4.000 και πλάτος 60 μ. – αναπτυξιακά και στοχευμένα προγράμματα παροχής κινήτρων
συμπεριλαμβανομένων των ερεισμάτων και στις δύο πλευρές, σύμφωνα με τη φιλοσοφία μας για τη διαχείριση κινδύνου.
πλάτους 7,5 μ.).
Τα έσοδα από μη αεροπορικές δραστηριότητες υπήρξαν
Οικονομική Απόδοση Ουσιαστικό γενικά υψηλότερα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος
Zήτημα κατά 3,9%. Συγκεκριμένα, τα έσοδα από τις υπηρεσίες
επίγειας εξυπηρέτησης και τις παραχωρήσεις στην περιοχή
Παρά το γεγονός ότι η οικονομική ανάκαμψη στην Ελλάδα δραστηριοτήτων αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 16,5%,
ακολουθώντας τις τάσεις της ανάπτυξης της κίνησης.
ήταν μέτρια, ο ΔΑΑ σημείωσε σημαντικά αυξανόμενα κέρδη, Τα έσοδα από εμπορικές δραστηριότητες αυξήθηκαν
μετριοπαθώς κατά 6%, εφόσον ο αντίκτυπος από την
κυρίως προερχόμενα από την επιτυχή ανάπτυξη της κίνησης αύξηση της κίνησης αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη
μειωμένη κατανάλωση ανά επιβάτη και τις συνολικά
εντός του 2014. Η απόδοση των εσόδων επηρεάστηκε αρνητικές τάσεις της αγοράς. Τα έσοδα από την ακίνητη
περιουσία κατέγραψαν μείωση κατά 10,8%, σε σύγκριση
από μια σειρά σημαντικών εξελίξεων της αγοράς, σε με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω της μείωσης των
φωτοβολταϊκών τιμολογίων από τον Απρίλιο του 2014
συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες της εταιρείας και την πρόσθετη επιβάρυνση που καταγράφηκε από την
αναδρομική μείωση των τιμολογίων (2013). Τέλος, τα έσοδα
να αντιμετωπίσει και να υποστηρίξει τις αντίστοιχες τάσεις, από τα Πληροφοριακά Συστήματα & Τηλεπικοινωνίες
κατέγραψαν μικρή μείωση κατά 1,2%.
δηλαδή τη σταθεροποίηση της οικονομίας, την ενίσχυση
Σε σχέση με τα λειτουργικά μας έξοδα, παρά τη σημαντική
της ελκυστικότητας της Αθήνας και τη σημαντική αύξηση αύξηση της κίνησης, συνεχίστηκαν οι προσπάθειες για
περαιτέρω μείωση του κόστους εντός του 2014 με αποτέλεσμα
της προσφερόμενης χωρητικότητας από τις αεροπορικές την οριακή μόνο αύξηση των συνολικά λειτουργικών εξόδων
κατά 2,8% συγκριτικά με το 2013.
εταιρείες. Εν τω μεταξύ, ο ΔΑΑ πέτυχε σημαντική αύξηση
της κίνησης, τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα,
αποδεικνύοντας έτσι ότι έχει γίνει ακόμη πιο αποδοτικός και
αποτελεσματικός, χωρίς να διακυβεύεται η στρατηγική του
αναφορικά με τη σχέση τιμής - ποιότητας.
