Page 33 - exofilo_gr
P. 33
ΑΠΟΛΟΓ Ι ΣΜΟΣ
ΕΤΑΙ ΡΙΚΗΣ
Υ ΠΕ Υ Θ ΥΝΟ Τ Η ΤΑ Σ
2012
φορείς και συμμετέχει σε επιτροπές αερομεταφορών ακόμα περαιτέρω. Τον Αύγουστο του 2012, ο ΔΑΑ
στην Ελλάδα και το εξωτερικό. ανακοίνωσε το Στοχευμένο Πρόγραμμα Παροχής
• Ο ΔΑΑ εκπροσωπείται όσον αφορά τις εμπορικές Κινήτρων για τη χειμερινή περίοδο 2012-2013, που
του επιχειρηματικές δραστηριότητες σε εξειδικευμένα περιελάμβανε ένα νέο (ετήσιο κίνητρο πληρότητας
συμβούλια και σε επιχειρηματικά forum. δρομολογίων) και τέσσερα διευρυμένα στοχευμένα
• Εντός της αεροδρομιακής κοινότητας, ο ΔΑΑ κίνητρα (κίνητρο διατήρησης πτήσεων, κίνητρο
συμμετέχει σε διάφορες επιτροπές και ομάδες εργασίας μετεπιβιβαζόμενων επιβατών, ειδικό κίνητρο για έκδοση
μαζί με τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες επίγειας χαμηλών ναύλων από τις αεροπορικές εταιρείες και
εξυπηρέτησης, τους φορείς διαχείρισης εμπορεύματος, κίνητρο ανάπτυξης ειδικών αγορών). Στόχος του
τους ενοικιαστές και τους παραχωρησιούχους. προγράμματος είναι να στηρίξει τις αεροπορικές
εταιρείες και να τις κινητοποιήσει ώστε να διατηρήσουν
4.5.1 Κουλτούρα Κοινότητας Αεροπορικών Εταιρειών ή και να αυξήσουν την κίνηση κατά τη διάρκεια της
Ο ΔΑΑ αντιμετωπίζει τις δυσμενείς οικονομικές χειμερινής περιόδου που χαρακτηρίζεται από χαμηλή
επιπτώσεις στην αεροπορική βιομηχανία στηρίζοντας κίνηση, εν μέσω της τρέχουσας εξαιρετικά δύσκολης
τους όγκους της κίνησης, περιορίζοντας τις απώλειες κατάστασης. Έως τα τέλη του 2012 εφαρμόστηκαν 14
της κίνησης και βοηθώντας τις αεροπορικές εταιρείες διαφορετικά προγράμματα παροχής αναπτυξιακών
να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους, στο βαθμό κινήτρων και κινήτρων βιωσιμότητας.
που είναι δυνατό. Κατά τη διάρκεια του 2012, ο ΔΑΑ
συνέχισε να προσφέρει προγράμματα υποστήριξης Κατά το 2012 το 60% των αερομεταφορέων που
προς τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο αξιοποίησαν ένα
εισήγαγε μια σειρά πρόσθετων νέων μέτρων, ή περισσότερα από τα στοχευμένα κίνητρα του ΔΑΑ.
καταδεικνύοντας με σαφήνεια την ενεργή εμπλοκή Περισσότερες από 50 από τις αεροπορικές εταιρείες
του στην υποστήριξη για τη μέιωση του λειτουργικού με τις οποίες συνεργαζόμαστε επωφελήθηκαν
τους κόστους. σημαντικά από τα αναπτυξιακά μας κίνητρα και
το πρόγραμμα υποστήριξης μάρκετινγκ, ενώ το
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΔΑΑ διατήρησε αμετάβλητες για συνολικό προσφερόμενο ποσό μέσα από τη μείωση
τέταρτη συνεχή χρονιά όλες τις χρεώσεις αεροδρομίου, τιμών για το 2012 ανήλθε σε 20 εκατ. ευρώ. Τα νέα
χωρίς να επιβάλει ανατιμήσεις λόγω πληθωρισμού. κίνητρα αύξησαν τη συμμετοχή του ΔΑΑ στον κίνδυνο
Το πάγωμα των χρεώσεων συμπληρώθηκε από των αεροπορικών εταιρειών, ενώ οι προσφερόμενες
την εφαρμογή ακόμα ισχυρότερων ειδικών εκπτώσεις αντιστοιχούν σε έκπτωση περίπου 30% του
προγραμμάτων υποστήριξης των αεροπορικών συνόλου των χρεώσεων αεροναυτιλίας του ΔΑΑ.
