Page 29 - exofilo_gr
P. 29
ΑΠΟΛΟΓ Ι ΣΜΟΣ

ΕΤΑΙ ΡΙΚΗΣ
Υ ΠΕ Υ Θ ΥΝΟ Τ Η ΤΑ Σ
2012

Εστιάζουμε στη συνεργασία με τους επιχειρηματικούς δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 10,9%, συγκριτικά
μας εταίρους και τους συμμετόχους μας προκειμένου με το 2011, αφού επηρεάστηκαν από την πτώση της
να βελτιώσουμε την απόδοση βιωσιμότητας του επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με τη μειωμένη
αεροδρομίου. Υλοποιούμε ετήσια σχέδια δράσης για κατανάλωση ανά επιβάτη και τις αρνητικές τάσεις
κάθε επιχειρηματικό κλάδο του αεροδρομίου, έχοντας της αγοράς. Τα έσοδα από την ακίνητη περιουσία
λάβει την έγκριση της διοίκησης και λαμβάνοντας παρουσίασαν αύξηση κατά 12,7%, απόρροια κυρίως
υπόψη την παλαιότερη απόδοση, το συμφέρον των της λειτουργίας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους του
συμμετόχων, τους μακροπρόθεσμους επιχειρηματικούς Φωτοβολταϊκού Πάρκου ισχύος 8 MWp που ξεκίνησε
στόχους, τη συνεισφορά μας στους εταιρικούς στόχους να λειτουργεί από τα μέσα Ιουλίου 2011. Τέλος, τα έσοδα
και τυχόν επερχόμενες μεταβολές στη νομοθεσία και από τα Πληροφοριακά Συστήματα & τις Τηλεπικοινωνίες
τους αεροπορικούς κανονισμούς. κατέγραψαν μείωση κατά 4,5%, αντιστεκόμενα στην
πτώση της επιβατικής κίνησης χάρη στα υψηλότερα
4.1 Οικονομική Απόδοση έσοδα από την ανάληψη εξωτερικών έργων.

Οι έντονα δυσμενείς συνθήκες της μακροοικονομίας Σε σχέση με το κόστος, οι ενέργειες μείωσής του
που συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια του 2012 επηρέασαν συνεχίστηκαν το 2012. Πιο συγκεκριμένα, τα συνολικά
την αεροπορική αγορά. Η ζήτηση των αεροπορικών λειτουργικά έξοδα για το 2012 υπήρξαν κατά 7,4%
ταξιδίων παρουσίασε σημαντική κάμψη με αντίκτυπο χαμηλότερα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Θα
στην προσφορά από πλευράς των αεροπορικών πρέπει να τονιστεί ωστόσο ότι η μείωση του κόστους
εταιρειών. επιτεύχθηκε χωρίς η Εταιρεία να συμβιβάζεται ως
προς το επίπεδο ποιότητας και τα πρότυπα παροχής
Οι προσπάθειες του ΔΑΑ κατευθύνθηκαν αφενός προς υπηρεσιών του αεροδρομίου.
την προστασία των όγκων της κίνησης και των ροών
των εσόδων και αφετέρου προς ενέργειες μείωσης του 4.2 Γενική Παρουσίαση Αεροπορικής Αγοράς
κόστους. Κατά συνέπεια, παρά τις αντίξοες συνθήκες
και συγκεκριμένα τη σημαντική απώλεια της κίνησης Οι δυσμενείς μακροοικονομικές συνθήκες και το
και τη συρρίκνωση του συνόλου των επιχειρηματικών περιβάλλον της αεροπορικής βιομηχανίας στην
δραστηριοτήτων, ο ΔΑΑ εξακολούθησε την κερδοφόρο Ευρώπη και κυρίως η κρίσιμη κατάσταση της χώρας
πορεία του το 2012, με περιθώρια κέρδους σταθερά αποτέλεσαν τους βασικούς καθοριστικούς παράγοντες
άνω του μέσου όρου στην αεροδρομιακή αγορά. για την εξέλιξη της αεροπορικής αγοράς κατά τη
διάρκεια του 2012, επηρεάζοντας τόσο την προσφορά
Από άποψη εσόδων, τα έσοδα που προέρχονται από όσο και τη ζήτηση των αεροπορικών ταξιδίων. Με το
αεροπορικές δραστηριότητες (συμπεριλαμβανομένου ΑΕΠ της Ελλάδας και την ιδιωτική κατανάλωση να
του μεριδίου του ΔΑΑ από το Τέλος Εκσυγχρονισμού συρρικνώνονται σε μεγάλο βαθμό, η τάση των Ελλήνων
& Ανάπτυξης Αεροδρομίων-ΤΕΑΑ) συμβάλλουν κατά
κύριο λόγο στις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες, Διάγραμμα 4.2
αντιπροσωπεύοντας το 57% περίπου των συνολικών Εξέλιξη Επιβατικής Κίνησης ανά τρίμηνο 2012
εσόδων. Τα έσοδα από τις χρεώσεις αεροδρομίου
κατέγραψαν μείωση κατά 14,9%, αντανακλώντας % Ανάπτυξη 2012/2011 0,0% -6,1% -7,1%
τις πτωτικές τάσεις της κίνησης επιβατών και -2,0%
αεροσκαφών κατά 10,4% και 11,5% αντίστοιχα. Για -4,0% -7,9% -8,3% -7,6%
τέταρτη συνεχή χρονιά όλες οι χρεώσεις αεροδρομίου -6,0%
παρέμειναν αμετάβλητες χωρίς καμία ανατίμηση -8,0% -8,9%
λόγω πληθωρισμού. Το μερίδιο του ΔΑΑ από το -10,0%
ΤΕΑΑ μειώθηκε κατά 11,0% συγκριτικά με πέρυσι -12,0% -10,4%
ακολουθώντας τις πτωτικές τάσεις της επιβατικής -14,0%
κίνησης. -16,0% -11,1% -12,4% -11,1%
-13,0%
Τα έσοδα από μη αεροπορικές δραστηριότητες
υπήρξαν συνολικά 6,2% χαμηλότερα σε σύγκριση -14,4%
με το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα από την επίγεια
εξυπηρέτηση και τις παραχωρήσεις στην περιοχή 1ο Τρίµηνο 2ο Τρίµηνο 3ο Τρίµηνο 4ο Τρίµηνο
δραστηριοτήτων αεροσκαφών μειώθηκαν κατά 13,4%,
αντικατοπτρίζοντας τις δυσμενείς εξελίξεις στην κίνηση Εγχώρια
επιβατών όσο και πτήσεων. Τα έσοδα από εμπορικές ∆ιεθνής
Σύνολο

29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34