Από άποψη εσόδων, τα έσοδα που προέρχονται από
αεροπορικές δραστηριότητες (συμπεριλαμβανομένου
του μεριδίου του ΔΑΑ από το Τέλος Εκσυγχρονισμού &
Ανάπτυξης Αεροδρομίων) συμβάλλουν το μέγιστο ποσοστό
αντιπροσωπεύοντας το 61% των συνολικών εσόδων. Τα
Οικονομικοί Δείκτες 2014 2013
351,7 311,8
Συνολικά Έσοδα & Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ) (σε εκατ. €) 111,5 108,4
Συνολικά Λειτουργικά Έξοδα (σε εκατ. €) 240,1 203,4
Αποτελέσματα προ Χρηματοοικονομικών Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) Συμπεριλαμβανομένου
του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ) (σε εκατ. €) 68,3% 65,2%
Απόδοση (%) προ Χρηματοοικονομικών Φόρων και Αποσβέσεων EBITDA 1.207,5 1.226,1
(σε εκατ. €) EBITDA + ΤΕΑΑ / Συνολικά Έσοδα συμπεριλαμβανομένου ΤΕΑΑ
Σύνολο Παγίων (σε εκατ. €) 70,5 28,9
Προστιθέμενη Αξία επί των Παγίων (σε εκατ.€)
ΑVA = Καθαρά Λειτουργικά Κέρδη προ-Φόρων - Κόστος Κεφαλαίου x Καθαρή Αξία Παγίων 65,1 79,5
Μερίσματα (σε εκατ.€) 22,1 -23,5
Ποσά που αφορούν στο προηγούμενο Οικονομικό Έτος, η εκροή των οποίων πραγματοποιήθηκε στο τρέχον έτος 26,4 17,4
Αύξηση στα κέρδη εις Νέον (σε εκατ.€)
Φόρος Εισοδήματος & Άλλοι Φόροι (σε εκατ.€) 100,6 91,5
Ποσά που αφορούν στο προηγούμενο Οικονομικό Έτος, η εκροή των οποίων πραγματοποιήθηκε στο τρέχον έτος
Κοινωνικό Προϊόν (σε εκατ.€) 2,50% 2,44%
Ο δείκτης για το Κοινωνικό Προϊόν αφορά στη συνολική αποτίμηση των εταιρικών δράσεων σχετικά με το περιβάλλον,την
τοπική κοινωνία, τις τέχνες & τον πολιτισμό, τις κοινωνικές εισφορές, την εργασιακή ασφάλεια, τα προνόμια & τις δράσεις
εμπλοκής των εργαζομένων και άλλων δράσεων σχετικών με τη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας
Εταιρική Υπευθυνότητα % επί του Συνόλου των Λειτουργικών Εξόδων
Η Εταιρική Υπευθυνότητα ως % επί του συνόλου των Λειτουργικών Εξόδων. Ο δείκτης για την Εταιρική Υπευθυνότητα
αφορά στη συνολική αποτίμηση των εταιρικών δράσεων σχετικά με το περιβάλλον, την Τοπική Κοινωνία, τις τέχνες
& τον πολιτισμό,τις κοινωνικές εισφορές, την εργασιακή ασφάλεια, τα προνόμια & τις δράσεις εμπλοκής των
εργαζομένων και άλλων δράσεων σχετικών με τη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας
aia.gr / 23
Γενική Παρουσίαση Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει έσοδα από τις χρεώσεις Αεροδρομίου αυξήθηκαν κατά 18,9%
έκταση περίπου 16.000 τ.χλμ. και διαθέτει δύο διαδρόμους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σχεδόν ανάλογα με τις
προσγείωσης / απογείωσης σε συμμόρφωση με τον Κωδικό τάσεις της επιβατικής κίνησης. Όλες οι χρεώσεις Αεροδρομίου
Αναφοράς Αεροδρομίου “4E” του ICAO, (03L/21R: μήκος 3.800 παρέμειναν αμετάβλητες, ενώ συνεχίσαμε να υλοποιούμε
και πλάτος 60 μ. και 03L/21R: μήκος 4.000 και πλάτος 60 μ. – αναπτυξιακά και στοχευμένα προγράμματα παροχής κινήτρων
συμπεριλαμβανομένων των ερεισμάτων και στις δύο πλευρές, σύμφωνα με τη φιλοσοφία μας για τη διαχείριση κινδύνου.
πλάτους 7,5 μ.).
Τα έσοδα από μη αεροπορικές δραστηριότητες υπήρξαν
Οικονομική Απόδοση Ουσιαστικό γενικά υψηλότερα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος
Zήτημα κατά 3,9%. Συγκεκριμένα, τα έσοδα από τις υπηρεσίες
επίγειας εξυπηρέτησης και τις παραχωρήσεις στην περιοχή
Παρά το γεγονός ότι η οικονομική ανάκαμψη στην Ελλάδα δραστηριοτήτων αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 16,5%,
ακολουθώντας τις τάσεις της ανάπτυξης της κίνησης.
ήταν μέτρια, ο ΔΑΑ σημείωσε σημαντικά αυξανόμενα κέρδη, Τα έσοδα από εμπορικές δραστηριότητες αυξήθηκαν
μετριοπαθώς κατά 6%, εφόσον ο αντίκτυπος από την
κυρίως προερχόμενα από την επιτυχή ανάπτυξη της κίνησης αύξηση της κίνησης αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη
μειωμένη κατανάλωση ανά επιβάτη και τις συνολικά
εντός του 2014. Η απόδοση των εσόδων επηρεάστηκε αρνητικές τάσεις της αγοράς. Τα έσοδα από την ακίνητη
περιουσία κατέγραψαν μείωση κατά 10,8%, σε σύγκριση
από μια σειρά σημαντικών εξελίξεων της αγοράς, σε με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω της μείωσης των
φωτοβολταϊκών τιμολογίων από τον Απρίλιο του 2014
συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες της εταιρείας και την πρόσθετη επιβάρυνση που καταγράφηκε από την
αναδρομική μείωση των τιμολογίων (2013). Τέλος, τα έσοδα
να αντιμετωπίσει και να υποστηρίξει τις αντίστοιχες τάσεις, από τα Πληροφοριακά Συστήματα & Τηλεπικοινωνίες
κατέγραψαν μικρή μείωση κατά 1,2%.