εταιρειών, τα οποία ξεκίνησαν νωρίς το Φεβρουάριο
του 2012 και συνεχίστηκαν έως τα τέλη του έτους. Έπειτα από μια αρχική αξιολόγηση του εν λόγω
Πέραν του ειδικού χειμερινού κινήτρου, με το οποίο καινοτόμου και ευρείας κλίμακας προγράμματος
ενθάρρυνε τις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν μάρκετινγκ, είμαστε ικανοποιημένοι από την
χαμηλότερους ναύλους στους επιβάτες, ο ΔΑΑ εφαρμογή του, αφού τα συγκεκριμένα θέματα
εισήγαγε τρία σημαντικά υποστηρικτικά κίνητρα για για τα οποία σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν τα
τη θερινή περίοδο, προκειμένου να διατηρήσει και να παραπάνω κίνητρα, αντιμετωπίστηκαν, σε μεγάλο
προστατεύσει τον αριθμό των πτήσεων και το επίπεδο βαθμό, με επιτυχία. Ενδεικτικά, η εφαρμογή του
της κίνησης τη δύσκολη αυτή εποχή. Συγκεκριμένα, κινήτρου μετεπιβιβαζόμενων επιβατών από την αρχή
το κίνητρο διατήρησης πτήσεων είχε ως στόχο τον του καλοκαιριού 2012 συνέβαλε στη βιωσιμότητα
περιορισμό των ζημιών ως προς τον αριθμό των των επιπέδων της θερινής κίνησης μετεπιβίβασης
πτήσεων έναντι της αντίστοιχης περυσινής θερινής επιβατών συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του
περιόδου, ενώ το κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων προηγούμενου έτους, επιτρέποντας ταυτόχρονα
επιβατών αποσκοπούσε στην διατήρηση και ανάπτυξη στις αεροπορικές εταιρείες που συμμετείχαν στο
των επιπέδων της κίνησης μετεπιβίβασης (transfer). πρόγραμμα να σχεδιάσουν μια ανταγωνιστική
Δημιουργήθηκε επίσης το κίνητρο για την ανάπτυξη και επιθετική τιμολογιακή πολιτική για τους
ειδικών διαδρομών, ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα με μετεπιβιβαζόμενους επιβάτες.
σκοπό τη δημιουργία επιπλέον επιβατικής κίνησης και
την προσέλκυση νέων απευθείας υπηρεσιών που δεν Παρά τα οικονομικά προβλήματα της χώρας και
παρέχονται σήμερα προς/από την Αθήνα. τη γενικότερη κάμψη της κίνησης, οι αεροπορικές
εταιρείες βράβευσαν το ΔΑΑ σε αναγνώριση της
Η παραπάνω πολιτική παροχής κινήτρων δεν συνεχούς και δυναμικής υποστήριξης που προσφέρει
παρατάθηκε απλώς προκειμένου να καλύψει τη στις αναπτυξιακές τους προσπάθειες. Ειδικότερα, ο
χειμερινή περίοδο 2012-13, αλλά εμπλουτίστηκε ΔΑΑ διακρίθηκε στο πλαίσιο των Βραβείων OAG-
33
ΕΤΑΙ ΡΙΚΗΣ
Υ ΠΕ Υ Θ ΥΝΟ Τ Η ΤΑ Σ
2012
φορείς και συμμετέχει σε επιτροπές αερομεταφορών ακόμα περαιτέρω. Τον Αύγουστο του 2012, ο ΔΑΑ
στην Ελλάδα και το εξωτερικό. ανακοίνωσε το Στοχευμένο Πρόγραμμα Παροχής
• Ο ΔΑΑ εκπροσωπείται όσον αφορά τις εμπορικές Κινήτρων για τη χειμερινή περίοδο 2012-2013, που
του επιχειρηματικές δραστηριότητες σε εξειδικευμένα περιελάμβανε ένα νέο (ετήσιο κίνητρο πληρότητας
συμβούλια και σε επιχειρηματικά forum. δρομολογίων) και τέσσερα διευρυμένα στοχευμένα
• Εντός της αεροδρομιακής κοινότητας, ο ΔΑΑ κίνητρα (κίνητρο διατήρησης πτήσεων, κίνητρο
συμμετέχει σε διάφορες επιτροπές και ομάδες εργασίας μετεπιβιβαζόμενων επιβατών, ειδικό κίνητρο για έκδοση
μαζί με τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες επίγειας χαμηλών ναύλων από τις αεροπορικές εταιρείες και
εξυπηρέτησης, τους φορείς διαχείρισης εμπορεύματος, κίνητρο ανάπτυξης ειδικών αγορών). Στόχος του
τους ενοικιαστές και τους παραχωρησιούχους. προγράμματος είναι να στηρίξει τις αεροπορικές
εταιρείες και να τις κινητοποιήσει ώστε να διατηρήσουν
4.5.1 Κουλτούρα Κοινότητας Αεροπορικών Εταιρειών ή και να αυξήσουν την κίνηση κατά τη διάρκεια της
Ο ΔΑΑ αντιμετωπίζει τις δυσμενείς οικονομικές χειμερινής περιόδου που χαρακτηρίζεται από χαμηλή
επιπτώσεις στην αεροπορική βιομηχανία στηρίζοντας κίνηση, εν μέσω της τρέχουσας εξαιρετικά δύσκολης
τους όγκους της κίνησης, περιορίζοντας τις απώλειες κατάστασης. Έως τα τέλη του 2012 εφαρμόστηκαν 14
της κίνησης και βοηθώντας τις αεροπορικές εταιρείες διαφορετικά προγράμματα παροχής αναπτυξιακών
να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους, στο βαθμό κινήτρων και κινήτρων βιωσιμότητας.
