Page 19 - Corporate Responsibility Report 2014
P. 19
Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας 2014
με την ολοκλήρωση των δράσεων) την InterVISTAS και είχε ανατεθεί από το ACI Ευρώπης,
υποδεικνύει μια άμεση σχέση μεταξύ της συνδεσιμότητας
• Σχέδιο Δράσης για τις Τοπικές Κοινότητες (που εκφράζεται ενός αεροδρομίου και της οικονομικής ανάπτυξης
(εκφρασμένη ως κατά κεφαλήν ΑΕΠ). Ο οικονομικός
με την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων δράσεων) αντίκτυπος αξιολογείται σε 4 κατηγορίες:
• Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού [που εκφράζεται ως ώρες • Άμεσος: αεροδρομιακές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις
εκπαίδευσης ανά Ισοδύναμο Πλήρους Απασχόλησης (ΙΠΑ)] που συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία του αεροδρομίου
Στα επόμενα κεφάλαια του παρόντος Απολογισμού θα • Έμμεσος: δραστηριότητες τροφοδοσίας και υποστήριξης
βρείτε διαγράμματα και πίνακες με συγκεκριμένα στοιχεία • Συνακόλουθος/πολλαπλασιαστικός: επίδραση στην
απόδοσης για όλα τα ανωτέρω μαζί με συγκεκριμένες
αναφορές που αφορούν στην επίτευξη εταιρικών στόχων. τοπική οικονομία
Μετρούμε και αναφέρουμε τις δράσεις μας και τη • Καταλυτικός: εθνική επίδραση στον τουρισμό,
γενικότερη επίδοσή μας σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης
με τακτικό, δομημένο και διαφανή τρόπο. Ο Απολογισμός το εμπόριο, τις επενδύσεις και την αύξηση της
Εταιρικής Υπευθυνότητας για το 2014 αποτελεί τη 12η ετήσια παραγωγικότητας.
εταιρική έκδοση του ΔΑΑ. Με σκοπό τη μεγιστοποίηση της
προστιθέμενης αξίας στη διαδικασία απολογισμού, ο ΔΑΑ Τα καταλυτικά αποτελέσματα έχουν ιδιαίτερη σημασία
υποβάλλει τον Απολογισμό για εξωτερική πιστοποίηση για τις χώρες με σχετικά μεγάλους τουριστικούς κλάδους,
από ανεξάρτητο φορέα. Η ανεξάρτητη ελεγκτική γεγονός που αντικατοπτρίζει τη σημασία της αεροπορίας
εταιρεία εγγυάται την ακρίβεια, την πληρότητα και τη σε αυτούς τους κλάδους. Σύμφωνα με τη μελέτη της
συμμόρφωσή του εφετινού Απολογισμού με τις ισχύουσες InterVISTAS, από το σύνολο των 4.450.400 θέσεων
κατευθυντήριες γραμμές και τα πρότυπα. Το αποτέλεσμα εργασίας που σχετίζονται με το συνολικό αντίκτυπο των
αυτής της διαδικασίας περιλαμβάνεται ως χωριστή Δήλωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων, 360.400 αντιστοιχούν σε
Διασφάλισης στο τέλος του παρόντος Απολογισμού. Ελληνικά Αεροδρόμια.