δηλαδή τη σταθεροποίηση της οικονομίας, την ενίσχυση
Σε σχέση με τα λειτουργικά μας έξοδα, παρά τη σημαντική
της ελκυστικότητας της Αθήνας και τη σημαντική αύξηση αύξηση της κίνησης, συνεχίστηκαν οι προσπάθειες για
περαιτέρω μείωση του κόστους εντός του 2014 με αποτέλεσμα
της προσφερόμενης χωρητικότητας από τις αεροπορικές την οριακή μόνο αύξηση των συνολικά λειτουργικών εξόδων
κατά 2,8% συγκριτικά με το 2013.
εταιρείες. Εν τω μεταξύ, ο ΔΑΑ πέτυχε σημαντική αύξηση
της κίνησης, τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα,
αποδεικνύοντας έτσι ότι έχει γίνει ακόμη πιο αποδοτικός και
αποτελεσματικός, χωρίς να διακυβεύεται η στρατηγική του
αναφορικά με τη σχέση τιμής - ποιότητας.
Από άποψη εσόδων, τα έσοδα που προέρχονται από
αεροπορικές δραστηριότητες (συμπεριλαμβανομένου
του μεριδίου του ΔΑΑ από το Τέλος Εκσυγχρονισμού &
Ανάπτυξης Αεροδρομίων) συμβάλλουν το μέγιστο ποσοστό
αντιπροσωπεύοντας το 61% των συνολικών εσόδων. Τα
Οικονομικοί Δείκτες 2014 2013
351,7 311,8
Συνολικά Έσοδα & Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ) (σε εκατ. €) 111,5 108,4
Συνολικά Λειτουργικά Έξοδα (σε εκατ. €) 240,1 203,4
Αποτελέσματα προ Χρηματοοικονομικών Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) Συμπεριλαμβανομένου
του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ) (σε εκατ. €) 68,3% 65,2%
Απόδοση (%) προ Χρηματοοικονομικών Φόρων και Αποσβέσεων EBITDA 1.207,5 1.226,1
(σε εκατ. €) EBITDA + ΤΕΑΑ / Συνολικά Έσοδα συμπεριλαμβανομένου ΤΕΑΑ
Σύνολο Παγίων (σε εκατ. €) 70,5 28,9
Προστιθέμενη Αξία επί των Παγίων (σε εκατ.€)
ΑVA = Καθαρά Λειτουργικά Κέρδη προ-Φόρων - Κόστος Κεφαλαίου x Καθαρή Αξία Παγίων 65,1 79,5
Μερίσματα (σε εκατ.€) 22,1 -23,5
Ποσά που αφορούν στο προηγούμενο Οικονομικό Έτος, η εκροή των οποίων πραγματοποιήθηκε στο τρέχον έτος 26,4 17,4
Αύξηση στα κέρδη εις Νέον (σε εκατ.€)
Φόρος Εισοδήματος & Άλλοι Φόροι (σε εκατ.€) 100,6 91,5
Ποσά που αφορούν στο προηγούμενο Οικονομικό Έτος, η εκροή των οποίων πραγματοποιήθηκε στο τρέχον έτος
Κοινωνικό Προϊόν (σε εκατ.€) 2,50% 2,44%
Ο δείκτης για το Κοινωνικό Προϊόν αφορά στη συνολική αποτίμηση των εταιρικών δράσεων σχετικά με το περιβάλλον,την
τοπική κοινωνία, τις τέχνες & τον πολιτισμό, τις κοινωνικές εισφορές, την εργασιακή ασφάλεια, τα προνόμια & τις δράσεις
εμπλοκής των εργαζομένων και άλλων δράσεων σχετικών με τη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας
Εταιρική Υπευθυνότητα % επί του Συνόλου των Λειτουργικών Εξόδων
Η Εταιρική Υπευθυνότητα ως % επί του συνόλου των Λειτουργικών Εξόδων. Ο δείκτης για την Εταιρική Υπευθυνότητα
αφορά στη συνολική αποτίμηση των εταιρικών δράσεων σχετικά με το περιβάλλον, την Τοπική Κοινωνία, τις τέχνες
& τον πολιτισμό,τις κοινωνικές εισφορές, την εργασιακή ασφάλεια, τα προνόμια & τις δράσεις εμπλοκής των
εργαζομένων και άλλων δράσεων σχετικών με τη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας
aia.gr / 23