που είναι δυνατό. Κατά τη διάρκεια του 2012, ο ΔΑΑ
συνέχισε να προσφέρει προγράμματα υποστήριξης Κατά το 2012 το 60% των αερομεταφορέων που
προς τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο αξιοποίησαν ένα
εισήγαγε μια σειρά πρόσθετων νέων μέτρων, ή περισσότερα από τα στοχευμένα κίνητρα του ΔΑΑ.
καταδεικνύοντας με σαφήνεια την ενεργή εμπλοκή Περισσότερες από 50 από τις αεροπορικές εταιρείες
του στην υποστήριξη για τη μέιωση του λειτουργικού με τις οποίες συνεργαζόμαστε επωφελήθηκαν
τους κόστους. σημαντικά από τα αναπτυξιακά μας κίνητρα και
το πρόγραμμα υποστήριξης μάρκετινγκ, ενώ το
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΔΑΑ διατήρησε αμετάβλητες για συνολικό προσφερόμενο ποσό μέσα από τη μείωση
τέταρτη συνεχή χρονιά όλες τις χρεώσεις αεροδρομίου, τιμών για το 2012 ανήλθε σε 20 εκατ. ευρώ. Τα νέα
χωρίς να επιβάλει ανατιμήσεις λόγω πληθωρισμού. κίνητρα αύξησαν τη συμμετοχή του ΔΑΑ στον κίνδυνο
Το πάγωμα των χρεώσεων συμπληρώθηκε από των αεροπορικών εταιρειών, ενώ οι προσφερόμενες
την εφαρμογή ακόμα ισχυρότερων ειδικών εκπτώσεις αντιστοιχούν σε έκπτωση περίπου 30% του
προγραμμάτων υποστήριξης των αεροπορικών συνόλου των χρεώσεων αεροναυτιλίας του ΔΑΑ.
εταιρειών, τα οποία ξεκίνησαν νωρίς το Φεβρουάριο
του 2012 και συνεχίστηκαν έως τα τέλη του έτους. Έπειτα από μια αρχική αξιολόγηση του εν λόγω
Πέραν του ειδικού χειμερινού κινήτρου, με το οποίο καινοτόμου και ευρείας κλίμακας προγράμματος
ενθάρρυνε τις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν μάρκετινγκ, είμαστε ικανοποιημένοι από την
χαμηλότερους ναύλους στους επιβάτες, ο ΔΑΑ εφαρμογή του, αφού τα συγκεκριμένα θέματα
εισήγαγε τρία σημαντικά υποστηρικτικά κίνητρα για για τα οποία σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν τα
τη θερινή περίοδο, προκειμένου να διατηρήσει και να παραπάνω κίνητρα, αντιμετωπίστηκαν, σε μεγάλο
προστατεύσει τον αριθμό των πτήσεων και το επίπεδο βαθμό, με επιτυχία. Ενδεικτικά, η εφαρμογή του
της κίνησης τη δύσκολη αυτή εποχή. Συγκεκριμένα, κινήτρου μετεπιβιβαζόμενων επιβατών από την αρχή
το κίνητρο διατήρησης πτήσεων είχε ως στόχο τον του καλοκαιριού 2012 συνέβαλε στη βιωσιμότητα
περιορισμό των ζημιών ως προς τον αριθμό των των επιπέδων της θερινής κίνησης μετεπιβίβασης
πτήσεων έναντι της αντίστοιχης περυσινής θερινής επιβατών συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του
περιόδου, ενώ το κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων προηγούμενου έτους, επιτρέποντας ταυτόχρονα
επιβατών αποσκοπούσε στην διατήρηση και ανάπτυξη στις αεροπορικές εταιρείες που συμμετείχαν στο
των επιπέδων της κίνησης μετεπιβίβασης (transfer). πρόγραμμα να σχεδιάσουν μια ανταγωνιστική
Δημιουργήθηκε επίσης το κίνητρο για την ανάπτυξη και επιθετική τιμολογιακή πολιτική για τους
ειδικών διαδρομών, ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα με μετεπιβιβαζόμενους επιβάτες.
σκοπό τη δημιουργία επιπλέον επιβατικής κίνησης και
την προσέλκυση νέων απευθείας υπηρεσιών που δεν Παρά τα οικονομικά προβλήματα της χώρας και
παρέχονται σήμερα προς/από την Αθήνα. τη γενικότερη κάμψη της κίνησης, οι αεροπορικές
εταιρείες βράβευσαν το ΔΑΑ σε αναγνώριση της
Η παραπάνω πολιτική παροχής κινήτρων δεν συνεχούς και δυναμικής υποστήριξης που προσφέρει
παρατάθηκε απλώς προκειμένου να καλύψει τη στις αναπτυξιακές τους προσπάθειες. Ειδικότερα, ο
χειμερινή περίοδο 2012-13, αλλά εμπλουτίστηκε ΔΑΑ διακρίθηκε στο πλαίσιο των Βραβείων OAG-
33