Ο Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας διανέμεται σε Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει μια σημαντική
ευρύ κοινό που κυμαίνεται από τους εργαζομένους του ΔΑΑ απόδοση που υπερβαίνει την οικονομική αξία που
ως την αεροδρομιακή κοινότητα, τους επιχειρηματικούς δημιουργείται για τους μετόχους και το Ελληνικό Δημόσιο
μας εταίρους και διάφορους άλλους συμμετόχους, ενώ συγκεκριμένα. Υπάρχει ουσιαστική συμβολή από την
είναι επίσης διαθέσιμος προς κάθε ενδιαφερόμενο σε αεροδρομιακή κοινότητα στη δημιουργία θέσεων εργασίας
ηλεκτρονική μορφή μέσα από την ιστοσελίδα της Εταιρείας. και την οικονομική ανάπτυξη, τόσο σε περιφερειακό όσο
και σε εθνικό επίπεδο. Μια μελέτη που ανατέθηκε από
Η ενεργή συμμετοχή μας σε επιχειρηματικούς το ΔΑΑ το 2013, έδειξε ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει
οργανισμούς και η παρουσία μας σε εκδηλώσεις δικτύωσης ένα συνολικό οικονομικό αντίκτυπο (σε εθνικό επίπεδο)
σχετικές με θέματα βιωσιμότητας μας επιτρέπουν να ύψους 99.987 θέσεων εργασίας (2,5% της απασχόλησης
παρουσιάζουμε τις πρακτικές μας και να ανταλλάσσουμε στην Ελλάδα) και συνολική προστιθέμενη αξία ύψους € 5,1
απόψεις και εμπειρίες. Μεταξύ άλλων, ο Διεθνής δισεκατομμυρίων. (2,63% του ΑΕΠ). Ταυτόχρονα, μέσα από
Αερολιμένας Αθηνών είναι μέλος του Ελληνικού Δικτύου τις δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας προκύπτουν σημαντικά
για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και συμμετέχει ενεργά οφέλη από τη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα
στο Ελληνικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο για τη Βιώσιμη Αθηνών στον τομέα της ποιότητας και της ασφάλειας των
Ανάπτυξη (υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων μεταφορών, του περιβάλλοντος, της εργασιακής ειρήνης,
και Βιομηχανιών), στο τοπικό δίκτυο του Οικουμενικού κλπ. Η ίδια η Εταιρεία Αεροδρομίου έχει διευρυμένο και
Συμφώνου του ΟΗΕ, στην ΕΕΔΕ / Τομέας Εταιρικών μακροχρόνιο αντίκτυπο στην ευημερία της περιοχής μέσω
Υποθέσεων και την Επιτροπή για την Περιβαλλοντική της υποστήριξης υποδομών και διαφόρων κοινωνικών,
Στρατηγική του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων ανθρωπιστικών και πολιτισμικών σκοπών, όπως επίσης και
Ευρώπης (ACI-Europe). στην Ελληνική κοινωνία εν γένει μέσω του προγράμματος
χορηγιών που εφαρμόζει.
Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικών Ουσιαστικό
Επιπτώσεων Ζήτημα Η σημασία που αποδίδεται από το ΔΑΑ στις κοινωνικο-
οικονομικές επιπτώσεις του είναι εμφανής στην ιεράρχηση
Τα αεροδρόμια θεωρούνται ολοένα και περισσότερο των θεμάτων, όπως απεικονίζεται στο Διάγραμμα
Ουσιαστικότητας. Δύο από τα κορυφαία δώδεκα ουσιαστικά
σημαντικός παράγοντας κοινωνικο-οικονομικής ανάπτυξης ζητήματα σχετίζονται με θέματα των Τοπικών Κοινοτήτων
(περιγράφονται στο Κεφάλαιο 6 του παρόντος Απολογισμού)
τόσο της εθνικής οικονομίας όσο και των τοπικών και την έμμεση οικονομική επίπτωση στην ευρύτερη
κοινωνία. Αυτό το τελευταίο θέμα εξετάζει τον έμμεσο,
κοινοτήτων όπου λειτουργούν. Η συνεισφορά τους δεν συνακόλουθο και καταλυτικό οικονομικό αντίκτυπο και
είναι σύμφωνο με τη σχετική κατηγορία του GRI για το
περιορίζεται στον άμεσο αντίκτυπο που προκύπτει από εύρος των έμμεσων οικονομικών αντίκτυπων. Για το 2014, ο
απολογισμός περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με τον αντίκτυπο
τη λειτουργία τους, αλλά αντιθέτως εκτείνεται σε πολύ μας στον τουριστικό κλάδο της Αθήνας (Κεφάλαιο 6) και
την επίδραση μας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στην περιοχή
μεγαλύτερα οφέλη για τις τοπικές εταιρείες, τους σχετικούς (Κεφάλαιο 7).
κρατικούς φορείς και την ευρύτερη κοινωνία, όλοι εκ των
οποίων αποκτούν πρόσβαση στο υψηλό γενικά επίπεδο
υπηρεσιών και προϊόντων που αναπτύσσονται στους
διεθνείς αερολιμένες.
Η μελέτη του 2014 με τίτλο «Οικονομικός Αντίκτυπος
των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων», που εκπονήθηκε από
aia.gr / 19
με την ολοκλήρωση των δράσεων) την InterVISTAS και είχε ανατεθεί από το ACI Ευρώπης,
υποδεικνύει μια άμεση σχέση μεταξύ της συνδεσιμότητας
• Σχέδιο Δράσης για τις Τοπικές Κοινότητες (που εκφράζεται ενός αεροδρομίου και της οικονομικής ανάπτυξης
(εκφρασμένη ως κατά κεφαλήν ΑΕΠ). Ο οικονομικός
με την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων δράσεων) αντίκτυπος αξιολογείται σε 4 κατηγορίες:
• Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού [που εκφράζεται ως ώρες • Άμεσος: αεροδρομιακές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις
εκπαίδευσης ανά Ισοδύναμο Πλήρους Απασχόλησης (ΙΠΑ)] που συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία του αεροδρομίου
Στα επόμενα κεφάλαια του παρόντος Απολογισμού θα • Έμμεσος: δραστηριότητες τροφοδοσίας και υποστήριξης
βρείτε διαγράμματα και πίνακες με συγκεκριμένα στοιχεία • Συνακόλουθος/πολλαπλασιαστικός: επίδραση στην
απόδοσης για όλα τα ανωτέρω μαζί με συγκεκριμένες
αναφορές που αφορούν στην επίτευξη εταιρικών στόχων. τοπική οικονομία
Μετρούμε και αναφέρουμε τις δράσεις μας και τη • Καταλυτικός: εθνική επίδραση στον τουρισμό,
γενικότερη επίδοσή μας σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης
με τακτικό, δομημένο και διαφανή τρόπο. Ο Απολογισμός το εμπόριο, τις επενδύσεις και την αύξηση της
Εταιρικής Υπευθυνότητας για το 2014 αποτελεί τη 12η ετήσια παραγωγικότητας.
εταιρική έκδοση του ΔΑΑ. Με σκοπό τη μεγιστοποίηση της
προστιθέμενης αξίας στη διαδικασία απολογισμού, ο ΔΑΑ Τα καταλυτικά αποτελέσματα έχουν ιδιαίτερη σημασία
υποβάλλει τον Απολογισμό για εξωτερική πιστοποίηση για τις χώρες με σχετικά μεγάλους τουριστικούς κλάδους,
από ανεξάρτητο φορέα. Η ανεξάρτητη ελεγκτική γεγονός που αντικατοπτρίζει τη σημασία της αεροπορίας
εταιρεία εγγυάται την ακρίβεια, την πληρότητα και τη σε αυτούς τους κλάδους. Σύμφωνα με τη μελέτη της
συμμόρφωσή του εφετινού Απολογισμού με τις ισχύουσες InterVISTAS, από το σύνολο των 4.450.400 θέσεων
κατευθυντήριες γραμμές και τα πρότυπα. Το αποτέλεσμα εργασίας που σχετίζονται με το συνολικό αντίκτυπο των
αυτής της διαδικασίας περιλαμβάνεται ως χωριστή Δήλωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων, 360.400 αντιστοιχούν σε
Διασφάλισης στο τέλος του παρόντος Απολογισμού. Ελληνικά Αεροδρόμια.
Ο Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας διανέμεται σε Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει μια σημαντική
ευρύ κοινό που κυμαίνεται από τους εργαζομένους του ΔΑΑ απόδοση που υπερβαίνει την οικονομική αξία που
ως την αεροδρομιακή κοινότητα, τους επιχειρηματικούς δημιουργείται για τους μετόχους και το Ελληνικό Δημόσιο
μας εταίρους και διάφορους άλλους συμμετόχους, ενώ συγκεκριμένα. Υπάρχει ουσιαστική συμβολή από την
είναι επίσης διαθέσιμος προς κάθε ενδιαφερόμενο σε αεροδρομιακή κοινότητα στη δημιουργία θέσεων εργασίας
ηλεκτρονική μορφή μέσα από την ιστοσελίδα της Εταιρείας. και την οικονομική ανάπτυξη, τόσο σε περιφερειακό όσο
και σε εθνικό επίπεδο. Μια μελέτη που ανατέθηκε από
Η ενεργή συμμετοχή μας σε επιχειρηματικούς το ΔΑΑ το 2013, έδειξε ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει
οργανισμούς και η παρουσία μας σε εκδηλώσεις δικτύωσης ένα συνολικό οικονομικό αντίκτυπο (σε εθνικό επίπεδο)
σχετικές με θέματα βιωσιμότητας μας επιτρέπουν να ύψους 99.987 θέσεων εργασίας (2,5% της απασχόλησης
παρουσιάζουμε τις πρακτικές μας και να ανταλλάσσουμε στην Ελλάδα) και συνολική προστιθέμενη αξία ύψους € 5,1
απόψεις και εμπειρίες. Μεταξύ άλλων, ο Διεθνής δισεκατομμυρίων. (2,63% του ΑΕΠ). Ταυτόχρονα, μέσα από
Αερολιμένας Αθηνών είναι μέλος του Ελληνικού Δικτύου τις δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας προκύπτουν σημαντικά
για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και συμμετέχει ενεργά οφέλη από τη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα
στο Ελληνικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο για τη Βιώσιμη Αθηνών στον τομέα της ποιότητας και της ασφάλειας των
Ανάπτυξη (υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων μεταφορών, του περιβάλλοντος, της εργασιακής ειρήνης,
και Βιομηχανιών), στο τοπικό δίκτυο του Οικουμενικού κλπ. Η ίδια η Εταιρεία Αεροδρομίου έχει διευρυμένο και
Συμφώνου του ΟΗΕ, στην ΕΕΔΕ / Τομέας Εταιρικών μακροχρόνιο αντίκτυπο στην ευημερία της περιοχής μέσω
Υποθέσεων και την Επιτροπή για την Περιβαλλοντική της υποστήριξης υποδομών και διαφόρων κοινωνικών,
Στρατηγική του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων ανθρωπιστικών και πολιτισμικών σκοπών, όπως επίσης και
Ευρώπης (ACI-Europe). στην Ελληνική κοινωνία εν γένει μέσω του προγράμματος
χορηγιών που εφαρμόζει.
Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικών Ουσιαστικό
Επιπτώσεων Ζήτημα Η σημασία που αποδίδεται από το ΔΑΑ στις κοινωνικο-
οικονομικές επιπτώσεις του είναι εμφανής στην ιεράρχηση
Τα αεροδρόμια θεωρούνται ολοένα και περισσότερο των θεμάτων, όπως απεικονίζεται στο Διάγραμμα
Ουσιαστικότητας. Δύο από τα κορυφαία δώδεκα ουσιαστικά
σημαντικός παράγοντας κοινωνικο-οικονομικής ανάπτυξης ζητήματα σχετίζονται με θέματα των Τοπικών Κοινοτήτων
(περιγράφονται στο Κεφάλαιο 6 του παρόντος Απολογισμού)
τόσο της εθνικής οικονομίας όσο και των τοπικών και την έμμεση οικονομική επίπτωση στην ευρύτερη
κοινωνία. Αυτό το τελευταίο θέμα εξετάζει τον έμμεσο,
κοινοτήτων όπου λειτουργούν. Η συνεισφορά τους δεν συνακόλουθο και καταλυτικό οικονομικό αντίκτυπο και
είναι σύμφωνο με τη σχετική κατηγορία του GRI για το
περιορίζεται στον άμεσο αντίκτυπο που προκύπτει από εύρος των έμμεσων οικονομικών αντίκτυπων. Για το 2014, ο
απολογισμός περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με τον αντίκτυπο
τη λειτουργία τους, αλλά αντιθέτως εκτείνεται σε πολύ μας στον τουριστικό κλάδο της Αθήνας (Κεφάλαιο 6) και
την επίδραση μας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στην περιοχή
μεγαλύτερα οφέλη για τις τοπικές εταιρείες, τους σχετικούς (Κεφάλαιο 7).
κρατικούς φορείς και την ευρύτερη κοινωνία, όλοι εκ των
οποίων αποκτούν πρόσβαση στο υψηλό γενικά επίπεδο
υπηρεσιών και προϊόντων που αναπτύσσονται στους
διεθνείς αερολιμένες.
Η μελέτη του 2014 με τίτλο «Οικονομικός Αντίκτυπος
των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων», που εκπονήθηκε από
aia.gr / 19